Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
náhon tacháku https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=3448 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Martin 007 [ 2.2.07, 11:21 ] |
Předmět příspěvku: | náhon tacháku |
Zdravim pánové, prdnul mě pří divokém předjíždění asi náhon tachaáku. Tachák sem měl rozdělanej kvuli opravě počítadla a to už maká a nic jiného sem tam nevykoukal. Tímto se ptám na vyménu náhonu - jak se provádí kudy sevyndává. Taky mě zajímá kde že ten náhon u tý převodovky končí a jak se tam mám dostat abych věděl kde to je ??? Zatim dikas a čus. Martin 007. |
Autor: | Bukaj [ 2.2.07, 14:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli Ti opravdu praskl náhon, stačí teoreticky vyměnit jen tu lanovou pružinu v bowdenu, ale musíš nejdřív vytáhnout tu prasklou. Když jsi dělal tacho, tak víš, jak se odpojuje přístrojovka - po jejím odpojení a vyjmutí máš přístup k bowdenu náhonu. To, že je vadný náhon poznáš tak, že vytáhneš z bowdenu tu lankostrunu náhonu - normálně rukou, či kleštěmi - není tam nijak zvlášť uchycená, na straně převodovky je náhon řešen jako u tachometru - tím zkoseným čtyřhranem. vytáhneš-li tento náhon vcelku (včetně toho koncového čtyřhranu), je závada jinde. Pozor, při vytahování náhonu ho otírej do hadru, jestli nechceš zasvinit sebe a interiér auta. Při zpětné montáži náhonu naplnit ten trychtýřek na konci bowdenu olejem (převodovým) a postupně zasouvat náhon za stálého přilévání oleje (do ohně ) - injekční stříkačka dost pomůže . Tedy, není-li závada v náhonu, zkusíme tento znovu nasadit až nadoraz a popojet kousek s autem. Pohybuje-li se náhon v bowdenu, chyba bude buď v tachometru, nebo byl tacho špatně nasazen. Byl-li náhon vytažen neúplný, je nutno demontovat z převodovky uchycení bowdenu (šroub M6 je nutno celý vysunout z objímky na levé straně předního víka převodovky - klíč 10). (předtím nutno sejmout krycí plech pod nádrží - 4 x šroub M6 (klíč 10)) Po vytažení šroubu z objímky uchycení náhonu k převodovce lze náhon vysunout z převodovky celý a poté jej autem protáhnout do kokpitu (náhon vstupuje gumovou průchodkou spolu s táhlem řazení, lanovody ruční brzdy, hadicemi topení a lanky plynu a sytiče do středového tunelu. Posléze z něj vystupuje pod levý zadní koberec, aby se po chvilce zase vrátil do tunelu... ...to najdete... ) Nový náhon se nasadí tak, jak byl původní, jen je nutno se trefit plochým koncem do unašeče v převodovce... ...a správně nasadit gumové průchodky, aby nefoukalo na řidiče... ...Ještě se liší náhon pro 5Q a 4Q - 4Q má delší náhon a je v šedivé bužírce, 5Q má bužírku černou. Pro 5Q lze použít oba typy náhonů. No, a poslední a nejméně příjemný problém může být stržený plastový pastorek náhonu v převodovce - to je na rozborku převodovky. Uf, to jsem se zas rozepsal... |
Autor: | Martin 007 [ 2.2.07, 15:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj dikas, když se někdo takhle rozepíše sem jenom rád. Lepší než holé nedokončené věty. Dikas Martin 007. |
Autor: | jindra [ 3.2.07, 13:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: Jestli Ti opravdu praskl náhon, stačí teoreticky vyměnit jen tu lanovou pružinu v bowdenu, ale musíš nejdřív vytáhnout tu prasklou. Když jsi dělal tacho, tak víš, jak se odpojuje přístrojovka - po jejím odpojení a vyjmutí máš přístup k bowdenu náhonu. To, že je vadný náhon poznáš tak, že vytáhneš z bowdenu tu lankostrunu náhonu - normálně rukou, či kleštěmi - není tam nijak zvlášť uchycená, na straně převodovky je náhon řešen jako u tachometru - tím zkoseným čtyřhranem. vytáhneš-li tento náhon vcelku (včetně toho koncového čtyřhranu), je závada jinde. Pozor, při vytahování náhonu ho otírej do hadru, jestli nechceš zasvinit sebe a interiér auta. Při zpětné montáži náhonu naplnit ten trychtýřek na konci bowdenu olejem (převodovým) a postupně zasouvat náhon za stálého přilévání oleje (do ohně ) - injekční stříkačka dost pomůže . Tedy, není-li závada v náhonu, zkusíme tento znovu nasadit až nadoraz a popojet kousek s autem. Pohybuje-li se náhon v bowdenu, chyba bude buď v tachometru, nebo byl tacho špatně nasazen. Byl-li náhon vytažen neúplný, je nutno demontovat z převodovky uchycení bowdenu (šroub M6 je nutno celý vysunout z objímky na levé straně předního víka převodovky - klíč 10). (předtím nutno sejmout krycí plech pod nádrží - 4 x šroub M6 (klíč 10)) Po vytažení šroubu z objímky uchycení náhonu k převodovce lze náhon vysunout z převodovky celý a poté jej autem protáhnout do kokpitu (náhon vstupuje gumovou průchodkou spolu s táhlem řazení, lanovody ruční brzdy, hadicemi topení a lanky plynu a sytiče do středového tunelu. Posléze z něj vystupuje pod levý zadní koberec, aby se po chvilce zase vrátil do tunelu... ...to najdete... ) Nový náhon se nasadí tak, jak byl původní, jen je nutno se trefit plochým koncem do unašeče v převodovce... ...a správně nasadit gumové průchodky, aby nefoukalo na řidiče... ...Ještě se liší náhon pro 5Q a 4Q - 4Q má delší náhon a je v šedivé bužírce, 5Q má bužírku černou. Pro 5Q lze použít oba typy náhonů. No, a poslední a nejméně příjemný problém může být stržený plastový pastorek náhonu v převodovce - to je na rozborku převodovky. Uf, to jsem se zas rozepsal... pane jo vy ste spisovatel naprosto vyčerpávající informace. já někde slyšel že by to(pokud je to v převodovce) mělo jítopravit nad mont. jámou, odpojit řadící tyč ,sundat přední čast převodovky......atd .ale jak píšu já to jen slyšel. |
Autor: | Bukaj [ 3.2.07, 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
jindra píše: pane jo vy ste spisovatel naprosto vyčerpávající informace. já někde slyšel že by to(pokud je to v převodovce) mělo jítopravit nad mont. jámou, odpojit řadící tyč ,sundat přední čast převodovky......atd .ale jak píšu já to jen slyšel. Jít by to mělo, ale nezkoušel jsem to... |
Autor: | big.jedla [ 8.2.07, 22:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo jde to odpojíse náhon tachometru a řadící páka sudná se zadní (nebo přední?) víko převodovky a něm je takové silonové ozubené kolečko... no kvůli takové hovadině tolik práce jen se mi zdá že po výměně toho kolečka mi ukazuje o malinko více... ale to se mi asi jen zdá přece není možné aby tam pasovalo kdyby mělo jiný počet zubů ne? |
Autor: | Lukas [ 9.2.07, 10:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
big.jedla píše: jo jde to odpojíse náhon tachometru a řadící páka sudná se zadní (nebo přední?) víko převodovky a něm je takové silonové ozubené kolečko... no kvůli takové hovadině tolik práce jen se mi zdá že po výměně toho kolečka mi ukazuje o malinko více... ale to se mi asi jen zdá přece není možné aby tam pasovalo kdyby mělo jiný počet zubů ne? sunda se predni viko prevodovky... to me docela pobavilo... Mam v zive pameti, jak sem tuhle srandu menil na Erku. To viko neslu absolutni nijak vymanevrovat ven, tak sme museli o dost velky kus spustit prevodovku. Jinak kdyz sem to kupoval v mototechne, tak mi tvrdili, ze ty nahony jsou vsechny stejne... Sem to kupoval cele, pac sem mel ulomenou tu kovovou cast. |
Autor: | Šemik [ 9.2.07, 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
big.jedla píše: jo jde to odpojíse náhon tachometru a řadící páka sudná se zadní (nebo přední?) víko převodovky a něm je takové silonové ozubené kolečko... no kvůli takové hovadině tolik práce jen se mi zdá že po výměně toho kolečka mi ukazuje o malinko více... ale to se mi asi jen zdá přece není možné aby tam pasovalo kdyby mělo jiný počet zubů ne? Dělaly se různá kolečka pro převodovku s převodem 4.44 bylo kolečko se 13 zuby, pro 4.22 se 14 zuby a pro 3.90 bylo kolečko se zuby 15..... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |