Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 15:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 95 Oktanů do škody 105L 
Autor Zpráva
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Oktanové číslo nemá vliv na rychlost hoření. To číslo jen vyjadřuje odolnost palivo proti detonačnímu hoření. Nic víc. Když je velká komprese, chce to víc, s malým číslem to bude mlátit. když je menší, že stačí třeba 95ka, tak si můžu lít třeba 100oktan a je to ukradený, akorát mé peněžence to nebude jedno.

podle mě nemůže mít použítí 95oktanového paliva vliv na podpálení ventilů.


8.6.08, 10:52
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Příspěvek 
Vít píše:
Oktanové číslo nemá vliv na rychlost hoření. To číslo jen vyjadřuje odolnost palivo proti detonačnímu hoření. Nic víc. Když je velká komprese, chce to víc, s malým číslem to bude mlátit. když je menší, že stačí třeba 95ka, tak si můžu lít třeba 100oktan a je to ukradený, akorát mé peněžence to nebude jedno.

podle mě nemůže mít použítí 95oktanového paliva vliv na podpálení ventilů.



> v tom pripade nechapu proc menit predstih??? Je to proto ze palivo hori delsi dobu! Logicky.. Takze se bud zmeni kompresni pomer (zvysi) a tim shori rychleji, nebo (coz je jednodussi ale ne tak dobre) se zmeni zazeh. Proc to neni idealni vysvetluje tato citace z odkazu ktery jsem predtim annoncoval:

Otázka tedy je, proč nedávat? Vyšší kompresní poměry vznikly, aby motor měl větší výkon! Při vyšší kompresi je rychlejší hoření a tudíž rychlejší ráz a síla na kliku - větší točivý moment v širším rozsahu otáček. Vzhledem ke složení víceoktanového paliva, je však třeba vždy a za každých podmínek zajistit, aby byl dodržen odpovídající kompresní poměr. Jinak hoření tohoto paliva neprobíhá tak, jak je požadováno. Hoří prostě pomaleji - to je cena za vyšší oktanovou vlastnost.
Pokud tedy svému miláčkovi nadávkujete vysokooktanové palivo a není na to konstruován tak prvořadý efekt je pro vás celkem příznivý - motor se zklidní a jde měkčeji a tiše. Každopádně však vzhledem k pomalejšímu hoření dochází k tomu, že hoření probíhá ještě ve výfukovém potrubí - výsledný efekt jsou vždy po čase podpálené výfukové ventily a jejich sedla.
O tom, že palivo s velkým OČ má i vyšší teplotu hoření než paliva s nižším OČ ani nemluvě!
Samozřejmě, že jsou "odborníci", kteří tohle dovedou obejít - přenastaví zapalovací systém o několik milisekund dříve - tedy, že k jiskře na svíčce dojde o několik milimetrů pístu před HÚ dříve- čímž dochází k většímu prohoření směsi (jinak tohle se dělá i při použití nízkooktanového paliva (aby nedošlo k samovnícení-onomu klepání)). Jaký to má však vliv na kliku, ojnici a ložiska, kdy se celý mechanismus nachází v HÚ a musí překonávat rozpínající se hořící směs, tak o tom ať se rozhovoří automechanik či motorář.



> nemluvil jsem o tom ze N95 podpali ventily motoru ktery je konstruovany na 91okt, ale ze pouziti vyssiho oktanoveho cisla obecne s sebou prinasi naroky na upravu motoru jinak jsou schopny ho poskodit.


Nicmene kdyz uz ne v tom tak myslim ze se shodneme ze pro penezenku je lepsi tankovat co nejlevnejsi benzin :P

_________________
VAZ 2109


8.6.08, 12:21
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz