Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 04:38



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
 Ubytok oleja v prevodovke 
Autor Zpráva

Příspěvky: 32
Bydliště: Bratislava
Příspěvek Ubytok oleja v prevodovke
Od poslednej kontroly hladiny oleja v prevodovke som presiel 15 000 km a teraz som musel doliat 0,3 l prevodoveho oleja. Je to vela alebo primerane pre 14 rocny Favorit ktory ma najazdenych 181 000 km ?
P.S. Pri kazdej kontrole na STK mi napisali "mierna netesnost prevodovky".


28.2.06, 15:12
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 89
Bydliště: Olomouc
Příspěvek Úbytek oleje v převodovce
Zdravím Tě. "Mírná netěsnost", to napíší na STK u každého staršího auta. Každému semtan nějaká ta kapka ukápne. Po tolika najetých kilometrech vše nemůže těsnit jako když bylo vozidlo nové. Myslím že si s tím nemusíš dělat starost. Nevím jak přesně je to u Favoritů. Já u své Š 125 vyměnil starou manžetu u poloosy, a úbytek je minimální. Shrnuto a podtrženo: Pusť to z hlavy. Když jedeš na STK pořádně spodek auta vyčisti technickým benzínem. A je to.


28.2.06, 16:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Ubytok oleja v prevodovke
Starosti si s tým robiť nemusíš, ale na Favoritoch a starších Felíciach hlavná natesnosť prevodovky býva na tiahle radenia, je tam simering a z vonku gumená manžeta, ďalším miestom úniku oleja bývajú simeringy na poloosiach, to je menej pravdepodobné. pozri pod auto kde to máš najviac olejové, ak je to pri tiahle riadenia, pri najbližšej výmene oleja v prevodovke si naplánuj aj výmenu toho simeringu aj s manžetou, ide ro relatívne jednoducho. Samozrejne už pri vypustenom oleji a najlepšie sa to robí v jame, alebo na rampe. Na kĺbe z prevodovky je objímka pod ktorou je čap ktorý treba vyraziť von, potom ide kĺb vyraziť smerom do zadu. Stará manžeta aj simering sa dá jednoducho vybrať skrutkovačom, manžetu zvliesť simering treba preraziť a vypáčiť von, nový s citom naraziť na doraz navliecť manžetu a naspäť zloťiť. Niekedy sa stáva že veľkú vôlu rýchlostnej páky spôsobuje čap, ktorý vylágruje dieru na hriadelke z prevodovky - býva oválna do strán, osvedčilo sa mi prevŕtať dieru na kĺbe aj na hriadelke 8 vrtákom a stiahnuť to na pevno 8 skrutkou aj s maticou.


28.2.06, 18:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Nieje to tragicke, ale Favoritacka prevodovka sa da zvycajne pretesnit celkom dobre.

Doplnim kolegu:
Moze to unikat aj do spojky(moj pripad)

Kolik na tyci k riadeniu je zaistovany objimkou az od roku 93, ale je vhodne ju tam doplnit dodatocne.
Ja som to menil bez vyliatia oleja, vytieklo asi 5 kvapiek :o) Kolik sa vyraza ked mas zaradenu dvojku al. stvorku.

Osobne by som sa pozrel kade to tecie a opravil to ked bude zase svietit slniecko.


28.2.06, 19:55
Profil
Příspěvek 
Tak tam jsou asi tři věci,který mohou téci,při tolika km.Jak je to napsáno od kolegů,je to buď simeringem pod komínkem hřídele převodovky,to teče od přírub spojka-motor,nebo od simeringů poloos a nebo simeringu řezení.Chtělo by se to na to mrknout.Nebo jestli si skříní někam skočil někdy v minulosti,viz příruba obou polovin převodovky,tak to může prolínat srze obaly.Ale někdy je stačí jen doutáhnout,hliník má schopnost pod tlakem měknout,tak i to může býti možná i příčinou.No a pak je ještě jeden problém převodovek a to ten,že je zasranej kanál odvzdušnění převodovky.To ale vytejká tím ventilem a to bys viděl jak je celá skříň mokrá od shora dolů.To se stává pouze u toho,když někdo nešetrně ventil vyndá,utrhne no a má hned vytvořenej špunt kterej při tlaku v převodovce vytváří přetlak.To mám i od pana Sixty tu závadu ve ventilu.Musí se pak půlit převodovka a čistit...No ale to už je od tématu


24.6.06, 18:05
Uživatelský avatar

Příspěvky: 248
Bydliště: Praha - Klánovice
Příspěvek 
no, me se treba stalo, ze se casem vytrhnul zavit na jednom sroubu co drzi prevodovku na motoru a tamtudy to zacalo chcat, tak jsem tam dal delsi sroub, ale uz to stejne dal prosakuje, i kdyz mnoooohem min. :-/ a jeste k mereni hladiny.. jak to mam zmerit, kdyz se mi ten nahon hejbe asi +-1,5 cm na ty osicce? :-P


22.7.06, 11:48
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz