Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Spojka špatně vypíná
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=6478
Stránka 1 z 3

Autor:  Speeder [ 16.9.07, 18:27 ]
Předmět příspěvku:  Spojka špatně vypíná

Špatně mi vypíná spojka. Je tam talířová 190. 4q škodovka a motor Favorit. Odvzušňoval jsem, ale pořád nic. Pedál je měkkej, nedojde k takovýmu tomu přehoupnutí tý přužiny, určitě ten odpor na pedálu znáte. Prostě málo vypíná. Jinak neklouže. Čim to může bejt? Vadnej válec nebo prase? Nemá někdo zkušenost?

Autor:  Šemik [ 16.9.07, 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

Máš dost vyšroubovanou tu vysouvací tyčku u PSV?

Autor:  Speeder [ 16.9.07, 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem dělal jako první, je vytočená na max. už by skoro vypadla.

Autor:  Šemik [ 16.9.07, 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tak bych vyměnil všechny gumové manžety a tak a mohlo by to makat :wink:

Autor:  Speeder [ 16.9.07, 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

Myslíš manžety ve válci a v praseti?

Autor:  Šemik [ 16.9.07, 18:46 ]
Předmět příspěvku: 

Speeder píše:
Myslíš manžety ve válci a v praseti?


Ano. Nové pokud možno Rubenu :wink:

Autor:  Speeder [ 16.9.07, 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

No tak to vyměnim celý válce z bouračky.Tam byly nový.

Autor:  cyz [ 16.9.07, 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle dělá hlavní spojkový válec, jednou se mi to stalo, zničehonic to přestalo fungovat. Měnit ty gumové součástky v 20 let starém válci pomůže na chvilku, za chvíli odejde zas...dal bych nový válec, stojí tuším 350 nebo tak nějak

Autor:  Speeder [ 16.9.07, 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

No dyť já ho na bouračce kupoval novej, takže ho vyměnim a hotovo. Jednou asi před dvěma lety se mi stala taková věc. Prostě se mi pedál úplně zaseknul. Jako kamen. Nechápal jsem. Rozebíral a dával jsem ten zadní válec dohromady a nic. Tak jsem pak koupil přední novej a byl klid. Ale tak tvrdel pedál jsem nežral.

Autor:  Ondras83 [ 16.9.07, 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Speeder píše:
No dyť já ho na bouračce kupoval novej, takže ho vyměnim a hotovo. Jednou asi před dvěma lety se mi stala taková věc. Prostě se mi pedál úplně zaseknul. Jako kamen. Nechápal jsem. Rozebíral a dával jsem ten zadní válec dohromady a nic. Tak jsem pak koupil přední novej a byl klid. Ale tak tvrdel pedál jsem nežral.

to sou ty šhade (doufám že sem se nikoho nedotknul :D:D:D:D)

Autor:  ventYl [ 17.9.07, 13:22 ]
Předmět příspěvku: 

Speeder píše:
No dyť já ho na bouračce kupoval novej, takže ho vyměnim a hotovo. Jednou asi před dvěma lety se mi stala taková věc. Prostě se mi pedál úplně zaseknul. Jako kamen. Nechápal jsem. Rozebíral a dával jsem ten zadní válec dohromady a nic. Tak jsem pak koupil přední novej a byl klid. Ale tak tvrdel pedál jsem nežral.


ja som uz zazil na uzovke tak stuhnute prasa / HSV, ze som musel na spojku slapat jak na klasicku brzdu s posilovacom, aby som vobec mohol zaradit. O brzde ani nehovorim, bolo to 105S, takze som sa na brzdu naslapal jak kamionista.

Autor:  Speeder [ 18.9.07, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dneska vyměnil hlavní spojkový válec, odvzdušnil, ale pořád jde špatně řadit. Hlavně při stání jednička a zpátečka, ta dokonce přes zuby. Když se ale podívám vzadu na spojkový prase, tak se mi zdá, že vyjíždí na maximum svýho kroku, tak teda nevim kde by mohl bejt problém. Stavitelnou tyčku mám taky vytočenou jak to jen jde. Mám jí udělat delší? Při sešlápnutí nedojde k takovýmu tomu propadu pedálu, když se ta talířová pružina promáčkne dovnitř. Určitě víte o čem mluvim. No podle toho soudim, že pořád špatně vypíná. Napadlo mě, jestli náhodou když mám převodovku ze škodovky 4q a na tom motor Favorit, jestli tam nemá bejt nějaká určitá kombinace lamely, přítlačáku, ložiska? Neví někdo?

Autor:  CROWACK [ 19.9.07, 00:51 ]
Předmět příspěvku: 

Speeder píše:
Tak jsem dneska vyměnil hlavní spojkový válec, odvzdušnil, ale pořád jde špatně řadit. Hlavně při stání jednička a zpátečka, ta dokonce přes zuby. Když se ale podívám vzadu na spojkový prase, tak se mi zdá, že vyjíždí na maximum svýho kroku, tak teda nevim kde by mohl bejt problém. Stavitelnou tyčku mám taky vytočenou jak to jen jde. Mám jí udělat delší? Při sešlápnutí nedojde k takovýmu tomu propadu pedálu, když se ta talířová pružina promáčkne dovnitř. Určitě víte o čem mluvim. No podle toho soudim, že pořád špatně vypíná. Napadlo mě, jestli náhodou když mám převodovku ze škodovky 4q a na tom motor Favorit, jestli tam nemá bejt nějaká určitá kombinace lamely, přítlačáku, ložiska? Neví někdo?

no nepsal jsi jestli ti to začalo dělat z ničeho nic...nemám teda zkušenosti z praxe ale někde jsem četl, že při kombinaci 742 převodovky s fávomotorem je tento problém díky rzdílnejm rozměrům spojkovejch ložisek a lze ho uspokojivě řešit vyrobením jedné části té štelovací tyčky delší než je origo z pevnostního šroubu...

Autor:  CROWACK [ 19.9.07, 01:00 ]
Předmět příspěvku: 

mno....tak sem to trochu poblbl no... cetl sem to zde: http://skoda-upravy.wz.cz/main/index.php?co=24 ... ale text je o zastavbe motoru fabia 1,4, takze trochu o necem jinem...nicmene si myslim, ze pokud ti nekdo bude slapat na spojku a ty se podivas do zadu abys videl jestli tycka vyjizdi dostatecne (a bude vyjizdet - tim vyloucis zavadu na hydraulice spojky), muzes prodlouzeni tycky vyzkouset jako jedno z moznych reseni...jinak sam jsem jak sem psal kompatibilitu motoru z favorita a ctyrkvaltove prevodovky zatim resit nemusel, takze bez zaruky :wink: ...

edit: jo jeste me napada...pokud spojka bere moc dole ( a tim padem by prodlouzeni mohlo pomoct ) jde pedal treba do pulky "gumove"-nepremaha odpor talirove pruziny, jenom tah tech dvou pruzinek podel prasatka...a odpor talirove pruziny je citit az dole...

Autor:  Speeder [ 19.9.07, 06:10 ]
Předmět příspěvku: 

No každopádně zkusim mrtvej chod tý vypínací páčky. Dokud se nebude ložisko dotýkat talířový pružiny, pořád můžu prodlužovat tyčku. Tak to zkusim a uvidí se. Ten problém mám od začátku, auto jsem koupil před pár dny.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/