Jak jezdit s nižší spotřebou.
Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Jak jezdit s nižší spotřebou.
Právě jsem dočetl knihu Jana Horníčka "Jak jezdit s nižší spotřebou benzínu, plynu (lpg) i nafty". A překvapilo mě, že autor za každých okolností doporučuje jízdu na nejvyšší převodový stupeň...třeba i do kopce a přitom tlačit na plyn...já teda nevím, ale podle mě je lepší podřadit a jen tak lechtat plyn...a taky se mi zdá to mučení na nízké otáčky jako ničení motoru...může se teda o tom někdo vyjádřit?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.2.08, 22:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Dusit a lámat kliku na 5q do kopce ??? ...ty woe nejezdim 7mi litrovim Mustangem...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
28.2.08, 22:52 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Jak jezdit s nižší spotřebou.
gokralik píše: Právě jsem dočetl knihu Jana Horníčka "Jak jezdit s nižší spotřebou benzínu, plynu (lpg) i nafty". .....může se teda o tom někdo vyjádřit?
Navrhuji zmenit nazev: "Jak jezdit jako debil" nebo pripadne "Jak si co nejdriv skurvit motor"...
A nebo jsi ho spatne pochopil, co by tak jednoduche pravidlo delalo na x strankach knihy?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
28.2.08, 23:01 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Re: Jak jezdit s nižší spotřebou.
Viky píše: gokralik píše: Právě jsem dočetl knihu Jana Horníčka "Jak jezdit s nižší spotřebou benzínu, plynu (lpg) i nafty". .....může se teda o tom někdo vyjádřit? Navrhuji zmenit nazev: "Jak jezdit jako debil" nebo pripadne "Jak si co nejdriv skurvit motor"... A nebo jsi ho spatne pochopil, co by tak jednoduche pravidlo delalo na x strankach knihy?
Popravdě řečeno mi ta kniha moc nedala spíš mě udivila ta jeho závislost na 5. převodovém stupni. Jinak obsahovala rady typu "nevezte zbytečné předměty v kufru; před kopcem se pořádně rozjíždějte; pneumatiky správně hustěte; jezděte tak, aby se neotevřel 2. stupeň karburátoru; vypínejte motor na semaforech-přejezdech; nepoužívejte AC pumpu;..." takže nic nového jsem se nedověděl...ale líbilo by se mi jezdit s Fáčkem za 2,6l/100km
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.2.08, 23:09 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: Jak jezdit s nižší spotřebou.
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
28.2.08, 23:11 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nepouzivejte AC pumpu? A jak se do karbu dostane beno?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
28.2.08, 23:13 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Matthes píše: Nepouzivejte AC pumpu? A jak se do karbu dostane beno?
On měl na mysli jako nešlapat prudce na plyn...vždy jen hodně plynule přidávat.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.2.08, 23:18 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Ještě pro upřesnění oč tam jde, přikládám jednoduchou tabulku a důležitý třetí sloupeček
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.2.08, 23:24 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
je potřeba jezdit v optimálních otáčkách, motor musí jít lehce, a nesmí se namáhat jako debil... je to stejný jako na kole s přehazovačkou. Když pojedeš do kopce na nejtěžší převod, nadřeš se jako debil. Když pojedeš na nejlehčí, našlapeš se jako debil, nebo pojedeš extra pomalu, zpravidla rychlostí chůze. Ale dá se najít něco mezi, že - na kole si vybereme asi z 21 převodů, někdo jich má víc, někdo míň, v autě si vyberme z menší škály, ale vybereme si taky. Pak je to už jen o citu, který si vybereme. známe to všichni. 50 alek i 120 můžeme jet na trojku, čtyřku, i pětku. Jde to. Když si to představíme jako cyklistu, který tam šlape, co se mu bude líbit nejvíc? Je to stejné. Tlak v pneumatikách, zbytečná zátěž a další drobnosti to samozřejmě ovlivní, kdo někdy jel na kole zpola ušlým, tak ví jaký to je, a kdo něco vezl, třeba deset lahváčů v báglu, tak taky ví... a kdo někdy zkoumal co dělají převody na kole, jak se natáhne řetěz a kolečka, tak si představí, co dělá motor, převodovka a já nevím co dalšího na zbytečně těžký kvalty... chce to používat hlavu a mít auto v pořádku. To stačí.
|
28.2.08, 23:36 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Naprostý souhlas s Vítem. Spotřebu ještě hodně ovlivní to jak předvídáš, to znamená, když vidím červenou neženu se tam na plnej plyn, ale v klidu pomalou jízdou počkám až naskočí zelená. Takovejch situací je samozřejmě víc. Nejlepší na spotřebu je defenzivní plynulá jízda.
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
29.2.08, 08:00 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
vidíš, na to jsem zapomněl úplně, tak ještě připíšu... to samý platí s obcí a jinými překážkami.... opravdu není potřeba u cedule obec brzdit ! Když ceduli vidím na pět kilometrů, nebo to je někde kde to znám, prostě sundám nohu z plynu, nechám kvalt, ono to tam dojede a u cedule zařadím akorát vhodnou rychlost a podržím bez potíží padesátku nebo co zrovna chtějí... kdy sundat nohu? podle auta, potřeba zkusit, octavie tdi zpomaluje jinak než favorit, to stejný když se blížíme ke koloně, k náklaďáku, cyklistovi, přejezdu.... atd.
|
29.2.08, 08:12 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
v mým případě to udělá klidně i 3-4 litry na sto rozdíl
|
29.2.08, 08:13 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
Vít píše: v mým případě to udělá klidně i 3-4 litry na sto rozdíl
a ještě ušetříš na destičkách
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
29.2.08, 08:19 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Tak jsem se chtěl taky vyjádřit a poradit, ale všechno už bylo napsáno. Nelze než souhlasit.
Ta tabulka se mi nějak nezdá, že by měla v ECO závodech stodvacítka stejnou spotřebu jako Felicia? Vždyť má o kvalt méně a karburátor na spotřebě určitě neubere. Napadá mě jen to, že ŘJ Felicie nedovolila prasáckou jízdu do kopce na pětku... Stodvácu od téhož uchránila absence pětky.
Jinak pro srovnání uvedu spotřeby na 100km v kombinovaném provozu s lehkou nohou (auta znám nebo jsem s nimi sám jezdil):
Š120L užovka - 7l, Favorit 136LS karburátor - 6,5l, Felicia 1.3 MPI - 5,5l, Octavia 1.9TDI - 4,5l.
Je zřejmé, že je možné jezdit levněji, než je uvedeno v papírech, ale opravdu si nedokážu představit, co ti ECO závodníci dělají, aby dosáhli spotřeby kolem 2,5l...
|
29.2.08, 09:07 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
jestli vypinaj motor na kazdou cervou, tak potom urcite i z kopce atd. To uz pak neni moc bezpecny.
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
29.2.08, 09:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|