Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 00:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 jednicka na prevdovke 
Autor Zpráva

Příspěvky: 3
Příspěvek jednicka na prevdovke
ahojte,nemam dlho auto tak niesom taky skuseny,len by ma zajimalo ci je normalne ked jedem na trojku achcem dat jednicku tak mi to nejde dat,ja vim ze to sa nema robit ale len mna zajima ci to tak ma robyt ci tam je nejaka poistka co nedovoly ked idem rychlejsi dat jednicku,,,,,ale ked spomalim tak na 20 ci stojim ide dat upne krasne,prosim o vysvetlenie ako to je,,,,inak mam favorit 135 GLXI R:V 94 najeteho 90K.. dik za info


10.10.07, 07:33
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Předpokládám, že ani u Fáva soudruzi nedali na první převodový stupeň synchrony. Tzn, že se tam té jedničce při pohybujícím autě vůbec nechce. Žádná pojistka to není, jenom ta převodovka není prostě konstruovaná na to, abys tam dával za jízdy 1.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


10.10.07, 08:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3
Příspěvek 
Martin píše:
Předpokládám, že ani u Fáva soudruzi nedali na první převodový stupeň synchrony. Tzn, že se tam té jedničce při pohybujícím autě vůbec nechce. Žádná pojistka to není, jenom ta převodovka není prostě konstruovaná na to, abys tam dával za jízdy 1.

aha ale to tam musim porad davat nasilu riadne ztlacit,a ide to cez zuby,,,ale ked idem napr: na trojku takych 50 km/h tak chcem dat dvojku ani ta my tam neche ist,isla by ale strasne nasilu,,a to nechcem,,,,ale ked spomalim tak na 30 tak dvojka my ide bez problemu,,,vcil nevim ci to tak ma byt alebo mam neco z prevodovkou,prosim odborniku o odpoved


10.10.07, 08:26
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Taker666 píše:
Martin píše:
Předpokládám, že ani u Fáva soudruzi nedali na první převodový stupeň synchrony. Tzn, že se tam té jedničce při pohybujícím autě vůbec nechce. Žádná pojistka to není, jenom ta převodovka není prostě konstruovaná na to, abys tam dával za jízdy 1.

aha ale to tam musim porad davat nasilu riadne ztlacit,a ide to cez zuby,,,ale ked idem napr: na trojku takych 50 km/h tak chcem dat dvojku ani ta my tam neche ist,isla by ale strasne nasilu,,a to nechcem,,,,ale ked spomalim tak na 30 tak dvojka my ide bez problemu,,,vcil nevim ci to tak ma byt alebo mam neco z prevodovkou,prosim odborniku o odpoved


Musel by ses k tomu chovat jako k nesynchronizovane prevodovce (jako nakladak nebo traktor) a podrazovat s tzv. meziplynem.

Znamena to toto - priklad razeni z trojky na dvojku:

1. seslapnu spojku a vyradim trojku
2. pustim spojku a slapnu na plyn, tim roztocim primarni hridel v prevodovce (asitak na otacky ktere bude mit az zaradim dvojku).
3. seslapnu spojku a hned radim dvojku
4. pustim spojku


Tento zpusob pri castem pouzivani trochu zvysuje spotrebu, ale zato setri synchrony.
Vysvetleni:

Synchron je takovej malej srac, kterej se snazi srovnat otacky hridelu v prevodovce kdyz tam ten kvalt cpes. Kdyz teda podrazujes, synchron se ti snazi primarni hridel v prevodovce roztocit na vyssi otacky. Kdyz se mu to nepovede, tak tam ten kvalt proste nedas (nebo to jde "pres zuby" kdyz moc tlacis).

Tim meziplynem pomuzes synchronu roztocit hridel.

Musim rict ze napoprvy to nejde vubec snadno. Ale pokud mas prevodovku tak blbou jak pises, tak se to castym pouzivanim snadno naucis. S touto technikou dokazes klidne jednicku zaradit i ve 40km/h.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


10.10.07, 08:38
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 3
Příspěvek 
ale prevodovka ide uplne super,,,auto mam 3 mes.a este sem si nestezoval,to sem vcera len tak skusal,,,podradovat my ide....ale ked idem rychlejsie tak mi nejde 1...ale ked spomalim tak na 20 km tak mi tam ide.inak vsetko funguje,,,,nedavno som tam menil olen tak cca 2 tyzdne,len ma zajima ci to robi aj druhym a ci je to u favoritov normalne,,,


10.10.07, 09:17
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Jednička slouží jenom na rozjezd, při konstrukci se nepředpokládá, že někdo bude podřazovat až na jedna, jakmile je auto i v mírným pohybu, dvojka to vždy utáhne a podřazovat musíš ve stejným reřimu jako při řazení, např. velice orientační hodnoty:

1- 0 - 15 km/h
2- 5 - 30 km/h
3- 25 - 50 km/h
4- 40 - 80 km/h
5- 60 - xx km/h

takže když podřazuješ, tak jedeš v rozmezí těchto rychlostí dolů, takže když má čtyřka např rozmezí 40-80 km/h, tak z ní při rychlosti v té toleranci nemůžeš bez zpomalení přeřadit třeba na dvojku, protože se nevejde do její kostrukční rychlosti 5-30 km/h

Chápeš?

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


10.10.07, 10:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
tak 3 a 4 vydrzi podrazovani i ve vyssich otackach ale 1 a 2 na to neni....treba ja v rapide muz pri 100 podradit na 4 nebo pri 80 na 3 a neskrtne ani zub ale kdyz jedu 30 - 40 podhodim na 2 tak si skrkne (kolem 30 uz to ale jde) ....za 1 jedine kdyz skoro stojim...taky je rozdil kdyz je prevodovka prohrata a kdyz je studena...a ohriva se dyl nez motor.

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


10.10.07, 10:37
Profil ICQ

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Vydrží, ale jak dlouho, klidně nacpu při 60 i jedničku, ale té almaře to moc neprospívá.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


10.10.07, 10:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
ja vim ze to neni zrovna idealni...taky to nedelam porad :) jen rikam ze to jde a a souhlasim jinak s tebou.

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


10.10.07, 10:42
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jednicka ma synchron i u 742 ne? Akorat je to takovej mrzak ze nic neutahne, aspon kdyz cumim do katalogu dilu na 4q tak ma 4 synchronni krouzky.


Otazka na odborniky: Proc se u nekterych postarsich nakladaku pouziva dvojity meziplyn?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


10.10.07, 12:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Dvojity meziplyn sem eště neslyšel, a to sem jezdil i se 141 Tatrou, nepřečetls něco blbě?

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


10.10.07, 12:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Drak píše:
Dvojity meziplyn sem eště neslyšel, a to sem jezdil i se 141 Tatrou, nepřečetls něco blbě?


Ne, i to slysis kdyz jede. Spojka vyhodit qalt pustit spojku 2x proslapnout plyn (nevim jesi se tady spojka macka ci ne, ale slysel sem ze ano :shock: ) a spojku dolu hodit qalt a jedes ... Sam nevim co to ma za vyznam, ale traba hasici tady tak jezdej :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


10.10.07, 13:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Matthes píše:
Drak píše:
Dvojity meziplyn sem eště neslyšel, a to sem jezdil i se 141 Tatrou, nepřečetls něco blbě?


Ne, i to slysis kdyz jede. Spojka vyhodit qalt pustit spojku 2x proslapnout plyn (nevim jesi se tady spojka macka ci ne, ale slysel sem ze ano :shock: ) a spojku dolu hodit qalt a jedes ... Sam nevim co to ma za vyznam, ale traba hasici tady tak jezdej :)


Ja teda nevim, u Skodovky staci slapnout plyn jednou, kdyz clovek ty otacky slusne trefi....

Mival jsem 130ku ktera mela synchron na dvojce uplne v prd*eli, tak jsem se to nejak naucil a ted to delam skoro furt i kdyz nemusim... aspon mi ty synchrony dyl vydrzej.

U nakladakovyho turbodieselu predpokladam dvakrat slapnuti aby jim motor nevyletel do vysokejch otacek nejak moc rychle....

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


10.10.07, 13:17
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Technologicky to nemá význam, podruhé přidávají plyn možná tak když se netrefí do optimálních toček pro podřazení, nebo kvůli lepšímu zvuku, když to jede, jinak co do funkce stačí jeden meziplyn. Jinak motoru je to fuk, jestli vyletí do toček rychle, nebo pomalu, on spíš vyletí pokaždé pomalu, protože rychle to neumí.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


10.10.07, 14:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Matthes píše:
Jednicka ma synchron i u 742 ne? Akorat je to takovej mrzak ze nic neutahne, aspon kdyz cumim do katalogu dilu na 4q tak ma 4 synchronni krouzky.


Otazka na odborniky: Proc se u nekterych postarsich nakladaku pouziva dvojity meziplyn?


Favorit ma 100% synchron i prniho rychlostniho stupne. Dvojity meziplyn sem taky jeste neslysel - vzdy jen jeden meziplyn na srovnani otacek staci. (autoskola v nejake Liazce a v autobusu)

_________________
silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS


10.10.07, 14:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz