Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zadní kloub táhla řazení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=276
Stránka 1 z 2

Autor:  Herbie [ 27.2.06, 18:08 ]
Předmět příspěvku:  Zadní kloub táhla řazení

Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?

Autor:  krf [ 3.3.06, 10:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní kloub táhla řazení

Herbie píše:
Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
nejsem expert, ale napadlo me že to mužeš rozdělat a podivat se popř. dotáhnout spojky tyče a pod ne dát gumu a nebo kulisa nebo neco v převodovce :-)

Autor:  Návštěvník [ 4.3.06, 02:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní kloub táhla řazení

krf píše:
Herbie píše:
Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
nejsem expert, ale napadlo me že to mužeš rozdělat a podivat se popř. dotáhnout spojky tyče a pod ne dát gumu a nebo kulisa nebo neco v převodovce :-)


...a pokud by faqt byl špatnej kloub vzadu na tyči, tak radši ani vo tom nedjchat, neb musí převodfka ven => motor ven (negdo tvrdí že ne, možná na kyvce... ale na 130 sme to zkoušel vochcat 3 dny a nic)...

Autor:  juras99 [ 21.4.06, 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, při zařazení 4 nebo dvojky (Favorit 94) řadící páka vibruje, nevíte někdo čím by to mohlo být ?

Autor:  Bukaj [ 21.4.06, 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

juras99 píše:
Zdravim, při zařazení 4 nebo dvojky (Favorit 94) řadící páka vibruje, nevíte někdo čím by to mohlo být ?


:?: Špatné silentbloky převodovky, popř. motoru? :?:

Autor:  Viky [ 21.4.06, 19:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zadní kloub táhla řazení

Anonymous píše:
krf píše:
Herbie píše:
Známý mi říkal že takové charakteristické cvakání při pohybu řadící páky v neutrální poloze do stran způsobuje opotřebovaný kloub táhla řazení. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
nejsem expert, ale napadlo me že to mužeš rozdělat a podivat se popř. dotáhnout spojky tyče a pod ne dát gumu a nebo kulisa nebo neco v převodovce :-)


...a pokud by faqt byl špatnej kloub vzadu na tyči, tak radši ani vo tom nedjchat, neb musí převodfka ven => motor ven (negdo tvrdí že ne, možná na kyvce... ale na 130 sme to zkoušel vochcat 3 dny a nic)...

Nekde sem cet ze: Kdyz se povoli prevodovka a spusti hodne dolu, da se ta tyc vytahnout smerem podel trubek chlazeni.
Z vlastni zkusenosti vim: V nejhorsim pripade se da prevodovka vyhodit vcetne zadni napravy spodem a pak zase hezky vratit.

Autor:  Ondra [ 3.5.06, 19:48 ]
Předmět příspěvku: 

moje zkušenost je takova že je lipší to tahlo svařit rovnou v autě,než ho tahat ven.Jo a pokud ti kvedla u 120-130 šalt v nulove poze tak muže byt jen praskla pružina v kulise hned pod fofrkackem.Pokud je volna i při řazeni tak maš špatny silenlok řazeni u převodovky,u čtyřkvaltu je to oprava za 100 kč a 5ti kvaltu musiš odbrousit nejtky a misto nich dat neěco tlusčiho třeba šrouby M10

Autor:  Návštěvník [ 27.5.06, 02:11 ]
Předmět příspěvku: 

mel jsem podobný problém..pod autem v tom motýlku se vymackala ta guma...mozna se to taky da vymenit za par korun...ale skutecny problem bylo spojeni tahla hned za kulisou, jeste v kabine...mezi sedackama....staci dotahnout a dat tam pojistovaci podlozku...myslim, ze original je to utazeny pres gumovy podlozky...

Autor:  Tobin [ 5.6.06, 13:20 ]
Předmět příspěvku: 

Co je to silentblok řazení?
Pokud se bavíme o Š105-130, tak jsou v konzole řazení pružná pouzdra, ke konzole je přes pryžovou podložku upevněno táhlo řazení, které je spojeno s převodovkou kloubem s pryžovými vložkami.O žádném silentbloku řazení nevím.
Přes pružná lůžka (silentbloky) je v přední části upevněna převodovka. Podle typu a r.výroby jsou buď hranaté nebo válcové. Ještě mě zajímá co je to za nýty, které je třeba odbrousit. Zatím jsem všude našel šrouby.
Pryžové vložky kloubu řazení jsem už na několika autech měnil přímo pod autem bez demontáže táhla z vozu.
Na jednom autě se to dá udělat max. 2x, potom se už lámou plechové jazýčky které drží uzavírací destičky kloubu.
Je to sice rasovina, ale pořád lepší než tahat ven převodovku.Chce to pořádný sikovky a nebo kloub předem upravit
na uzavírání šroubky.


Rapid 120-5Q

Autor:  Bukaj [ 7.6.06, 09:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tobin píše:
Co je to silentblok řazení?
Pokud se bavíme o Š105-130, tak jsou v konzole řazení pružná pouzdra, ke konzole je přes pryžovou podložku upevněno táhlo řazení, které je spojeno s převodovkou kloubem s pryžovými vložkami.O žádném silentbloku řazení nevím.
Přes pružná lůžka (silentbloky) je v přední části upevněna převodovka. Podle typu a r.výroby jsou buď hranaté nebo válcové. Ještě mě zajímá co je to za nýty, které je třeba odbrousit. Zatím jsem všude našel šrouby.
Pryžové vložky kloubu řazení jsem už na několika autech měnil přímo pod autem bez demontáže táhla z vozu.
Na jednom autě se to dá udělat max. 2x, potom se už lámou plechové jazýčky které drží uzavírací destičky kloubu.
Je to sice rasovina, ale pořád lepší než tahat ven převodovku.Chce to pořádný sikovky a nebo kloub předem upravit
na uzavírání šroubky.


Rapid 120-5Q


Ony totiž jsou dva typy konzoly řazení - starší typ tam má tebou zmiňovaného "ježka v kleci" (gumu zavřenou v plechovém pouzdru), a novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.

Autor:  Lukas [ 7.6.06, 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí

Autor:  Šemik [ 7.6.06, 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí


Vyrábí se, je to ale z nějakýho plastu :( Já ho taky potřebuju vyměnit, tak jsem ho koupil, ale asi ho tam nakonec nedám protože k tomu plastu nemám důvěru. Ta vlastní plastová kost stojí asi 65 Kč a ty "nýty" stojí cca 50Kč/ks

Autor:  Lukas [ 10.6.06, 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Lukas píše:
Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí


Vyrábí se, je to ale z nějakýho plastu :( Já ho taky potřebuju vyměnit, tak jsem ho koupil, ale asi ho tam nakonec nedám protože k tomu plastu nemám důvěru. Ta vlastní plastová kost stojí asi 65 Kč a ty "nýty" stojí cca 50Kč/ks


no a neslo by to z toho plastoveho dilu nejak vylisovat a nalisovat do toho kovoveho? predpokladam, ze mas stejne jako ja v haji ty gumy... Ale je to jen napad.
no pri nejhorsim, kdyby to neslo to tam dat cele plastove a to stare kovove si pro jistotu vozit sebou "na dojeti", kdyby neco. Ale snad to maji spocitane. Prece ba jako nahradni dil nedelali neco co po 30 razenich odejde ne?

Autor:  Bukaj [ 11.6.06, 08:00 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
Šemik píše:
Lukas píše:
Bukaj píše:
novší typ má takový kloub - dvojitý silentblok (kovová tyčka s oky na každém konci a zalitá v gumě), na němž je na jedné straně přinýtováno táhlo řazení a na druhé straně úchyt k převodovce. Ty nýty jsou ocelové, v průměru cca 7mm, délky cca 40mm.


nevíte náhodou někdo číslo toho dílu? Potřeboval bych to vyměnit. Jestli se to teda ještě vyrábí


Vyrábí se, je to ale z nějakýho plastu :( Já ho taky potřebuju vyměnit, tak jsem ho koupil, ale asi ho tam nakonec nedám protože k tomu plastu nemám důvěru. Ta vlastní plastová kost stojí asi 65 Kč a ty "nýty" stojí cca 50Kč/ks


no a neslo by to z toho plastoveho dilu nejak vylisovat a nalisovat do toho kovoveho? predpokladam, ze mas stejne jako ja v haji ty gumy... Ale je to jen napad.
no pri nejhorsim, kdyby to neslo to tam dat cele plastove a to stare kovove si pro jistotu vozit sebou "na dojeti", kdyby neco. Ale snad to maji spocitane. Prece ba jako nahradni dil nedelali neco co po 30 razenich odejde ne?


U druhovýroby je možné všechno :evil:

Já ten Šemikův náhr. díl viděl a nestačil jsem se divit :shock:
- je to jen plastový výlisek a žádná guma v něm není :o - takže po případné výměně to bude nejdřív rachtat a zanedlouho to jistojistě upadne :twisted:

Jinak z toho původního by ty gumy nešly vyndat, neboť je to v tom zalité včetně té kovové tyčky - ta je potažená asi 2mm gumy.

Tu vůli u původního táhla jsem u jedné 125 řešil odstraněním nýtů a místo nich jsem tam dal šrouby a do té gumy narval pouzdra (kus trubky), která tu vůli vymezují a zkrz ně jdou ty šrouby.

Autor:  Lukas [ 11.6.06, 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:

U druhovýroby je možné všechno :evil:

Já ten Šemikův náhr. díl viděl a nestačil jsem se divit :shock:
- je to jen plastový výlisek a žádná guma v něm není :o - takže po případné výměně to bude nejdřív rachtat a zanedlouho to jistojistě upadne :twisted:

Jinak z toho původního by ty gumy nešly vyndat, neboť je to v tom zalité včetně té kovové tyčky - ta je potažená asi 2mm gumy.

Tu vůli u původního táhla jsem u jedné 125 řešil odstraněním nýtů a místo nich jsem tam dal šrouby a do té gumy narval pouzdra (kus trubky), která tu vůli vymezují a zkrz ně jdou ty šrouby.


no ja verim tomu ze v mojem pripade, bych to z toho tahla vytahnul a ani by to nebyl problem. Kdyz sem rapida koupil, tekl z prevodovky olej kolem tahla razeni, protoze tam nebyla prachovka-no spis tam byly jeji zbytky. No a ten olej promenil gumy v te "kosti" na takovou blize neurcitelnou hmotu (urcite vite wo co go). No prachovku sem vymenil, trosicku ji maznul tmelem, takze olej uz kolem tahla necamra, ale to tahlo je ne hadry porad. Cim to asi bude :D

Takze rikas ze nejlepsi si to nejak opravit sam doma. Vymezit tu vuli pomoci trubky se mi uz urcite nepovede-to bych tam mel jen tu trubku :? No pokusim se nejak orezat gumy z toho jezka v kleci, mam doma 2 nepozivane a jsou mi k ho*nu.

Ale na to je cas, hlavni aby auti co nejdriv jezdilo.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/