Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Spojka cuká - Favorit https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=338 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Nepér [ 8.3.06, 19:03 ] |
Předmět příspěvku: | Spojka cuká - Favorit |
Když je spojka v záběru a rozdíl otáček motoru a převodovky je poměrně malý, dochází k nepravidelnému záběru (prokluzu) spojky. Projevuje se to např. když se snažím rozjet na 1 bez plynu (otáčky někde pod 1tis.), pomalu uvolňuju pedál, když se spojka dostává do záběru, začne to cukat s periodou jedné otáčky motoru, až se postupným uvolňováním pedálu spojky srovnají otáčky před a za spojkou a cukání se ztratí, auto se rozjede. Když se rozjíždím normálně tak na 1500ot. projevuje se to naprosto nepozorovatelně. Podobně se to chová třeba když jedu z kopce na N, rozhodnu se brzdit motorem na 4, sešlápnu spojku, řadím za 4, pomalu uvolňuju spojku, otáčky motoru jdou nahoru a okamžik před tím, než se srovnají s otáčkami převodovky to zase trochu zacuká. Dělá to od začátku co s tím autem jezdím, má to najeto lehce přes 120tkm a netuším, jestli spojku někdo někdy měnil, ale vzhledem k tomu, že zabírá pěkně odspodu a nezdá se mi, že by prokluzovala to možný je. Jde mi o to, jestli se tím mám znepokojovat, nebo jestli je to fuk. |
Autor: | Návštěvník [ 9.3.06, 05:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spojka cuká - Favorit |
Nepér píše: Když je spojka v záběru a rozdíl otáček motoru a převodovky je poměrně malý, dochází k nepravidelnému záběru (prokluzu) spojky. Projevuje se to např. když se snažím rozjet na 1 bez plynu (otáčky někde pod 1tis.), pomalu uvolňuju pedál, když se spojka dostává do záběru, začne to cukat s periodou jedné otáčky motoru, až se postupným uvolňováním pedálu spojky srovnají otáčky před a za spojkou a cukání se ztratí, auto se rozjede. Když se rozjíždím normálně tak na 1500ot. projevuje se to naprosto nepozorovatelně. Podobně se to chová třeba když jedu z kopce na N, rozhodnu se brzdit motorem na 4, sešlápnu spojku, řadím za 4, pomalu uvolňuju spojku, otáčky motoru jdou nahoru a okamžik před tím, než se srovnají s otáčkami převodovky to zase trochu zacuká. Dělá to od začátku co s tím autem jezdím, má to najeto lehce přes 120tkm a netuším, jestli spojku někdo někdy měnil, ale vzhledem k tomu, že zabírá pěkně odspodu a nezdá se mi, že by prokluzovala to možný je. Jde mi o to, jestli se tím mám znepokojovat, nebo jestli je to fuk. jinak to vypadá, že budeš mít nesouměrně sjetou lamelu |
Autor: | bobeš [ 9.3.06, 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
A nebo je mastná. Může tam téct z převodovky. |
Autor: | Nepér [ 9.3.06, 21:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
bobeš píše: A nebo je mastná. Může tam téct z převodovky. Aha, a co s tím? Ale to by prokluzovala ne? |
Autor: | ŠádeMan [ 10.3.06, 09:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
nebo je v CHUJI pritacák nebo ma uz lamela cosi zasebou lamela stoji asi 1000 a přitacák 1900 |
Autor: | Roman [ 10.3.06, 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
kolik to má najeto? Vypadá to že je spalena lamela nebo setrvak - zacne to delat cim dal tim vic - pokud je to jenom lamela, nebo pritlacak, tak to radsi uz vymen, nebo budes muset vyndat a frezovat i setrvak |
Autor: | Nepér [ 10.3.06, 14:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
No a dá se z toho v domácích podmínkách sundat převodovka, abych se k tomu dostal? Nebo je lepší vytáhnout celý motor? Na kolik to může vyjít v nějakém obyč. servisu? Trochu jsem to zkoumal a zjistli jsem, že také záleží na záběru spojky (nezávisle na rozdílu otáček), když zabírá míň, cuká to víc, když už se dostane do určitého záběru (otáčky motoru asi 900, převodovky 0 - zkoušel jsem to na 2 se zataženou ručkou), cukání zmizí. To už je celkem dost informací na přesnější diagnózu... |
Autor: | ŠádeMan [ 10.3.06, 18:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
cuká to i kdyz podrazujes ve vysi rychlosti (napr. dozatácky za 2) ? Jo ta výmena v tom servise za praci asi kolem 1500 az 2000 nekde mozna i mene ale jestli chces to provadet doma tak na nejakym heveru ale staci kdyz provesis motor a vysunes prevodovku od motoru neni to problem bohuzel se musi jeste predti povolit avitahnout poloosy |
Autor: | Nepér [ 12.3.06, 21:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
ŠádeMan píše: cuká to i kdyz podrazujes ve vysi rychlosti (napr. dozatácky za 2) ? Jo, je to tak, jak jsem psal... když jedu třeba 60, na neutrál a do volnoběžných otáček zařadím třeba dvojku, pomalu pouštím spojku, motor se začne roztáčet a chvíli před vyrovnáním otáček to zacuká, typuju tak 4-5 otáček motoru (cuknutí). |
Autor: | ŠádeMan_ [ 13.3.06, 19:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co pořad řešíš je to v ,,CHUJI,, lamela anebo přítlačák ale videl bych to na lamelu připrav si 1900Kčs možna je lamela mastna nebo jsou už přitlačne pružiny opotřebované a nemaju takovo silu přitačovat ale možna taky ne, spiš to bude lamela. rozeber a uvidíš a podle toho koupiš |
Autor: | kwiko [ 13.3.06, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja som to mal podobne, vymena za pol dna. Dielce original Sachs Pritlacak 700, lamela 650, lozisko cca200 + nove zaistovacie kruzky na poloosy. Dal som si aj vysustruzit strediaci kolik za 100 SKK pre dobry pocit. Problem bol, v pridretom lozisku, ktore poskodilo tanierovu pruzinu pritlacaku, ta sa potom vypinala nesymetricky, po najazdeni 60tis uz nevypinala vobec, pretoze z nej tretina chybala Ak mas garaz tak by som sa zamyslel nad vymenou, ja som to spojil s vymenou manziet na poloosiach. Ak nie, Malo by to pockat az kym sa bude teplejsie. Inak mohlo by to byt aj v niecom uplne inom, teda presnejsie, jeden valec moze mat nizsiu kompresiu. Zmeranie kompresnych tlakov nikdy neuskodi |
Autor: | Nepér [ 14.3.06, 12:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zvládnu to rozebrat bez nějakého spec. nářadí, když jsem to nikdy nedělal? Máte někdo ten středící trn? |
Autor: | kwiko [ 15.3.06, 01:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vyborny postup aj z obrazkami je v knizke Felicia (alebo Favorit) co vydal Haynes, Ako vyzera strediaci trn s rozmermi je zase v Andrtovi, alebo Machovi (vsetko bezne v knizniciach) Strediaci trn som nakoniec ani nepotreboval, lebo pritlacak sa inak namontovat ani nedal, a bol presne v osi, co som si aj skontroloval Specialne naradie: majzik na vyrazenie poloosi z prevodovky. dreveny kolik co zarazis namiesto poloosi aby sa ti nerosypal diferencial stabilne stojky na ktore postavis auto aby si mal pristup odspodu nadobu na olej z prevodovky nieco na vyrazenie kolika zaistujuceho tyc k pake riadenia (pouzivam stary vrtak) nieco na spustenie, pridvihnutie motora (ocelova rura a retaz) Zide sa aj Pomocnik pri samotnej demontazi - montazi prevodovky Takze porozmyslaj, prip. zozen mudre knizky a nemas velmi co pokazit |
Autor: | Nepér [ 18.3.06, 17:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, teoreticky bych nemusel ani odpojovat poloosy z převodovky, když povolím matice na kolech a odšroubuju spodní čepy...; Proč vypouštet olej?; Tyč řazení se dá rozpojit pod fofrklackem, takže bych nemusel ani vyrážet ten kolík; Kolik ta převodovka váží? |
Autor: | Roman [ 20.3.06, 09:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
normalne se to da zmaknout doma - ja to z komplet ustrojenyho auta sundal, vymenil a zase ustrojil SAM za 3 hodiny - a to nekecam. Normalne odpojis poloosy, vejfuk, ovolnis matky co to spojujou s motorem, povolis na pravy strane uchyceni prevodovky, das pod to velkej hever a spustis to dolu - ale autak musi bejt hooodne moc podlozenej aby tam bylo misto - ale pokud s tim nemas zkusenosti, bude pro tvy nervy leps si to nechat udelat - pro zkuseny mechaniky je to prace na MAXIMALNE 2 hodiny |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |