Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

převodovka Felicia 1,6MPi, nechce zařadit dvojku a zpátečku
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=5647
Stránka 1 z 3

Autor:  LiborM. [ 20.7.07, 11:57 ]
Předmět příspěvku:  převodovka Felicia 1,6MPi, nechce zařadit dvojku a zpátečku

Ahoj, potřeboval bych radu. Mám Felicii 1,6MPi (1996, 75tis. najeto) a po nastartování mi nejde často zařadit čistě zpátečka. Jde jakoby přes zuby, ale nakonec vleze. Problém mám i s podřazením na dvojku z trojky. Když jedu takových 30 až 40 kmh a chci třeba při odbočovaní podřadit, tak to jde také jakoby před zuby. Ostatní rychlosti to nedělají. Spojku mačkám nadoraz. Někde jsem četl, že to může být synchro v převodovce nebo olej? Co to je a kolik mě to asi bude stát v servisu? Je to nutné opravovat nebo mám raději dávat pozor při řazení a na opravu se vykašlat.
Díky za radu, co to může být.

Autor:  Radic [ 20.7.07, 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: převodovka Felicia 1,6MPi, nechce zařadit dvojku a zpáte

LiborM. píše:
Ahoj, potřeboval bych radu. Mám Felicii 1,6MPi (1996, 75tis. najeto) a po nastartování mi nejde často zařadit čistě zpátečka. Jde jakoby přes zuby, ale nakonec vleze. Problém mám i s podřazením na dvojku z trojky. Když jedu takových 30 až 40 kmh a chci třeba při odbočovaní podřadit, tak to jde také jakoby před zuby. Ostatní rychlosti to nedělají. Spojku mačkám nadoraz. Někde jsem četl, že to může být synchro v převodovce nebo olej? Co to je a kolik mě to asi bude stát v servisu? Je to nutné opravovat nebo mám raději dávat pozor při řazení a na opravu se vykašlat.
Díky za radu, co to může být.


se zpatekou sou u feliny problemy normalne a na tu dvojku tai odchazi synchrony....mame to na nasi feli taky...zatim se to neresi.

Autor:  Matthes [ 20.7.07, 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Radic píše:
se zpatekou sou u feliny problemy normalne a na tu dvojku tai odchazi synchrony....mame to na nasi feli taky...zatim se to neresi.



Ja strasim spatne serizenou spojkou a ty reknes ze je to normalni :D No nevim :)

Autor:  LiborM. [ 20.7.07, 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Radic píše:
se zpatekou sou u feliny problemy normalne a na tu dvojku tai odchazi synchrony....mame to na nasi feli taky...zatim se to neresi.



Ja strasim spatne serizenou spojkou a ty reknes ze je to normalni :D No nevim :)



No spojku mi seřizovali asi před 700km, když jsem to totiž koupil, tak zabírala až u vrchu, byl to děs. Bývalý majitel na to kašlal. Teď zabírá u spodku. Myslíte, že to může být olej? Můžu se do toho pustit sám? Mám kanál, jak se mění olej v převodovce?
Díky! :!:

Autor:  Matthes [ 20.7.07, 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

LiborM. píše:
No spojku mi seřizovali asi před 700km, když jsem to totiž koupil, tak zabírala až u vrchu, byl to děs. Bývalý majitel na to kašlal. Teď zabírá u spodku. Myslíte, že to může být olej? Můžu se do toho pustit sám? Mám kanál, jak se mění olej v převodovce?
Díky! :!:


A vlastne predtim to delalo nebo ne? Prinejhorsim na spatny synchron prijde Miloš a poradi nejakou srajdu co se da do oilu :)

Autor:  LiborM. [ 20.7.07, 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
LiborM. píše:
No spojku mi seřizovali asi před 700km, když jsem to totiž koupil, tak zabírala až u vrchu, byl to děs. Bývalý majitel na to kašlal. Teď zabírá u spodku. Myslíte, že to může být olej? Můžu se do toho pustit sám? Mám kanál, jak se mění olej v převodovce?
Díky! :!:


A vlastne predtim to delalo nebo ne? Prinejhorsim na spatny synchron prijde Miloš a poradi nejakou srajdu co se da do oilu :)


Všimnul jsem si toho až poslední dobou - cca posledních 100km.

Autor:  Drak [ 20.7.07, 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

Spíš bych zkusil přitáhnout lanko spojky, jestli bere hned od spodu, tak o dva-tři závity, zkus při podřazování ze tři na dva použít meziplyn, jestli tam ta dvojka vleze pěkně, nebo přes zoubky, dělá to i za studena, nebo jenom za tepla? nebo za obojího režimu?

Autor:  LiborM. [ 20.7.07, 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Spíš bych zkusil přitáhnout lanko spojky, jestli bere hned od spodu, tak o dva-tři závity, zkus při podřazování ze tři na dva použít meziplyn, jestli tam ta dvojka vleze pěkně, nebo přes zoubky, dělá to i za studena, nebo jenom za tepla? nebo za obojího režimu?


Ona tam vleze v pohodě z jedničky na dvojku - při rozjezdu třeba, ale když jedu takových cca 40kmh a chci podřadit 3 na 2, domáčknu spojku nadoraz a teď už opatrně podřadím tak jde přes zuby - skoro vždycky. Zpátečka tak nezlobí - jen občas a dá se říct, že za studena. Spojka bere hned od spoda, zkoušel jsem to, seřídili mi to dobře... Co je meziplyn ? :oops:

Díky!

Autor:  Drak [ 20.7.07, 17:41 ]
Předmět příspěvku: 

To se těžko vysvětluje na dálku, teoreticky je meziplyn:

Při podřazování se se sešlápnutou spojkou vyřadí do neutrálu, spojka se pustí, přídá se plyn aby motor dosáhl přibližně stejných otáček (asi 2000-2500, chce to zkusit), co by dosáhl při přímým podřazení, znovu se sešlápne spojka a zařadí se nižší rychlost.

Prakticky se to už dnes moc nepoužívá, u osobáků vůbec, u náklaďáků co jezdí se tak musí řadit s meziplynem a na dvojí vyšlápnutí spojky u starších Liazek, Tater, V3S, Karos, prostě u předrevolučních aut.
Při jaké teplotě to dělá?

Autor:  LiborM. [ 20.7.07, 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
To se těžko vysvětluje na dálku, teoreticky je meziplyn:

Při podřazování se se sešlápnutou spojkou vyřadí do neutrálu, spojka se pustí, přídá se plyn aby motor dosáhl přibližně stejných otáček (asi 2000-2500, chce to zkusit), co by dosáhl při přímým podřazení, znovu se sešlápne spojka a zařadí se nižší rychlost.

Prakticky se to už dnes moc nepoužívá, u osobáků vůbec, u náklaďáků co jezdí se tak musí řadit s meziplynem a na dvojí vyšlápnutí spojky u starších Liazek, Tater, V3S, Karos, prostě u předrevolučních aut.
Při jaké teplotě to dělá?


Jo.. už vím co to je. A co tím meziplynem poznám? Mám se na něco zaměřit? Tu teplotu jsem nějak nezkoumal, zkusím to odsledovat jak se to chová při jaké teplotě. Ono to zlobí nejvíce jak říkám, tj. trojka na cca 40-50kmh, chci do zatáčky podřadit, sešlápnu spojku nadoraz, chci dát za dvě a jede přes zuby, ale vleze.... Ne vždycky, ale zpravidla jo. Většinou už je teda motor zahřátý.

Díky moc za rady.

Autor:  Kristensen [ 20.7.07, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Jak máš vysoko pedál spojky? je zároveň s brzdovým? pokud je vejš nebo níž tak znova pošteluj spojkový lanko.

Autor:  Drak [ 20.7.07, 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tím meziplynem vyloučíš všechno, kromě synchronů, ty většinou zlobí, když je auto ohřátý, oprava samotné převodovky vyjde tak na dva až tři pruty, podle toho, co bude uvnitř plus montáž-demontáž.

Autor:  LiborM. [ 20.7.07, 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Tím meziplynem vyloučíš všechno, kromě synchronů, ty většinou zlobí, když je auto ohřátý, oprava samotné převodovky vyjde tak na dva až tři pruty, podle toho, co bude uvnitř plus montáž-demontáž.


Tak jsem to projel. S meziplynem to dělá pořád to samé, tj. ve větší rychlosti jak 30kmh to s podřazením 3 na 2 zachrastí jako hrom. Meziplyn nemá vůbec vliv. Zkoušel jsem to (provokativně) i kolem cca 50kmh místo z 3 na 4 tak 3 na 2 jen přes sešlápnutou spojku a převodovka skoro vyletěla z auta - tu dvojku bych tam asi nedal. Při menší rychlosti je klid - dvojka z trojky třeba při 10kmh kmh jde pohodově.
Zpátečka zlobí pořád - jakoby vleze napůl - pustím spojku a zachrastí - musím spojku znova zešlápnout a tu zpátečku tam zkusit z neutrálu zařadit znova. Pak vleze. Jinak to myslím není závislé na teplotě.
Poraďte prosím. Díky....

Autor:  Kristensen [ 21.7.07, 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

LiborM. píše:
Drak píše:
Tím meziplynem vyloučíš všechno, kromě synchronů, ty většinou zlobí, když je auto ohřátý, oprava samotné převodovky vyjde tak na dva až tři pruty, podle toho, co bude uvnitř plus montáž-demontáž.


Tak jsem to projel. S meziplynem to dělá pořád to samé, tj. ve větší rychlosti jak 30kmh to s podřazením 3 na 2 zachrastí jako hrom. Meziplyn nemá vůbec vliv. Zkoušel jsem to (provokativně) i kolem cca 50kmh místo z 3 na 4 tak 3 na 2 jen přes sešlápnutou spojku a převodovka skoro vyletěla z auta - tu dvojku bych tam asi nedal. Při menší rychlosti je klid - dvojka z trojky třeba při 10kmh kmh jde pohodově.
Zpátečka zlobí pořád - jakoby vleze napůl - pustím spojku a zachrastí - musím spojku znova zešlápnout a tu zpátečku tam zkusit z neutrálu zařadit znova. Pak vleze. Jinak to myslím není závislé na teplotě.
Poraďte prosím. Díky....


Jak máš vysoko ten pedál? když řadíš nahoru a vytáčíš fest motor tak tam řadit jde?

Autor:  LiborM. [ 21.7.07, 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
LiborM. píše:
Drak píše:
Tím meziplynem vyloučíš všechno, kromě synchronů, ty většinou zlobí, když je auto ohřátý, oprava samotné převodovky vyjde tak na dva až tři pruty, podle toho, co bude uvnitř plus montáž-demontáž.


Tak jsem to projel. S meziplynem to dělá pořád to samé, tj. ve větší rychlosti jak 30kmh to s podřazením 3 na 2 zachrastí jako hrom. Meziplyn nemá vůbec vliv. Zkoušel jsem to (provokativně) i kolem cca 50kmh místo z 3 na 4 tak 3 na 2 jen přes sešlápnutou spojku a převodovka skoro vyletěla z auta - tu dvojku bych tam asi nedal. Při menší rychlosti je klid - dvojka z trojky třeba při 10kmh kmh jde pohodově.
Zpátečka zlobí pořád - jakoby vleze napůl - pustím spojku a zachrastí - musím spojku znova zešlápnout a tu zpátečku tam zkusit z neutrálu zařadit znova. Pak vleze. Jinak to myslím není závislé na teplotě.
Poraďte prosím. Díky....


Jak máš vysoko ten pedál? když řadíš nahoru a vytáčíš fest motor tak tam řadit jde?


Spojkový pedál mám v rovině s brzdovým, není propadlý. Když řadím 1 na 2 na 3 atd., tak to jde bez problémů. Když tomu přidám do otáček (i 3500 ot.) např. při rozjezdu na každou rychlost, tak také není problém. Problém je fakt jen při větší rychlosti z 3 na 2 a ta zpátečka. Už si dávám pozor na to, abych při větší rychlosti nezařadil 3 na 2.

Díky všem za rady...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/