michalkatka píše:
áno, Fábia a iné moderné vozy nemajú klasickú elektromagnetickú mechanickú spojku, ale prítlačný kotúč v tele kompresora vychyľuje servomotor, alebo nejako inak, ide o to že ten kompresor je v zábere stále, keď je "vypnutý" tak médium cirkuluje a výkon kompresora je cca 3%, keď sa kompresor zapne, plynule sa prítlačný kotúč vychýli na max a tým začnú piestiky pohybovať po celej dráhe, ak sa teplota výparníka blíži k 0°, alebo požadovanej teplote, tak plunule prítlačný kotúč uberá na výkone tým že znižuje svoju výchylku a tým sa piestiky pohybujú po menšej dráhe...
výhodou tohoto systému je plynulá regulácia, ale zasa je to zložité ako farebný televízor...
brat jeden takyto kompresor rozobral a vychylovanie zabezpecuje jeden piest, ktory je navyse. na vstupe donho je plny systemovy tlak vysokotlakeho stupna a na vystupe je PWM riadeny elmag ventil, ktory umoznuje regulovat vychylku. a pokial mi je znamo, regulaciu vykonu ma aj bezny kompresor s elmag spojkou, akurat nie je elektronicky riadena, ale riadi ju odstredivy regulator v zavislosti od otacok (pretoze pri vysokych otackach potrebujes mensi zdvih priestikov, ako na volnobehu, aby si udrzal rovnaky systemovy tlak, ak dojde k zamrznutiu vyparnika, kompresor sa odpoji uplne).