Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

záměna 4q za 5q škoda 120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=7325
Stránka 1 z 2

Autor:  Speeder [ 4.11.07, 14:21 ]
Předmět příspěvku:  záměna 4q za 5q škoda 120

Chystám se vyměnit skříň za 5q. Jen mám jeden dotaz. Předpokládám, že řezat do tunelu nebudu muset, protože mám emko z roku ´88, (nádrž bez výpušťáku). Nápravu taky nechávám, protože mám 5q ze 125ky s převodem 4,22. Jde mi jen o táhlo řazení. Předpokládám, že se musí vyměnit za kratší. Zajímá mě, jestli by šlo použít táhlo z Rapida, který mám, nebo musim mít přímo ze 125ky. Nebo se dá to stávající nějak zkrátit?

Autor:  Šemik [ 4.11.07, 14:28 ]
Předmět příspěvku: 

Táhlo řazení je podle KND stejné jak pro sedan tak coupé, takže jej můžeš použít :)

Autor:  Speeder [ 4.11.07, 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Dobře, ale není rozdíl jen v karoserii, ale i v převodovce a nápravě. Budu tam dávat 5q ze 125ky a táhlo mám z Rapida (tzn. od jiné převodovky a nápravy).

Autor:  Kachnis [ 5.11.07, 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

nevadi...tahla sou stejny... proste pro 5tikvalt, na prevodu a naprave nesejde...

Autor:  Speeder [ 5.11.07, 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

OK tak v tom případě táhlo mám.

Ještě něco se musí zaměnit?

Autor:  Drak [ 5.11.07, 20:42 ]
Předmět příspěvku: 

Náhon tachometru je o něco kratší, toho starýho bys musel někam kus schovat a pak by ti cukala rafika a nejspíš ješte budeš muset převrtat ty horní dva štefty na motoru, pětka má díry na 10, čtyřka na 8, ale u některých novějších aut už byly 10 i u čtyřek.

Autor:  Šemik [ 5.11.07, 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Delší náhon ze 4q může nechat. On se vejde a je to v pohodě:)

Autor:  Jakub_Simir [ 6.11.07, 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Náhon tachometru je o něco kratší, toho starýho bys musel někam kus schovat a pak by ti cukala rafika a nejspíš ješte budeš muset převrtat ty horní dva štefty na motoru, pětka má díry na 10, čtyřka na 8, ale u některých novějších aut už byly 10 i u čtyřek.


Nemuzu souhlasit. Martin oo7 ma rapidka a mel tam taky diry 8mm

Autor:  Drak [ 6.11.07, 19:05 ]
Předmět příspěvku: 

Na 5kvaltu nahoře 8 díry? To sem teda eště neviděl, všude byly 10.

Autor:  KIvos [ 13.1.08, 15:25 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím! Chystám se do své 120tky dát motor a převodovku ze 130tky (mám celé auto) a zajímalo by mne, jestli budu muset vyměnit i nápravu a nebo můžu nechat původní :?:

Autor:  Matthes [ 13.1.08, 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

KIvos píše:
Zdravím! Chystám se do své 120tky dát motor a převodovku ze 130tky (mám celé auto) a zajímalo by mne, jestli budu muset vyměnit i nápravu a nebo můžu nechat původní :?:


I napravu a hrdlo nadrze :)

Autor:  Viky [ 13.1.08, 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Na 5kvaltu nahoře 8 díry? To sem teda eště neviděl, všude byly 10.


Panove.... je to podle modelovyho roku.

Od harmonizace vyroby (1988) maji vsechny motory 4xM10 a delsi stefty. Petikvalty 125 maji VSECHNY 4xM10, protoze 125ka se delala jenom po harmonizaci.

Stejna prevodovka ale do 120LS napriklad 1987 ma 2xM10, 2xM8, stejne jako (nejspis vsechny) 5Q do 130tek, protoze 130ky se nekdy kolem harmonizace prestaly vyrabet a nabehlo se na 135/136, ktery by zase vsechny mely mit 4xM10.

Dokonce i 4Q ve 105kach a 120kach po harmonizaci maji 4xM10.

Jasno?

Vzhledem k vyborne organizaci prace v te dobe predpokladam nekolik tisic vozu ktere jsou osazene jinak nez odpovida jejich modelovemu roku. :-)

Autor:  Martin 007 [ 13.1.08, 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Na 5kvaltu nahoře 8 díry? To sem teda eště neviděl, všude byly 10.



Jo jo jo suchej 5q 3.9 zřejmě 1986 a nahoře 8ky...musel sem to vrtat kvůli 136ce motoru...a převodovka na tý originální 136ce 1988 má všude 10ky...

Autor:  CROWACK [ 13.1.08, 17:57 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
Drak píše:
Na 5kvaltu nahoře 8 díry? To sem teda eště neviděl, všude byly 10.


Panove.... je to podle modelovyho roku.

Od harmonizace vyroby (1988) maji vsechny motory 4xM10 a delsi stefty. Petikvalty 125 maji VSECHNY 4xM10, protoze 125ka se delala jenom po harmonizaci.

Stejna prevodovka ale do 120LS napriklad 1987 ma 2xM10, 2xM8, stejne jako (nejspis vsechny) 5Q do 130tek, protoze 130ky se nekdy kolem harmonizace prestaly vyrabet a nabehlo se na 135/136, ktery by zase vsechny mely mit 4xM10.

Dokonce i 4Q ve 105kach a 120kach po harmonizaci maji 4xM10.

Jasno?

Vzhledem k vyborne organizaci prace v te dobe predpokladam nekolik tisic vozu ktere jsou osazene jinak nez odpovida jejich modelovemu roku. :-)

Má recht chlapec :D mám 5q 87 (120L) a fakt tam sou 8, díval sem se když sem cupoval ac pumpou :lol:
(já zas myslel že všechny 5q maj M10)
šikula :D

Autor:  Martin91 [ 13.1.08, 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě je to nejlepší sundat aji poloosy a předělat je na ramena prostě vytahnout převodovku aji poloosama ale je to čistě můj názor.
:wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/