Jestli Ti opravdu praskl náhon, stačí teoreticky vyměnit jen tu lanovou pružinu v bowdenu, ale musíš nejdřív vytáhnout tu prasklou.
Když jsi dělal tacho, tak víš, jak se odpojuje přístrojovka - po jejím odpojení a vyjmutí máš přístup k bowdenu náhonu. To, že je vadný náhon poznáš tak, že vytáhneš z bowdenu tu lankostrunu náhonu - normálně rukou, či kleštěmi - není tam nijak zvlášť uchycená, na straně převodovky je náhon řešen jako u tachometru - tím zkoseným čtyřhranem. vytáhneš-li tento náhon vcelku (včetně toho koncového čtyřhranu), je závada jinde. Pozor, při vytahování náhonu ho otírej do hadru, jestli nechceš zasvinit sebe a interiér auta. Při zpětné montáži náhonu naplnit ten trychtýřek na konci bowdenu olejem (převodovým) a postupně zasouvat náhon za stálého přilévání oleje (do ohně
) - injekční stříkačka dost pomůže
.
Tedy, není-li závada v náhonu, zkusíme tento znovu nasadit až nadoraz a popojet kousek s autem. Pohybuje-li se náhon v bowdenu, chyba bude buď v tachometru, nebo byl tacho špatně nasazen.
Byl-li náhon vytažen neúplný, je nutno demontovat z převodovky uchycení bowdenu (šroub M6 je nutno celý vysunout z objímky na levé straně předního víka převodovky - klíč 10). (předtím nutno sejmout krycí plech pod nádrží - 4 x šroub M6 (klíč 10))
Po vytažení šroubu z objímky uchycení náhonu k převodovce lze náhon vysunout z převodovky celý a poté jej autem protáhnout do kokpitu (náhon vstupuje gumovou průchodkou spolu s táhlem řazení, lanovody ruční brzdy, hadicemi topení a lanky plynu a sytiče do středového tunelu. Posléze z něj vystupuje pod levý zadní koberec, aby se po chvilce zase vrátil do tunelu... ...to najdete...
)
Nový náhon se nasadí tak, jak byl původní, jen je nutno se trefit plochým koncem do unašeče v převodovce...
...a správně nasadit gumové průchodky, aby nefoukalo na řidiče...
...Ještě se liší náhon pro 5Q a 4Q - 4Q má delší náhon a je v šedivé bužírce, 5Q má bužírku černou. Pro 5Q lze použít oba typy náhonů.
No, a poslední a nejméně příjemný problém může být stržený plastový pastorek náhonu v převodovce - to je na rozborku převodovky.
Uf, to jsem se zas rozepsal...