Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 26.11.24, 08:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 náhon tacháku 
Autor Zpráva
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek náhon tacháku
Zdravim pánové,
prdnul mě pří divokém předjíždění asi náhon tachaáku. Tachák sem měl rozdělanej kvuli opravě počítadla a to už maká a nic jiného sem tam nevykoukal. Tímto se ptám na vyménu náhonu - jak se provádí kudy sevyndává. Taky mě zajímá kde že ten náhon u tý převodovky končí a jak se tam mám dostat abych věděl kde to je ??? Zatim dikas a čus.

Martin 007.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


2.2.07, 11:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Jestli Ti opravdu praskl náhon, stačí teoreticky vyměnit jen tu lanovou pružinu v bowdenu, ale musíš nejdřív vytáhnout tu prasklou.
Když jsi dělal tacho, tak víš, jak se odpojuje přístrojovka - po jejím odpojení a vyjmutí máš přístup k bowdenu náhonu. To, že je vadný náhon poznáš tak, že vytáhneš z bowdenu tu lankostrunu náhonu - normálně rukou, či kleštěmi - není tam nijak zvlášť uchycená, na straně převodovky je náhon řešen jako u tachometru - tím zkoseným čtyřhranem. vytáhneš-li tento náhon vcelku (včetně toho koncového čtyřhranu), je závada jinde. Pozor, při vytahování náhonu ho otírej do hadru, jestli nechceš zasvinit sebe a interiér auta. Při zpětné montáži náhonu naplnit ten trychtýřek na konci bowdenu olejem (převodovým) a postupně zasouvat náhon za stálého přilévání oleje (do ohně :lol: ) - injekční stříkačka dost pomůže :wink: .

Tedy, není-li závada v náhonu, zkusíme tento znovu nasadit až nadoraz a popojet kousek s autem. Pohybuje-li se náhon v bowdenu, chyba bude buď v tachometru, nebo byl tacho špatně nasazen.

Byl-li náhon vytažen neúplný, je nutno demontovat z převodovky uchycení bowdenu (šroub M6 je nutno celý vysunout z objímky na levé straně předního víka převodovky - klíč 10). (předtím nutno sejmout krycí plech pod nádrží - 4 x šroub M6 (klíč 10))
Po vytažení šroubu z objímky uchycení náhonu k převodovce lze náhon vysunout z převodovky celý a poté jej autem protáhnout do kokpitu (náhon vstupuje gumovou průchodkou spolu s táhlem řazení, lanovody ruční brzdy, hadicemi topení a lanky plynu a sytiče do středového tunelu. Posléze z něj vystupuje pod levý zadní koberec, aby se po chvilce zase vrátil do tunelu... ...to najdete... :wink: )

Nový náhon se nasadí tak, jak byl původní, jen je nutno se trefit plochým koncem do unašeče v převodovce...
...a správně nasadit gumové průchodky, aby nefoukalo na řidiče... :wink:
...Ještě se liší náhon pro 5Q a 4Q - 4Q má delší náhon a je v šedivé bužírce, 5Q má bužírku černou. Pro 5Q lze použít oba typy náhonů.

No, a poslední a nejméně příjemný problém může být stržený plastový pastorek náhonu v převodovce - to je na rozborku převodovky.

Uf, to jsem se zas rozepsal... :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


2.2.07, 14:52
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Bukaj dikas, když se někdo takhle rozepíše sem jenom rád. :lol: :lol: :lol:
Lepší než holé nedokončené věty.

Dikas Martin 007.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


2.2.07, 15:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
Bukaj píše:
Jestli Ti opravdu praskl náhon, stačí teoreticky vyměnit jen tu lanovou pružinu v bowdenu, ale musíš nejdřív vytáhnout tu prasklou.
Když jsi dělal tacho, tak víš, jak se odpojuje přístrojovka - po jejím odpojení a vyjmutí máš přístup k bowdenu náhonu. To, že je vadný náhon poznáš tak, že vytáhneš z bowdenu tu lankostrunu náhonu - normálně rukou, či kleštěmi - není tam nijak zvlášť uchycená, na straně převodovky je náhon řešen jako u tachometru - tím zkoseným čtyřhranem. vytáhneš-li tento náhon vcelku (včetně toho koncového čtyřhranu), je závada jinde. Pozor, při vytahování náhonu ho otírej do hadru, jestli nechceš zasvinit sebe a interiér auta. Při zpětné montáži náhonu naplnit ten trychtýřek na konci bowdenu olejem (převodovým) a postupně zasouvat náhon za stálého přilévání oleje (do ohně :lol: ) - injekční stříkačka dost pomůže :wink: .

Tedy, není-li závada v náhonu, zkusíme tento znovu nasadit až nadoraz a popojet kousek s autem. Pohybuje-li se náhon v bowdenu, chyba bude buď v tachometru, nebo byl tacho špatně nasazen.

Byl-li náhon vytažen neúplný, je nutno demontovat z převodovky uchycení bowdenu (šroub M6 je nutno celý vysunout z objímky na levé straně předního víka převodovky - klíč 10). (předtím nutno sejmout krycí plech pod nádrží - 4 x šroub M6 (klíč 10))
Po vytažení šroubu z objímky uchycení náhonu k převodovce lze náhon vysunout z převodovky celý a poté jej autem protáhnout do kokpitu (náhon vstupuje gumovou průchodkou spolu s táhlem řazení, lanovody ruční brzdy, hadicemi topení a lanky plynu a sytiče do středového tunelu. Posléze z něj vystupuje pod levý zadní koberec, aby se po chvilce zase vrátil do tunelu... ...to najdete... :wink: )

Nový náhon se nasadí tak, jak byl původní, jen je nutno se trefit plochým koncem do unašeče v převodovce...
...a správně nasadit gumové průchodky, aby nefoukalo na řidiče... :wink:
...Ještě se liší náhon pro 5Q a 4Q - 4Q má delší náhon a je v šedivé bužírce, 5Q má bužírku černou. Pro 5Q lze použít oba typy náhonů.

No, a poslední a nejméně příjemný problém může být stržený plastový pastorek náhonu v převodovce - to je na rozborku převodovky.

Uf, to jsem se zas rozepsal... :roll:

pane jo vy ste spisovatel naprosto vyčerpávající informace.
já někde slyšel že by to(pokud je to v převodovce) mělo jítopravit nad mont. jámou, odpojit řadící tyč ,sundat přední čast
převodovky......atd .ale jak píšu já to jen slyšel.

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


3.2.07, 13:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
jindra píše:
pane jo vy ste spisovatel naprosto vyčerpávající informace.
já někde slyšel že by to(pokud je to v převodovce) mělo jítopravit nad mont. jámou, odpojit řadící tyč ,sundat přední čast
převodovky......atd .ale jak píšu já to jen slyšel.


Jít by to mělo, ale nezkoušel jsem to... :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


3.2.07, 15:15
Profil ICQ

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
jo jde to odpojíse náhon tachometru a řadící páka sudná se zadní (nebo přední?) víko převodovky a něm je takové silonové ozubené kolečko...
no kvůli takové hovadině tolik práce

jen se mi zdá že po výměně toho kolečka mi ukazuje o malinko více... ale to se mi asi jen zdá přece není možné aby tam pasovalo kdyby mělo jiný počet zubů ne?


8.2.07, 22:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
big.jedla píše:
jo jde to odpojíse náhon tachometru a řadící páka sudná se zadní (nebo přední?) víko převodovky a něm je takové silonové ozubené kolečko...
no kvůli takové hovadině tolik práce

jen se mi zdá že po výměně toho kolečka mi ukazuje o malinko více... ale to se mi asi jen zdá přece není možné aby tam pasovalo kdyby mělo jiný počet zubů ne?


sunda se predni viko prevodovky... to me docela pobavilo... Mam v zive pameti, jak sem tuhle srandu menil na Erku. To viko neslu absolutni nijak vymanevrovat ven, tak sme museli o dost velky kus spustit prevodovku.
Jinak kdyz sem to kupoval v mototechne, tak mi tvrdili, ze ty nahony jsou vsechny stejne... Sem to kupoval cele, pac sem mel ulomenou tu kovovou cast.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


9.2.07, 10:41
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
big.jedla píše:
jo jde to odpojíse náhon tachometru a řadící páka sudná se zadní (nebo přední?) víko převodovky a něm je takové silonové ozubené kolečko...
no kvůli takové hovadině tolik práce

jen se mi zdá že po výměně toho kolečka mi ukazuje o malinko více... ale to se mi asi jen zdá přece není možné aby tam pasovalo kdyby mělo jiný počet zubů ne?


Dělaly se různá kolečka :shock: pro převodovku s převodem 4.44 bylo kolečko se 13 zuby, pro 4.22 se 14 zuby a pro 3.90 bylo kolečko se zuby 15.....

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.2.07, 12:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz