Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Spojka 180 nebo 190 ?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=6231
Stránka 1 z 2

Autor:  kombajn [ 31.8.07, 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Spojka 180 nebo 190 ?

Tak jsem se už dozvěděl že to šílený kvílení když sešlápnu spojku je ložisko přítlačáku ale byl jsem se zeptat na cenu a bylo mi řečeno že mají ložisko přítlačák i lamelu ale jen 190 mm a že to vše bude stát 1000. Jenže jak zjistím jestli mám u tý svý 180 nebo 190 mm ? je to 120L z 1987 5q

Autor:  patrik-hp [ 31.8.07, 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka 180 nebo 190 ?

kombajn píše:
Tak jsem se už dozvěděl že to šílený kvílení když sešlápnu spojku je ložisko přítlačáku ale byl jsem se zeptat na cenu a bylo mi řečeno že mají ložisko přítlačák i lamelu ale jen 190 mm a že to vše bude stát 1000. Jenže jak zjistím jestli mám u tý svý 180 nebo 190 mm ? je to 120L z 1987 5q


Demontuj a změř...Pak nakupuj?! jak prosté :D :lol: :wink:

Autor:  kombajn [ 31.8.07, 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

To se řekne když to chci udělat o víkendu a u nás maj otevřeno jen ve přes týden a mají jen tu 190mm nevíte kde koupím třeba tu 180 ?

Autor:  cyz [ 31.8.07, 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka 180 nebo 190 ?

Pokud je to r.v. 87 a je všechno původní tak je to 100% 190mm, 180ka se montovala tuším jenom do roku 80 nebo 82. Tuším že se to zavádělo zároveň s plnoprůtokovým filtrem. Nejsem si jistý, mrknu do literatury a za chvilku upřesním


Edit: Tak spojka s talířovou pružinou (lamela 190mm) se montuje od 8/1984, souvislost s jinýma změnama se mi vyčíst nepodařilo

Autor:  kombajn [ 31.8.07, 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

Díky moc za vyčerpávající odpověď. Jsem zachráně a letím ji koupit.

Autor:  cyz [ 31.8.07, 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

kombajn píše:
Díky moc za vyčerpávající odpověď. Jsem zachráně a letím ji koupit.


Pro jistotu se s nima domluv jestli by to šlo vrátit jestli to není ono, přecejenom nevíš to tam kdo za těch 20 let dělal a dával, navíc jestli tam nemáš původní motor tak nevíš jestli to není motor "co garáž dala"....

Autor:  Bukaj [ 31.8.07, 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě upřesním, že v letech 1983 - 84 se montovala spojka 180 mm s talířovou pružinou ;)
Jinak pokud máš měrku oleje s gumovým špuntem, tak máš na motoru na 99% setrvačník 190 mm, pokud jej nikdo neměnil :roll:

Autor:  ventYl [ 31.8.07, 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka 180 nebo 190 ?

cyz píše:
Pokud je to r.v. 87 a je všechno původní tak je to 100% 190mm, 180ka se montovala tuším jenom do roku 80 nebo 82. Tuším že se to zavádělo zároveň s plnoprůtokovým filtrem. Nejsem si jistý, mrknu do literatury a za chvilku upřesním


Edit: Tak spojka s talířovou pružinou (lamela 190mm) se montuje od 8/1984, souvislost s jinýma změnama se mi vyčíst nepodařilo


POZOR!

190mm spojku s tanierovou pruzinou mali LEN 120LS, 13x a vsetky Garde a Rapid. Lamelova spojka existuje aj v prevedeni 180mm a v roku 1987 ju este spolahlivo montovali na 105ky

Autor:  cyz [ 1.9.07, 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka 180 nebo 190 ?

ventYl píše:
cyz píše:
Pokud je to r.v. 87 a je všechno původní tak je to 100% 190mm, 180ka se montovala tuším jenom do roku 80 nebo 82. Tuším že se to zavádělo zároveň s plnoprůtokovým filtrem. Nejsem si jistý, mrknu do literatury a za chvilku upřesním


Edit: Tak spojka s talířovou pružinou (lamela 190mm) se montuje od 8/1984, souvislost s jinýma změnama se mi vyčíst nepodařilo


POZOR!

190mm spojku s tanierovou pruzinou mali LEN 120LS, 13x a vsetky Garde a Rapid. Lamelova spojka existuje aj v prevedeni 180mm a v roku 1987 ju este spolahlivo montovali na 105ky


Tak to jsem divák...já měl na motoru 120 (klasické Lko) 190mm....

Autor:  Šemik [ 1.9.07, 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Rozebíral jsem 105L 1987 s motorem LS 1977.

Spojka byla 190 :wink:

Autor:  CROWACK [ 1.9.07, 12:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Spojka 180 nebo 190 ?

cyz píše:
ventYl píše:
cyz píše:
Pokud je to r.v. 87 a je všechno původní tak je to 100% 190mm, 180ka se montovala tuším jenom do roku 80 nebo 82. Tuším že se to zavádělo zároveň s plnoprůtokovým filtrem. Nejsem si jistý, mrknu do literatury a za chvilku upřesním


Edit: Tak spojka s talířovou pružinou (lamela 190mm) se montuje od 8/1984, souvislost s jinýma změnama se mi vyčíst nepodařilo


POZOR!

190mm spojku s tanierovou pruzinou mali LEN 120LS, 13x a vsetky Garde a Rapid. Lamelova spojka existuje aj v prevedeni 180mm a v roku 1987 ju este spolahlivo montovali na 105ky


Tak to jsem divák...já měl na motoru 120 (klasické Lko) 190mm....


Mám 87 120L s 5q a je tam 190 talířovka

Autor:  ventYl [ 1.9.07, 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

no a tanierovka z mojej 105L je nezamenna s tanierovkou do 120LS

Autor:  ferrari [ 2.9.07, 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Odklop sedačky, vyber víko priestoru prevodovky a štartéra, vyber plastové víko ovládania spojky a pozri sa , aký máš prítlačák - či s páčkami (180), alebo s vejárovitou centrálnou pružinou (190). Ako tu už niekto napísal, existovali aj 180 tky s vejárovitou centrálnou pružinou, ale to je minimálna šanca, lebo sa ozaj montovali iba v prechodomvom období 83-84 aj to neviem či nie iba do Gardečka...

Autor:  spartra [ 2.9.07, 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Odklop sedačky, vyber víko priestoru prevodovky a štartéra, vyber plastové víko ovládania spojky a pozri sa , aký máš prítlačák - či s páčkami (180), alebo s vejárovitou centrálnou pružinou (190). Ako tu už niekto napísal, existovali aj 180 tky s vejárovitou centrálnou pružinou, ale to je minimálna šanca, lebo sa ozaj montovali iba v prechodomvom období 83-84 aj to neviem či nie iba do Gardečka...


jěště 190 a 180 pružinový od sebe poznáš jsou jinak tvarovaný

Autor:  Martin91 [ 2.9.07, 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

jak už tu někdo říkal domluv se s nima v mototechně kup si obě a popřípadě bys tu kterou nebudeš potřebovat bys vrátil ale je to na lidech kteří ti to prodávají :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/