Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
hučící převodovka https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=2875 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | euromen [ 18.12.06, 12:49 ] |
Předmět příspěvku: | hučící převodovka |
Tak je novej problem... včera sem se rychleji rozjel a něco v převodovce prasklo.. nebo narazilo..louplo nevim.. nic se nědělo a tak sem tomu nevěnoval pozornost..ale.. dneska sem jel a když trošku víc dám plyn na jedničce nebo dvojce tak hrozně hučí v převodovce a občas něco loupne.. až s bojim to tam dávát... je asi přd smrtí co?..jestli jo začínám schánět věci pro 5q a 5q převodovku |
Autor: | slovacek.milos [ 18.12.06, 15:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
posmrti miloš |
Autor: | spartra [ 18.12.06, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
heh, to samý 123, šílenej zvuk, dneska sem ji rozebral, zuby všechny, nejspíš ložiska ko |
Autor: | euromen [ 19.12.06, 11:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmmm bezva no.. už mě ta škodofka stála dost nervů... ještě tohle.. tak rovnou udělám spojku.. je problem vyměnit převodovku? co vše musí pryč? nikdy sem to nedělal.. je mi jasný že podpěra převodovky odpojit poloosy(nějak) a nebo musí ven i motor?.. je dobrý vyměnit rovnou třeba manžety na poloosách nebo silembloky? |
Autor: | Martin [ 19.12.06, 11:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Motor musí ven, pak povolíš poloosy, nejspíš budeš muset i ramena, nebo místo kde je rameno sešroubovaný s poloosou, povolíš příčku, odpojíš táhlo a je venku. Manžety podle toho v jakým jsou stavu, ale není problém je vyměnit i když je převodovka v autě. |
Autor: | Bukaj [ 19.12.06, 12:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
euromen píše: hmmm bezva no.. už mě ta škodofka stála dost nervů... ještě tohle.. tak rovnou udělám spojku.. je problem vyměnit převodovku? co vše musí pryč? nikdy sem to nedělal.. je mi jasný že podpěra převodovky odpojit poloosy(nějak) a nebo musí ven i motor?.. je dobrý vyměnit rovnou třeba manžety na poloosách nebo silembloky? Jak já říkám: Nejsložitější práce na škodovce je výměna nádrže pro výměnu nádrže je potřeba vyndat převodovku - to je druhá nejsložitější práce. Pro vyndání převodovky je dobré (nikoli nezbytné) vyndat motor - třetí nejsložitější práce Ostatní práce jsou v pohodě Jestli máš rampu, nebo montážní jámu, nemusíš vyndavat motor, ale možná je to jednodušší s vyndaným motorem. Před odpojením poloos nezapomeň vypustit olej z převodovky a i tak na tebe nějakej vyteče z poloos. Manžety určitě vyměň. Odpoj akumulátor a potom přívodní kabel ke startéru. Nezapomeň odpojit náhon tacho, jinak ho utrhneš, to samé platí o spojkovém válečku. A pozor na hadici, co spojuje půlky nádrže a na hadici od hrdla nádrže k nádrži - bývají zpuchřelé a jak se s něčím hne, prasknou. Raději je kup rovnou nové a před prací vypusť i nádrž. Je toho víc, ale to uvidíš. Silentbloky převodovky měnit nemusíš, těn se většinou nic nestane... |
Autor: | euromen [ 19.12.06, 12:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
mno dík za návod.. takže spojený práce... vyčištění nádrže od sajrajtu výměna brzdové kapaliny výměna všeho co bude mít motex pásku...(nějak jí nemusim) namazání náhonu na tacho výměna spojky očištění od zri a ochranej nátěr očištění motoru od nečistot (dodatečné) domontování bezpečnostního odpojovače baterie do motorovýho prostoru výměna všeho spuchřelýho ostatní blbosti co se najdou a budou mě srát během práce další výměny.. konečně vyměnim štefty na vodní pumpě dotáhnu hlavu seřídim pročistim a přetěsnim EDSR karbec co mám |
Autor: | Pech. [ 19.12.06, 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
ramena možná povolovat nebudeš muset, nevim jak na M ale na užovce jsem při zástavbě pětivaltu polosy od ramen nepovoloval, pouze jsem je odpojil od převodovky a vyhnul do stran (silentbloky to umožní). nejspíš budeš mít jenom vadný ložisko, pokud to dělá jen na 1,2,3 a 4 a 5 je v klidu, tak ti i řeknu který konkrétně a tj to co je hned na vstupním hřídeli převodovky, tj. horní ložisko na straně spojky, stojí asi 70korun, u 4 kvaltu je kuličkový radiální, u 5kvaltu je kuželíkový |
Autor: | euromen [ 19.12.06, 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pech. píše: ramena možná povolovat nebudeš muset, nevim jak na M ale na užovce jsem při zástavbě pětivaltu polosy od ramen nepovoloval, pouze jsem je odpojil od převodovky a vyhnul do stran (silentbloky to umožní). nejspíš budeš mít jenom vadný ložisko, pokud to dělá jen na 1,2,3 a 4 a 5 je v klidu, tak ti i řeknu který konkrétně a tj to co je hned na vstupním hřídeli převodovky, tj. horní ložisko na straně spojky, stojí asi 70korun, u 4 kvaltu je kuličkový radiální, u 5kvaltu je kuželíkový mám čtyřkvalta a dělá to jen na 1 a 2 |
Autor: | Jarda S. [ 19.12.06, 19:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
euromen píše: mám čtyřkvalta a dělá to jen na 1 a 2 tak rovnou vyměnit za pětikvalta |
Autor: | spartra [ 19.12.06, 21:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
5q s polosama jsem ho koupili za 1500kč, vyměnili pár guferek, koukli na brzdy a jedem |
Autor: | euromen [ 19.12.06, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: euromen píše: mám čtyřkvalta a dělá to jen na 1 a 2 tak rovnou vyměnit za pětikvalta právě to sem tam psal.. že pokud je ko tak schánim 5q spartra píše: 5q s polosama jsem ho koupili za 1500kč, vyměnili pár guferek, koukli na brzdy a jedem musí se i poloosy?????? myslel sem že jen nádrž(mám rok 83) a převodovku |
Autor: | Matthes [ 19.12.06, 21:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
poloosy sou na vlecku nebo kyvku a bud kratky nebo dlouhy ne? 4q je kompatibilni s 5q |
Autor: | euromen [ 19.12.06, 21:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: :shock: poloosy sou na vlecku nebo kyvku a bud kratky nebo dlouhy ne? 4q je kompatibilni s 5q aaaa sakra... je mi jasný že mám to starší.. nevim co..ale jestli dlouhý nebo krátký... to fakt nevim |
Autor: | Matthes [ 19.12.06, 21:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jesi mas kyvku a nechas tam kyvku tak poloosy by mely zustat stejny - nebo vlecku, to je jedno, proste pokud bude stejnej typ prevodovky, zustanou poloosy |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |