Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

spojka+prevodovka a mrazy?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=87
Stránka 1 z 3

Autor:  1maty1 [ 28.1.06, 11:04 ]
Předmět příspěvku:  spojka+prevodovka a mrazy?

se chci zeptat cim to je ze pri -17 ma spojak ve S105 jen dve polohy (but jedes nebo ne) proste spojka jde hodne ztuha a zabira az kdyz sundam nohu z pedalu , sice nase spojka neni nic moc ale bezne bere tak ve 3/4 nahore ale dneska sem jel tim stilem ze sem pustil spojku a lehce pridal a auto se pomalu klidne rozjelo :) , jo brzdovka je neco malo pres rok stara

dalsi dnesni zajimava vec bylo to ze neslo vubec radit a to i pri 60°C na motoru pak sem zaparkoval a sel do mesta a kdyz sem pak jel dal tak na motoru bylo neco pod 40°C ale razeni slo uplne normalne

Autor:  Bukaj [ 29.1.06, 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

No, s tou spojkou nevim, leda že by pomalu a neochotně klouzalo spojkové ložisko po jeho hřídeli (mrazem zatuhlý tuk na hřídeli či nějaké smršťování materiálu?).
A s řazenim to na své stotříce mám podobně - je to viskozitou oleje, který je v takovýchto mrazech "hustší" a tudíž se hůř řadí.
Mně to blbě řadí jen chvilku, než se trochu zahřeje převodovka od motoru.
Ale z 1ky na 2ku poprvé musim řadit s meziplynem :lol:

Dyštak až budeš měnit olej v převodovce, dej tam nějaký "řidší", než doporučený - v létě to možná trochu víc prosakuje, ale v zimě O.K.

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

Předepsaný je SAE 80W, na doporučení z Boleslavi dávám SAE 80W-90. SAE 75 W je olej pro tyto převodovky nevhodný!!!

A měnil jsi brzdovku i ve spojkovém okruhu? Jinak zkus před nastartování chvíli na spojku šlapat, jestli se to pustí. Asi je spojkové ložisko namazáno na hřídeli příliš hustou vazelínou, která navíc do sebe nasává vodu.

Autor:  Luboš [ 29.1.06, 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

Podle návodů k obsluze:

SAE W80 je předepsaný pro teploty +5 až -30°C
SAE W90 je předepsaný pro teploty +30 až -15°C

Zajímavě vymyšlené... :)

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

SAE W90??? Nebo SAE 90W????

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím, ale ani jedno z toho asi neexistuje...;-)

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

SAE 80W má použitelnost -27°C až +30°C
SAE 90 má použitelnost -5°C až +40°C
Z toho vyplývá, že olej SAE 80W-90 je ideální pro naše podmínky...

Autor:  Luboš [ 29.1.06, 16:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ale jó existuje, je to ten "hustší". Klidně bych bral i bez W, jen bych se možná vyhnul písmenku H... :P

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 16:51 ]
Předmět příspěvku: 

SAE 90W neexistuje, protože nemá zimní vlastnosti, měřitelné při -18°C...

Autor:  1maty1 [ 29.1.06, 17:45 ]
Předmět příspěvku: 

brdovka ve spojkovem okruhu je vymenena pac prorezla trubicka
olej v prevodovce je myslim PP80 ze stacirny (proste sem tam prijel a rek sem ze chci ten nejlevnejsi olej do prevodovky do tamhletoho vraku) jeste je mi divny ze sla spatne i vule v tahlu (je tam to uzovkovy)
:D

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

1maty1 píše:
brdovka ve spojkovem okruhu je vymenena pac prorezla trubicka
olej v prevodovce je myslim PP80 ze stacirny (proste sem tam prijel a rek sem ze chci ten nejlevnejsi olej do prevodovky do tamhletoho vraku) jeste je mi divny ze sla spatne i vule v tahlu (je tam to uzovkovy)
:D


Nojo, když nevíš, co tam máš za olej, tak se potom nediv...:-)

Autor:  kachnis.105 [ 30.1.06, 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

s tou spojkou je to asi v tehle mrayech normalni.. Spojku sem delal v listopadu, bryovka je od silvestra, oba 2 valce nejsou ani rok stare, mrkev na prevodovce je mazana bilou vazelinou, vse funguje uplne bez potreby sily, jen dnes rano(-15) to bylo zezacatku na posilovac spojky..Po 2 km uz dobry..

Autor:  1maty1 [ 31.1.06, 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

TO Jiří Čech ja ted u toho auta nejsem takze se nemuzu podivat ale mislim ze neco velmi podobnyho bylo nasany na samolepce na kanistru (PP80 a pod tim jeste neco)

Autor:  Návštěvník [ 1.2.06, 00:05 ]
Předmět příspěvku: 

kachnis.105 píše:
s tou spojkou je to asi v tehle mrayech normalni.. Spojku sem delal v listopadu, bryovka je od silvestra, oba 2 valce nejsou ani rok stare, mrkev na prevodovce je mazana bilou vazelinou, vse funguje uplne bez potreby sily, jen dnes rano(-15) to bylo zezacatku na posilovac spojky..Po 2 km uz dobry..


Na mazání mrkve se používá práškový grafit, pánové...

Autor:  Jiří Čech [ 1.2.06, 00:06 ]
Předmět příspěvku: 

...a ne nějaká nedefinovatelná vazelína...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/