Autor |
Zpráva |
atahualpa117
Příspěvky: 102
|
Se Š 120L do Chorvatska!
Nazdar škodovkáři, chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti z poslední doby s cestou do Chorvatska ve škodovce 105-120L. Rád bych se tam totiž letos vypravil a jde mi o to splnit si svůj velký cíl. I kdybych teď vyhrál z čista jasna třeba novou Oktávku, bude můj sen to jednou dokázat se š120 a dokázat všem posměváčkům, že to auto tam dokáže dojet.
Rád bych se zeptal na zkušenosti a rady. Velkým obloukem bych se nejspíš vyhnul Rakousku, protože tam prý nastala po vstupu do Schengenu represívní buzerace a šikana českých řidičů. V jednom novinovém článku jsem čet, že prý číhají za hranicemi a snaží se najít sebemenší závadu a tvrdě ji pokutovat. Dokonce i případ, kdy někoho zastavili na dálnici a vyzvali ho vystoupit, ale on si hned při výstupu nevzal onu fosforeskní vestu a hned mu napařili pokutu. Škodovka stodvacítka tak pro ně musí být jistě snovým soustem a důvodem udělení nevyčíslitelných pokut za všechny její "bolesti".
Také by mě zajímalo,jaké jsou vaše zkušenosti s chorvatskými celníky nebo policajty a vůbec všechny strasti a záludnosti, které mě mohou potkat při cestě.
Dík Honza
|
26.4.08, 21:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Se Š 120L do Chorvatska!
atahualpa117 píše: Rád bych se tam totiž letos vypravil a jde mi o to splnit si svůj velký cíl. I kdybych teď vyhrál z čista jasna třeba novou Oktávku, bude můj sen to jednou dokázat se š120 a dokázat všem posměváčkům, že to auto tam dokáže dojet.
Pojed s nama v cervnu do Holandska, je to stejne daleko a ve skupine to snad prezijem.
Nemci prej nejsou tak drsny jako Rakusaci.
Jinak pokud mam zkusenost, Madari jsou celkem v pohode, krome celniku, ale ty prudej az cestou zpatky, jestli neco nevezes co bys nemel. Pro 120ku je pres Madarsko idealni cesta, ani to neni po dalnici.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.4.08, 21:44 |
|
|
atahualpa117
Příspěvky: 102
|
Dík za nabídku, ale já mám už v plánu to Chorvatsko. Každopádně dej vědět jak dopadla ta výprava do Holandska
Zdar
|
26.4.08, 21:51 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
atahualpa117 píše: Dík za nabídku, ale já mám už v plánu to Chorvatsko. Každopádně dej vědět jak dopadla ta výprava do Holandska Zdar
No to se neboj, ze by nebyly informace
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
26.4.08, 21:53 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nj, rakusaci sou banda trotlu, nemuzou prekousnout Temelim ekoteroristi vypatlany.
Ale k veci. Chce to mit auto nejlip 5q aby to nezralo a motor netrpel vysokyma otackama. A chce to aby si jel autem ktery denne jezdi ... a bez poruch Aby bylo duveryhodny
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.4.08, 22:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A vem si pár ND, můžou se hodit Vzal bych poloosu, klínový řemen, kontakty přerušovače, kondenzátor, cívku, hlavici a palec (tyhle dvě věci nejlépe staré, ale dobré), uhlíky startéru, alternátoru, membránu AC pumpy, ucpávku vodní pumpy, nějaké hadice jak vodní tak benzínové a sponky na ně, těsnění pod víko karburátoru, pro jistotu i těsnění pod hlavu a vymezovací kroužky pod válce. I náplně vzít, tedy olej, vodu, brzdovku a určitě vem tubu motorového silikonu a dost nářadí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.4.08, 06:59 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
vem si sebou vlek dílů, spoustu prášků na bolest hlavy, jeď o dva dni dříve a bude to dobrý.
Ale vážně, s technikou ti neporadím, ale můžu tě ujistit, že to nebude lehký. Rakousko objedeš Maďarskem, při tom se vyhni i Slovinským dálnicím, letos tam ruší mýtné a na prázdniny si musíš koupit dálniční známku, vtip je v tom, že známka je minimálně na půl roku a stojí 35 euro jo... to dá asi jen blázen. No a po chorvatsku si to užiješ, máš možnost buď cesty horama po místních komunikacích nebo horama po dálnici. Ať tak či tak, čekají tě kopce, a to slušný. I na dálnici mají celou řadu stoupání a dosti nepříjemných zatáček. Dálnice má výhodu kvalitního provedení, a celkem slušné sítě čerpacích stanic s velkými parkovišti a možností odpočinku, často i s občerstvením samozřejmě. Nevýhodou jsou zase poplatky, to je jasné. Jízda horama mimo dálnici je v pohodě, ale taky tam chcíp pes. Najít pumpu se záchodem je docela problém. Pokud bys jel horama směr Split, naber v Karlovaci plnou a pak radši dolívej průběžně, těch pump tam není příliš mnoho a kopce tam jsou fakt slušný, bude to žrát jak kyselina, případně můžu doporučit trasu, ne zcela propagovanou v průvodcích a mapách, zato ale perfektní, rozhodně ne zadem kolem Bosny přes Knin, to je sebevražda. To si řekni.
Policajti jsou v Chorvatsku celkem ostří hoši. Když dodržuješ pravidla a jejich pokyny, často řídí dopravu když je nehoda či kolona, tak je to dobrý, ale občas měří a když změří, tak to nevíš, jestli tě nezastřelí. Pamatuj si, že i k sebemenší nehodě musíš zavolat policajta, jak pojedeš pes hranice a uvidí poškozené auto, tak musíš mít u sebe papíry o nehodě.
Chorvatské celníky jsem nikdy neviděl dělat problémy, ale Slovinci si občas nějaké to auto odstaví a prověří, zda není kradené, to se myslím ale 120L netýká, spíš věci jako passat, apod.
A někde, ale nevím kde, zkus zjistit, jak je to s palivem po cestě i v Chorvatsku, mají samozřejmě naftu a natural, ale nevím, jak to bude se speciálem nebo s aditivÿ, co se do 120 dávají
A HLAVNĚ: ASFALT V CHORVATSKU SE KLOUŽE JAKO PRASE, A KDYŽ ZAPRŠÍ, JE TO JAKO NAMYDLENÉ. Tak opatrně. Je to proto, že je v Chorvatsku mnoho vápence, tak z něj dělají i štěrk který do toho asfaltu dávají, to poznáš, všecko dělají z betonu a kamene.
Co bys chtěl vědět? Byl jsem tam mnohokrát, rád napíšu víc, jen nevím, co by mohlo být zajímavé.
|
27.4.08, 07:54 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Šemik píše: A vem si pár ND, můžou se hodit Vzal bych poloosu, klínový řemen, kontakty přerušovače, kondenzátor, cívku, hlavici a palec (tyhle dvě věci nejlépe staré, ale dobré), uhlíky startéru, alternátoru, membránu AC pumpy, ucpávku vodní pumpy, nějaké hadice jak vodní tak benzínové a sponky na ně, těsnění pod víko karburátoru, pro jistotu i těsnění pod hlavu a vymezovací kroužky pod válce. I náplně vzít, tedy olej, vodu, brzdovku a určitě vem tubu motorového silikonu a dost nářadí
Alebo ťahaj na lane náhradnú škodovku A máš aj karavan
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
27.4.08, 08:16 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
jo a ještě něco, jak dlouho máš řidičák? Kdo má papíry méně než dva roky, musí jezdit v chorvatsku pomaleji
|
27.4.08, 08:44 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vít píše: jo a ještě něco, jak dlouho máš řidičák? Kdo má papíry méně než dva roky, musí jezdit v chorvatsku pomaleji
Vážně A kolik může jet?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.4.08, 08:53 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Noví řidiči do 2 let od data platnosti jejich ŘP musí dodržovat následující rychlosti :
silnice 80 km/h
rychl.silnice 100 km/h
dálnice 110 km/h
http://www.uamk.cz/ti/?a=h&s=p%F8%EDv%ECsem
|
27.4.08, 09:09 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
a co u nás není a v chorvatsku jo, je povinnost mít sebou tažné lano
|
27.4.08, 09:18 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Pokud tě to auto stále vozí a nic se mu podezřelýho neděje...klidně se tam vydej...Žádnej strach Vezmi nějakej ten rozdělovač,náhradní náplně,hlavně vodu,a nářadí hlavně na termostat,kdybys popřípadě vařil,abys ho zahodil...Někdo kdysi brával i těsnění pod hlavu,protože bylo nekvalitní a stávalo se že odešlo během horkého dne ve výšinách chorvatskýho pobřeží... Ale to byla spíš přetížená kára obsazená na max. s plynem až k podlaze,benzín toiž toliko nestál,a tak se na spotřebu moc nejezdilo.Všici tam letěli jako splašený...A jak říká Vítek,klouže to tam jako blázen,když zaprší,tak velký pozor,smrt je tam pod skálami častá,díky nepřizpůsobení rychlosti vozidla stavu vozovky...Ohořelý káry na dnech útesů....
|
27.4.08, 10:17 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Vít píše: a co u nás není a v chorvatsku jo, je povinnost mít sebou tažné lano
U vás neni lano povinné? U nás je.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
27.4.08, 14:53 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
elegant píše: Vít píše: a co u nás není a v chorvatsku jo, je povinnost mít sebou tažné lano U vás neni lano povinné? U nás je.
U nás ne, i když si to mnozí myslí
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
27.4.08, 15:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|