Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Samosvorný diferenciál - žádost o konzultaci
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=416
Stránka 1 z 2

Autor:  Vladimir [ 20.3.06, 15:31 ]
Předmět příspěvku:  Samosvorný diferenciál - žádost o konzultaci

Zdravím kolegové,
napište laskavě své názory či zkušenosti se samosvorným diferenciálem. O co mi jde: používám škodovku (105) jako nejlevnější off-road při své práci - polní a lesní cesty, louky, oranice, hnědouhelné výsypky a dokonce i lyžařská sjezdovka (v létě). Jistě mi rozumíte, že by se diferenciál s možností blokování hodil. Neraďte prosím věci ohledně techniky jízdy (přitažená ruční brzda apod.), či dalšího vybavení (převodové poměry, obutí...). Budu vděčen za zkušenosti s diferenciálem, případně má-li někdo návod na jeho stavbu..... Vím o odkazu na Autosport Dlouhý, ale tento pán nějak nechce brát telefon (a asi se na webu stydí za ceny...). Poradíte-li jiný, díky - raději ale návod na stavbu.

Autor:  Viky [ 20.3.06, 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samosvorný diferenciál - žádost o konzultaci

Vladimir píše:
Zdravím kolegové,
napište laskavě své názory či zkušenosti se samosvorným diferenciálem. O co mi jde: používám škodovku (105) jako nejlevnější off-road při své práci - polní a lesní cesty, louky, oranice, hnědouhelné výsypky a dokonce i lyžařská sjezdovka (v létě). Jistě mi rozumíte, že by se diferenciál s možností blokování hodil. Neraďte prosím věci ohledně techniky jízdy (přitažená ruční brzda apod.), či dalšího vybavení (převodové poměry, obutí...). Budu vděčen za zkušenosti s diferenciálem, případně má-li někdo návod na jeho stavbu..... Vím o odkazu na Autosport Dlouhý, ale tento pán nějak nechce brát telefon (a asi se na webu stydí za ceny...). Poradíte-li jiný, díky - raději ale návod na stavbu.

Vim, ze tohle slyset nechces, ale treba Zetor 25 ma puleny brzdy. Kdybys ciste nahodou chtel, muzes mit na tunelu misto jedny paky na rucni brzdu rovnou dve. :-) Ale na STK to asi nebude.

Autor:  Návštěvník [ 21.3.06, 08:34 ]
Předmět příspěvku: 

skutečně pan Dlouhý nebere telefony... nejlépe bude tam zajet, pravděpodobně ti ale bude dif. na závodní použití na nic - obávám se výdrže - a taky nastavení - jde o to, že pro každou změnu musí převodka ven....

Autor:  Návštěvník [ 21.3.06, 08:34 ]
Předmět příspěvku: 

skutečně pan Dlouhý nebere telefony... nejlépe bude tam zajet, pravděpodobně ti ale bude dif. na závodní použití na nic - obávám se výdrže - a taky nastavení - jde o to, že pro každou změnu musí převodka ven....

Autor:  vladimir [ 21.3.06, 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

Anonymous píše:
skutečně pan Dlouhý nebere telefony... nejlépe bude tam zajet, pravděpodobně ti ale bude dif. na závodní použití na nic - obávám se výdrže - a taky nastavení - jde o to, že pro každou změnu musí převodka ven....

Díky alespoň za ujištění o kvalitách zmíněného pána. Jinak jsi mi nasadil brouka do hlavy s tím seřízením a nutností rozborky převodovky kvůli tomu. Vydržel bych to tak 2-3x, dělat to ale častěji, to si raději koupím zetor.

Autor:  Jiří Čech [ 21.3.06, 18:01 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mne stačí jediné nastavení, protože tady asi nejde o to vyladit auto na nějaké extrémní výkony, co se týká adheze. Pro normální provoz se používá svornost okolo 35%, což by mělo stačit i na vyhrabání se z nějaké kaluže na polňačce...

Osobně si myslím, že pro tento případ by bylo nejschůdnější řešení automatizovat přibrzďování protáčejích se kol pomocí stávajích brzd. Spodní opěrku čelistí upravit tak, aby se pomocí excentru rozvírala a svírala, jako je to u vzduchového ovládání brzd. K tomu nějaká eletronika, reagující na větší rozdíl v otáčkách obou kol, to rychlejší prostě přibrzdit. Na vyhrabání se z něčeho to bude stačit. Pokud nebude, stejně se s 4x2 nevyhrabeš ani se závěrkou.

Autor:  Jiří Čech [ 21.3.06, 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

A nestyděl bych se za to, protože tento systém používají i renomované firmy, které za příplatek montují společně se systémy EDS také "samosvorné diferenciály", pracující na princpu přibrzďování kol provozní brzdou. Trvalá svornost totiž zvyšuje ztráty při průjezdech zatáčkami, jakýkoli rozdíl v otáčkách se totiž projeví na brzdění planetových kol, jakékoli brzdění je ztráta...

Autor:  Viky [ 21.3.06, 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří Čech píše:
Podle mne stačí jediné nastavení, protože tady asi nejde o to vyladit auto na nějaké extrémní výkony, co se týká adheze. Pro normální provoz se používá svornost okolo 35%, což by mělo stačit i na vyhrabání se z nějaké kaluže na polňačce...

Osobně si myslím, že pro tento případ by bylo nejschůdnější řešení automatizovat přibrzďování protáčejích se kol pomocí stávajích brzd. Spodní opěrku čelistí upravit tak, aby se pomocí excentru rozvírala a svírala, jako je to u vzduchového ovládání brzd. K tomu nějaká eletronika, reagující na větší rozdíl v otáčkách obou kol, to rychlejší prostě přibrzdit. Na vyhrabání se z něčeho to bude stačit. Pokud nebude, stejně se s 4x2 nevyhrabeš ani se závěrkou.

Naprosto souhlasim s JC, ohledne ty elektroniky. Jenom se mi zda komplikovany snimat otacky kol klasickych poloos, bylo by vyhodny mit vlecenou napravu (taky se u ni bude lip zvedat svetlost) a taky si myslim ze ty "motory" co budou ovladat brzdy by klidne mohly tahat za lanovody rucni brzdy, at se nemusi delat upravy v bubnech. Dost vazne jsem o tyhle moznosti uvazoval, ale nakonec jsem se na to vykaslal, zas tak moc v terenu nejezdim, aby se to nedalo dohnat plnym plynem a setrvacnosti. :-)

Autor:  Jiří Čech [ 21.3.06, 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Tahat za lanka je technicky komplikovanější, ruční brzda musí fungovat nezávidsle na provozní brzdě. Také demontáž zařízení kvůli STK je v uvedeném případě s excentrem rychlejší, ovšem záleží na konstrukci. S tou světlostí bych si tak jistý nebyl...

Autor:  Vladimir [ 23.3.06, 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Jiří Čech"]Tahat za lanka je technicky komplikovanější, ruční brzda musí fungovat nezávidsle na provozní brzdě. Také demontáž zařízení kvůli STK je v uvedeném případě s excentrem rychlejší, ovšem záleží na konstrukci. S tou světlostí bych si tak jistý nebyl...[/quote]
Pánové, moc děkuji za vaše příspěvky. Jistě mi dovolíte, abych diskusi trochu usměrnil. To, co se zde řeší je sice zajímavé, ale dle mého názoru tudy cesta nevede. 1)Cokoliv s elektronikou mi nesmí do auta (vždyť škodovka je zlatá právě proto, že žádnou nemá - opravíte vše i na té polňačce). 2)Cokoliv, co přidělám na nechráněné místo zespoda auta, to urazím. 3)Proč si komplikovat život se zařízením, které může být poruchové (prototyp), není schválené(a bude na STK vidět) a o jehož přínosu mám velké pochyby - dost obdobného výsledku dosahnu citlivou spoluprací akcelerátor-ruční brzda (i když v bagančatech to někdy není zrovna jednoduché).
Dovolím si ještě zareagovat na narážku o 4x2. Ano, stará škodovka nemá na zredukovanou 4x4 s uzavřenými diferáky. Na druhou stranu ale její terénní schopnosti jsou obdivuhodné - asi deset let ji takto používám a neznám auto (nesrovnávám s V3S, či T805) s lepším poměrem užitná hodnota (chápejte to, nač ji potřebuji) vs. cena (pořizovací, provozní...). I po těchto zkušenostech mne ještě někdy dokáže překvapit. Proto jsem přemýšlel, jak tyto schopnosti relativně jednoduše a levně ještě dále podpořit. Díky, pokud budete uvažovat tímto směrem.

Autor:  Jiří Čech [ 23.3.06, 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

A proč máme za Tebe uvažovat my? :D

Autor:  michalkatka [ 29.3.06, 04:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Samosvorný diferenciál - žádost o konzultaci

http://www.motorsportshop.cz/content/view/full/240

Autor:  michal 244glq [ 10.8.06, 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

nešlo by tam použít toto ?:

http://uzaverky.unas.cz/

Autor:  jarda105 [ 25.8.06, 13:43 ]
Předmět příspěvku:  Zavareni

Kdyz nejezdis moc po normalni ceste a ryhcle, tak diferak zavar a vyhrabes se z cehokoliv.

Autor:  Milos [ 18.12.06, 11:15 ]
Předmět příspěvku: 

Jen tak na okraj,znam borce ktery pouzva skudku zpusobem jako Ty,a ma na zadku sipaky.Prujezdnost jako krava. :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/