Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

jednicka na prevdovke
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=6843
Stránka 1 z 2

Autor:  Taker666 [ 10.10.07, 07:33 ]
Předmět příspěvku:  jednicka na prevdovke

ahojte,nemam dlho auto tak niesom taky skuseny,len by ma zajimalo ci je normalne ked jedem na trojku achcem dat jednicku tak mi to nejde dat,ja vim ze to sa nema robit ale len mna zajima ci to tak ma robyt ci tam je nejaka poistka co nedovoly ked idem rychlejsi dat jednicku,,,,,ale ked spomalim tak na 20 ci stojim ide dat upne krasne,prosim o vysvetlenie ako to je,,,,inak mam favorit 135 GLXI R:V 94 najeteho 90K.. dik za info

Autor:  Martin [ 10.10.07, 08:08 ]
Předmět příspěvku: 

Předpokládám, že ani u Fáva soudruzi nedali na první převodový stupeň synchrony. Tzn, že se tam té jedničce při pohybujícím autě vůbec nechce. Žádná pojistka to není, jenom ta převodovka není prostě konstruovaná na to, abys tam dával za jízdy 1.

Autor:  Taker666 [ 10.10.07, 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Předpokládám, že ani u Fáva soudruzi nedali na první převodový stupeň synchrony. Tzn, že se tam té jedničce při pohybujícím autě vůbec nechce. Žádná pojistka to není, jenom ta převodovka není prostě konstruovaná na to, abys tam dával za jízdy 1.

aha ale to tam musim porad davat nasilu riadne ztlacit,a ide to cez zuby,,,ale ked idem napr: na trojku takych 50 km/h tak chcem dat dvojku ani ta my tam neche ist,isla by ale strasne nasilu,,a to nechcem,,,,ale ked spomalim tak na 30 tak dvojka my ide bez problemu,,,vcil nevim ci to tak ma byt alebo mam neco z prevodovkou,prosim odborniku o odpoved

Autor:  Viky [ 10.10.07, 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

Taker666 píše:
Martin píše:
Předpokládám, že ani u Fáva soudruzi nedali na první převodový stupeň synchrony. Tzn, že se tam té jedničce při pohybujícím autě vůbec nechce. Žádná pojistka to není, jenom ta převodovka není prostě konstruovaná na to, abys tam dával za jízdy 1.

aha ale to tam musim porad davat nasilu riadne ztlacit,a ide to cez zuby,,,ale ked idem napr: na trojku takych 50 km/h tak chcem dat dvojku ani ta my tam neche ist,isla by ale strasne nasilu,,a to nechcem,,,,ale ked spomalim tak na 30 tak dvojka my ide bez problemu,,,vcil nevim ci to tak ma byt alebo mam neco z prevodovkou,prosim odborniku o odpoved


Musel by ses k tomu chovat jako k nesynchronizovane prevodovce (jako nakladak nebo traktor) a podrazovat s tzv. meziplynem.

Znamena to toto - priklad razeni z trojky na dvojku:

1. seslapnu spojku a vyradim trojku
2. pustim spojku a slapnu na plyn, tim roztocim primarni hridel v prevodovce (asitak na otacky ktere bude mit az zaradim dvojku).
3. seslapnu spojku a hned radim dvojku
4. pustim spojku


Tento zpusob pri castem pouzivani trochu zvysuje spotrebu, ale zato setri synchrony.
Vysvetleni:

Synchron je takovej malej srac, kterej se snazi srovnat otacky hridelu v prevodovce kdyz tam ten kvalt cpes. Kdyz teda podrazujes, synchron se ti snazi primarni hridel v prevodovce roztocit na vyssi otacky. Kdyz se mu to nepovede, tak tam ten kvalt proste nedas (nebo to jde "pres zuby" kdyz moc tlacis).

Tim meziplynem pomuzes synchronu roztocit hridel.

Musim rict ze napoprvy to nejde vubec snadno. Ale pokud mas prevodovku tak blbou jak pises, tak se to castym pouzivanim snadno naucis. S touto technikou dokazes klidne jednicku zaradit i ve 40km/h.

Autor:  Taker666 [ 10.10.07, 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

ale prevodovka ide uplne super,,,auto mam 3 mes.a este sem si nestezoval,to sem vcera len tak skusal,,,podradovat my ide....ale ked idem rychlejsie tak mi nejde 1...ale ked spomalim tak na 20 km tak mi tam ide.inak vsetko funguje,,,,nedavno som tam menil olen tak cca 2 tyzdne,len ma zajima ci to robi aj druhym a ci je to u favoritov normalne,,,

Autor:  Drak [ 10.10.07, 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jednička slouží jenom na rozjezd, při konstrukci se nepředpokládá, že někdo bude podřazovat až na jedna, jakmile je auto i v mírným pohybu, dvojka to vždy utáhne a podřazovat musíš ve stejným reřimu jako při řazení, např. velice orientační hodnoty:

1- 0 - 15 km/h
2- 5 - 30 km/h
3- 25 - 50 km/h
4- 40 - 80 km/h
5- 60 - xx km/h

takže když podřazuješ, tak jedeš v rozmezí těchto rychlostí dolů, takže když má čtyřka např rozmezí 40-80 km/h, tak z ní při rychlosti v té toleranci nemůžeš bez zpomalení přeřadit třeba na dvojku, protože se nevejde do její kostrukční rychlosti 5-30 km/h

Chápeš?

Autor:  Radic [ 10.10.07, 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

tak 3 a 4 vydrzi podrazovani i ve vyssich otackach ale 1 a 2 na to neni....treba ja v rapide muz pri 100 podradit na 4 nebo pri 80 na 3 a neskrtne ani zub ale kdyz jedu 30 - 40 podhodim na 2 tak si skrkne (kolem 30 uz to ale jde) ....za 1 jedine kdyz skoro stojim...taky je rozdil kdyz je prevodovka prohrata a kdyz je studena...a ohriva se dyl nez motor.

Autor:  Drak [ 10.10.07, 10:40 ]
Předmět příspěvku: 

Vydrží, ale jak dlouho, klidně nacpu při 60 i jedničku, ale té almaře to moc neprospívá.

Autor:  Radic [ 10.10.07, 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

ja vim ze to neni zrovna idealni...taky to nedelam porad :) jen rikam ze to jde a a souhlasim jinak s tebou.

Autor:  Matthes [ 10.10.07, 12:32 ]
Předmět příspěvku: 

Jednicka ma synchron i u 742 ne? Akorat je to takovej mrzak ze nic neutahne, aspon kdyz cumim do katalogu dilu na 4q tak ma 4 synchronni krouzky.


Otazka na odborniky: Proc se u nekterych postarsich nakladaku pouziva dvojity meziplyn?

Autor:  Drak [ 10.10.07, 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Dvojity meziplyn sem eště neslyšel, a to sem jezdil i se 141 Tatrou, nepřečetls něco blbě?

Autor:  Matthes [ 10.10.07, 13:09 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Dvojity meziplyn sem eště neslyšel, a to sem jezdil i se 141 Tatrou, nepřečetls něco blbě?


Ne, i to slysis kdyz jede. Spojka vyhodit qalt pustit spojku 2x proslapnout plyn (nevim jesi se tady spojka macka ci ne, ale slysel sem ze ano :shock: ) a spojku dolu hodit qalt a jedes ... Sam nevim co to ma za vyznam, ale traba hasici tady tak jezdej :)

Autor:  Viky [ 10.10.07, 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Drak píše:
Dvojity meziplyn sem eště neslyšel, a to sem jezdil i se 141 Tatrou, nepřečetls něco blbě?


Ne, i to slysis kdyz jede. Spojka vyhodit qalt pustit spojku 2x proslapnout plyn (nevim jesi se tady spojka macka ci ne, ale slysel sem ze ano :shock: ) a spojku dolu hodit qalt a jedes ... Sam nevim co to ma za vyznam, ale traba hasici tady tak jezdej :)


Ja teda nevim, u Skodovky staci slapnout plyn jednou, kdyz clovek ty otacky slusne trefi....

Mival jsem 130ku ktera mela synchron na dvojce uplne v prd*eli, tak jsem se to nejak naucil a ted to delam skoro furt i kdyz nemusim... aspon mi ty synchrony dyl vydrzej.

U nakladakovyho turbodieselu predpokladam dvakrat slapnuti aby jim motor nevyletel do vysokejch otacek nejak moc rychle....

Autor:  Drak [ 10.10.07, 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

Technologicky to nemá význam, podruhé přidávají plyn možná tak když se netrefí do optimálních toček pro podřazení, nebo kvůli lepšímu zvuku, když to jede, jinak co do funkce stačí jeden meziplyn. Jinak motoru je to fuk, jestli vyletí do toček rychle, nebo pomalu, on spíš vyletí pokaždé pomalu, protože rychle to neumí.

Autor:  DRYVER [ 10.10.07, 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Jednicka ma synchron i u 742 ne? Akorat je to takovej mrzak ze nic neutahne, aspon kdyz cumim do katalogu dilu na 4q tak ma 4 synchronni krouzky.


Otazka na odborniky: Proc se u nekterych postarsich nakladaku pouziva dvojity meziplyn?


Favorit ma 100% synchron i prniho rychlostniho stupne. Dvojity meziplyn sem taky jeste neslysel - vzdy jen jeden meziplyn na srovnani otacek staci. (autoskola v nejake Liazce a v autobusu)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/