typ převodovky - stálý převod
Autor |
Zpráva |
RuMeC
Příspěvky: 55
|
typ převodovky - stálý převod
Ahojte, můžete mi určit stálý převod u této převodovky ? http://www.rumec.ic.cz/DSC_0559.JPGZ favorita s jednobodovým vstřikováním. Proč má favorit a felicia odlišné převodové stupně když defakto mají stejně výkonné motory ?
|
4.2.13, 15:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Z tohoto čísla to nevyčteš. Označení stálého převodu je trochu dál, na rovné plošce před náhonem tachometru. Je to špatně vidět, ale po očištění se dá vyčíst 3 pro těžší převod, 4 pro lehčí. Už se to tu řešilo milionkrát, tak hledej.
Favorit a Felicia mají pro stejné motory stejné převodovky. Liší se jen 1.6 a 1.9D.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.2.13, 15:56 |
|
|
RuMeC
Příspěvky: 55
|
Re: tip převodovky - stálý převod
No ono číslo jsem bádal a bádal a nenašel jelikož to vypadá že je vybroušené.
Ano řešilo se to asi 1000x ale nic co by pro mě bylo přínosem. Prd stejné ...
Favorit 3,579 Felicie 40Kw 3,833 Felicie 50Kw 4,118
atd..
.. ale co jednobod :-/
|
4.2.13, 16:05 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Leda by ho někdo vybrousil. Hledej dál. Je to tam jen vytečkované a je to fakt špatně vidět.
Jak vidno, máš v tom trochu hokej. Favority dostaly zezačátku tu 3,9; s nástupem motoru 135 pak 4,118. Tu pak měly i všechny Formany a Pickupy. Ta delší z počátku výroby se dala objednat na přání. Feldy BMM měly všechny 4,118. U Mpi pak 40 kW verze dostala (nechápu proč) 3,833; kterou měly všechny motory 1,6. Pak byla ještě 3,579 pro nafťáka.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.2.13, 16:24 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: tip převodovky - stálý převod
Jak že to je? "Pějme píseň dokola" ? Ale jinak podle literatury by z výroby každý Favorit/Forman/Pick-up měl mít od 1.93 pouze a jenom lehký převod tj. 4,167. Jde to vyčíst i z VIN kódu. Zatím jsem za ty roky co se kolem toho motám nenarazil na žádný exepmplář kterej by to vyvracel. Pravda je že úplně se na to spolehnout nedá jednak dejme tomu třeba záměnou při montáži nebo možná na zakázku (jestli i to po 1.93 šlo netuším) a nebo tím že si někdo následně převodovku přehodil za tu s těžším stálým převodem. Jinak to číslo tam není v podobě jako to na fotce, ale je tam jen vybodované jmenýma jehličkama tím pádem po letech oxidace a nánosu špíny je zatraceně těžko čitelný. Edit: Králíku vím že to asi víš, ale jen pro pořádek u Fav. to není 4,118 ale 4,167. SP 4,118 má 70 zubů na talířovým kole rozvodovky a 17 na hnacím kole hnané hřídele kdežto u SP 4,167 to je 75:18.
_________________ Favorit GLXi
|
4.2.13, 16:32 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Ne, to jsem nevěděl, díky za doplnění. Ta čísla jsem si našel v dokumentaci pro Feldu a tak nějak jsem je převzal i pro Favorita.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.2.13, 16:53 |
|
|
RuMeC
Příspěvky: 55
|
Re: tip převodovky - stálý převod
Osobně jsem se zatím setkal u favoritů jen s těžkým převodem.
|
4.2.13, 16:55 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
A odkud jsi to vykoukal? Kde je to na převodovce vyražené sám nevíš a odhadnout to podle rychloměru/otáčkoměru je vzhledem k jejich odchylkám a chybám docela kumšt.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.2.13, 17:00 |
|
|
RuMeC
Příspěvky: 55
|
Re: tip převodovky - stálý převod
Hmm nejsem stejného názoru ale budiž. Nebudu se s tebou hádat, nech si tvou pravdu a já si nechám svou.
|
4.2.13, 17:06 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: tip převodovky - stálý převod
Hi, hi
_________________ Favorit GLXi
|
4.2.13, 17:15 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: tip převodovky - stálý převod
gokralik: Tak třeba pokaždé cvičně převodovku vyhodí, rozlouskne a spočítá zuby. Jinak když už teda ses pokaždé setkal u Fav. jen s těžkým SP tak určitě taky víš, že ta hodnota co jsi uvedl je špatně a platí pro Fel. 1,9D viď? A tak já myslím, že tady už je každá rada zbytečná.
_________________ Favorit GLXi
|
4.2.13, 17:30 |
|
|
RuMeC
Příspěvky: 55
|
Re: tip převodovky - stálý převod
Ano výborný postřeh, jednalo se o převodku 14S.
|
4.2.13, 18:05 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: tip převodovky - stálý převod
Tak znovu a správně. To co jsi napsal není SP pro Fav. ale pro Fel. 1,6 MPI.
_________________ Favorit GLXi
|
4.2.13, 18:26 |
|
|
RuMeC
Příspěvky: 55
|
Re: tip převodovky - stálý převod
1.3 40Kw-3,833 1.3 50Kw-4,118 (4,167 nezesílená) 1.6-3,833 1.9-3,579 favorit - 3,895 a 4,167 (údajně od 1/93) Tak to bude asi správně
|
4.2.13, 18:33 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Re: tip převodovky - stálý převod
Mňo... a když už hodláš pochopit, že tohle jsou údaje pro Felicii a nikoliv pro Favorita? U Fav. byl jen těžký SP = 3,895 (do 12.92 sériově) a lehký SP = 4,167 (do 12.92 jako zvláštní výbava a od 1.93 sériově). Nic víc. Žádná jiná věda v tom není.
Edit: Heuréka...konečně jsi na to kápnul.
_________________ Favorit GLXi
|
4.2.13, 18:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|