Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 17:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další
 Pokrok? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
Vít píše:
souhlas.... až na poznámku, že čím nižší emise veškerých škodlivin, tím je to pro nás lépe, žereme to svinstvo všichni, proč ho nežrat méně, když to jde


Jasně, vím jak to myslíš.. Já tím nechtěl říct že je mi to jedno jen že teď se svým fáčkem pro to nemůžu moc udělat. Jezdit musím... určitě by byla možnost tam dát např. neřizený kat. ale vzhledem k už tak nízkýmu výkonu by to bylo v tomhle ohledu spíš kontraproduktivní i když to snížení výkonu není zásadní ale i tak se ten +/- 1 kW hodí.

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


11.5.08, 20:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
jeden příklad, co mi říkal člověk ze Škoda servisu: octavia TDi měla velmi pěknou spotřebu, ale PD má vyšší kvůli nárokům na kdovíco

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


11.5.08, 20:27
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
MATTESS píše:
si uvědom, kolik váží favorit, jaký má malý kola a úzký, já mam 195ky, fávo mělo kolik? 165? 175?


A že nezmiňuješ odpor vzduchu? Nehodí se do krámu?

MATTESS píše:
jeden příklad, co mi říkal člověk ze Škoda servisu: octavia TDi měla velmi pěknou spotřebu, ale PD má vyšší kvůli nárokům na kdovíco


Zajímavé, Oktávka je těžká a má široké pneu, to by měla žrát hodně, ne?


11.5.08, 20:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Jediný pokrok který vidím je v odhlučnění, to je u Fabie fakt super a i ve srovnání s jinýma dnešníma autama je dobré. Ještě řazení chodí skvěle. Nicméně při svojí postavě mám s Fabií velký problém co se týká prostoru, proto bych si ji nikdy nekoupil - cestovat s tím že když na sedadle spolujezdce bude sedět někdo druhý s podobnou postavou a budeme na sebe namačkaní ramenama jako bukvy s tím že dozadu už nikdo nevejde. Další co mi u Fabie pilo krev je to přeposilované řízení a co hlavně ty sedačky - vysoké boční vedení dělané na člověka který má snad 50 kg i s postelí a nahoře zalomené, takže mi to tlačí na ramena a páteř tudíž mě bolí záda (asi jako ve většině aut z koncernu VW). Pokud je fávo 93/94 a v dobrém stavu tak v něm všechno krom řízení chodí stejně jednoduše jako ve Fabii a výbava je srovnatelná se základní verzí Fabie, to že do Fabie ty věci jdou přikoupit, do fáva ne už je jiná věc. Jinak jste tady zmiňovali Citroena - to je úplně jiná liga, francouzské a italské auta byly vždycky úžasně pohodlné, nic z koncernu VW na ně nemá


11.5.08, 20:32
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
fatal: jistě, že odpor vzduchu má menší. Ale rozdíl 200 kg, je dost. Ale pokud si někdo myslí,že fávo je super auto, já mu to neberu.
Naftový motor žere méně, než benzín, víš? Ale chtěl jsem říci, že různé filtry, katalyzátory zase spotřebu zvyšují. Takže ušetřit palivo je dost velký boj.

EDIT: Každému vyhovuje něco jiného, je mi jasný, že člověk vysoký 190 si asi fabii nekoupí. Na mojí velikost vyhovuje. Zvykl jsem si na ní a jsem spokojen (alespoň zatím). Dnes máme možnost volby, co komu vyhovuje a to je dobře :wink:

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


11.5.08, 20:37
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
MATTESS píše:
fatal: jistě, že odpor vzduchu má menší. Ale rozdíl 200 kg, je dost. Ale pokud si někdo myslí,že fávo je super auto, já mu to neberu.
Naftový motor žere méně, než benzín, víš? Ale chtěl jsem říci, že různé filtry, katalyzátory zase spotřebu zvyšují. Takže ušetřit palivo je dost velký boj.


Nikdo netvrdí, že Favo je super auto, každý ví, že nejlepší je 742ka. 8)

Vem si to takhle, zkusme nesrovnávat nyní fávo (které mi žralo 6,5 jako tobě fabka), ale srovnejme stodvácu a fabku. Stodváca mi žrala 7 litrů s hodně jetým motorem, čtyřkvaltem s lehkým stálým převodem i při sportovní jízdě. Poskočíme o 30 let dále, máme fabku s vyšší hmotností, s širšími pneu, což spotřebu trošku zvyšuje, ale vše ostatní by mohlo spotřebu snižovat. Namátkou uvedu odpor vzduchu (měl by být nižší), motor má dvojnásoný počet ventilů, výrazně vyšší kompresi, elektronické vstřikování, vypínání vstřiku při brždění motorem a podobně. Zdá se ti ten ušetřený půllitr hodně? Mi teda ne.

Co se týče nafťáku, přesně o to jde, účinnost motoru je klíčová, ne šířka pneu, či rozdíl v hmotnosti.

V tomto směru je pokrok opravdu nulový. Kde je třeba převodovka s plynulou změnou převodového poměru? Kde je rekuperace při brždění či jízdě z kopce? Proč se neustále vyhazují kilowatty do vzduchu pomocí chladiče i výfuku? A proč jezdíme neustále se zastaralým motorem s písty?

Přidávání filtrů, katalyzátorů a podobných kravinek je sice pěkné, ale možná by přírodě prospělo více kdybychom spalovali jen polovinu paliva...


11.5.08, 21:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Navrhuj zastavět motor z favorita do hadraplánu. Pojede to jako raketa a za hubičku.


11.5.08, 21:12
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
fatal: no a to všechno, kdyby novější auta neměla, byla by na tom jako 120, tak žerou daleko víc. Krmí se daleko víc věcí, zákazníci jsou náročnější. Klíčové je všechno, ne jen účinnost motoru. Už na střední jsme si říkali, že každých 100 kg znamená zvýšení spotřeby cca o 1l/100km.
Pokrok je nulový?? to snad ne

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


11.5.08, 21:14
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
MATTESS píše:
fatal: no a to všechno, kdyby novější auta neměla, byla by na tom jako 120, tak žerou daleko víc. Krmí se daleko víc věcí, zákazníci jsou náročnější. Klíčové je všechno, ne jen účinnost motoru. Už na střední jsme si říkali, že každých 100 kg znamená zvýšení spotřeby cca o 1l/100km.
Pokrok je nulový?? to snad ne


Ale prosímtě, co všechno se krmí? Pokud nepočítám klímu a tuzérské aparatury, zbývá toho v autě na elektrickou spotřebu zhruba stejně...
Těch 100kg do plusu moc nefunguje, stodváca si brala sedm když jsem jel sám i když jsem vezl čtyři kámoše (a nebyli to žádní vychrtlíci)...
Ano, pokrok je nulový, rozdíl součaných MPi a třicet let starých 742 je srovnatelný s rozdílem parního stroje dvojčitého a trojčitého. Furt je to samé, akorát trošku složitější...


11.5.08, 21:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
fatal píše:
Nikdo netvrdí, že Favo je super auto, každý ví, že nejlepší je 742ka. 8)

Vem si to takhle, zkusme nesrovnávat nyní fávo (které mi žralo 6,5 jako tobě fabka), ale srovnejme stodvácu a fabku. Stodváca mi žrala 7 litrů s hodně jetým motorem, čtyřkvaltem s lehkým stálým převodem i při sportovní jízdě. Poskočíme o 30 let dále, máme fabku s vyšší hmotností, s širšími pneu, což spotřebu trošku zvyšuje, ale vše ostatní by mohlo spotřebu snižovat. Namátkou uvedu odpor vzduchu (měl by být nižší), motor má dvojnásoný počet ventilů, výrazně vyšší kompresi, elektronické vstřikování, vypínání vstřiku při brždění motorem a podobně. Zdá se ti ten ušetřený půllitr hodně? Mi teda ne.

Co se týče nafťáku, přesně o to jde, účinnost motoru je klíčová, ne šířka pneu, či rozdíl v hmotnosti.



V tomto směru je pokrok opravdu nulový. Kde je třeba převodovka s plynulou změnou převodového poměru? Kde je rekuperace při brždění či jízdě z kopce? Proč se neustále vyhazují kilowatty do vzduchu pomocí chladiče i výfuku? A proč jezdíme neustále se zastaralým motorem s písty?

Přidávání filtrů, katalyzátorů a podobných kravinek je sice pěkné, ale možná by přírodě prospělo více kdybychom spalovali jen polovinu paliva...


Tak tenhle příspěvek mi mluví z duše :)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


11.5.08, 21:26
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
fatal: a o co se asi konstruktéři snaží? Aby auto žralo co nemémě. A nekoukej furt na starý MPI

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


11.5.08, 21:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
MATTESS píše:
fatal: a o co se asi konstruktéři snaží? Aby auto žralo co nemémě. A nekoukej furt na starý MPI


No, ale moc to tak nevypadá, že by se snažili...
...když dnešní vozy žerou víceméně stejně, jako ty 30 let staré... :(

Vzhledem k prudkému vývoji vědy a průmyslu v posledních několika dekádách bych očekával, že dnes auta budou jezdit za 2 - 3 litry, ne za 8... :roll:

Když to srovnám třeba s počítači - před deseti lety byl výkon průměrného počítače asi desetkrát nižší, než dnes, přičemž jeho cena byla v přepočtu několikrát vyšší, než cena dnešních PC. Proč je to s auty spíš obráceně, Někde bude zakopanej pes...
... ani ten pes by dneska po staré škodovce neštěkl, kdyby dnešní vozy jezdily za desetinu nákladů škodovky...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


11.5.08, 21:49
Profil ICQ
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
MATTESS píše:
fatal: a o co se asi konstruktéři snaží? Aby auto žralo co nemémě. A nekoukej furt na starý MPI


Konstruktéři se snaží o to, co je po nich požadováno - minimální náklady na výrobu a splnění EURO X.
Fabky už nemají MPi? To by mě zajímalo, jakou přípravu směsi používají, přímý vstřík do válce? I kdyby to palivo bylo do spalovacího prostoru dopravováno červí dírou zkratkou kolem Marsu, pořád je to stejný motor jako před třiceti nebo padesáti lety.


11.5.08, 22:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Bukaj píše:
Když to srovnám třeba s počítači...


Zrovna kompy bych tu netahal, to je ten samý případ, výkon sice narostl, ale v principu je to pořád to staré XTéčko. :wink:


11.5.08, 22:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
fatal: jsem myslel, aby ses podíval na jiný značky. Např nový MB 350 SL má vyšší výkon, lepší zrychlení a nižší spotřebu o 0,4l. Možná se to zdá málo, ale každá ušetřená desetina je těžce vydřená na vývoji. Pístový motor má svá omezení a vždy tam nějaký ztráty budou.
Nebo se podívej na Lexus GS 450h - kombinovaná spotřeba 7,9l/100 atd atd

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


11.5.08, 22:25
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz