Autor |
Zpráva |
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
Se škodovkou bez posilovače brzd se dá jezdit z kopce s vypnutým motorem. Ale chce to mít vhodný terén. Ze sousední vesnice tu mám takové krásné táhlé klesání, asi 2 km, kde není potřeba brzdit a když uvážím, že škodovka na volnoběh by brala zhruba 0,6 l/100 km, litr naturalu stojí asi 32 Kč tak ušetřím nějakých (0,6/100)*2*32 = 40 halířů.
Zkusil jsem to po pravdě jen jednou, ale za měsíc už by to bylo na jedno kafe z automatu...
|
26.11.07, 00:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Radic píše: no tak při zrychlení ze 70km/h na 90km/h není třeba trápit auto ve 4000 ot. ale pokud chcheš zrychlit dynamyčtěji tak alespon 2500ot je nutost.
Jasně. Ale pokud nespěcháš a nemáš za zadkem kolonu netrpělivých spěchajících šašků, tak není nutné mít tam tu devadesátku hned, že.
|
26.11.07, 07:17 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Luboš píše: Se škodovkou bez posilovače brzd se dá jezdit z kopce s vypnutým motorem. Ale chce to mít vhodný terén. Ze sousední vesnice tu mám takové krásné táhlé klesání, asi 2 km, kde není potřeba brzdit a když uvážím, že škodovka na volnoběh by brala zhruba 0,6 l/100 km, litr naturalu stojí asi 32 Kč tak ušetřím nějakých (0,6/100)*2*32 = 40 halířů. Zkusil jsem to po pravdě jen jednou, ale za měsíc už by to bylo na jedno kafe z automatu...
S vypnutým motorem se dá jezdit i s posilovačem, ale musíš tam mít vhodný kvalt a držet spojku. Podtlak nějakou chvíli po vypnutí motoru vydrží, ale jak je potřeba brzdit, musí se motor nahodit.
Tento způsob šetření považuju za nevhodný, podle mě se nevyplatí motoru dávat takové teplotní šoky. V některých případech je to možná i dražší, po sjetí kopečku není motor prohřátý a spotřeba pak může být o něco vyšší...
PS: Není nad auta bez posilovačů a bez elektroniky. Co si našlápneš, to máš.
|
26.11.07, 07:30 |
|
|
FerdikF
Příspěvky: 784 Bydliště: Chrudimsko
|
fatal píše: Luboš píše: Se škodovkou bez posilovače brzd se dá jezdit z kopce s vypnutým motorem. Ale chce to mít vhodný terén. Ze sousední vesnice tu mám takové krásné táhlé klesání, asi 2 km, kde není potřeba brzdit a když uvážím, že škodovka na volnoběh by brala zhruba 0,6 l/100 km, litr naturalu stojí asi 32 Kč tak ušetřím nějakých (0,6/100)*2*32 = 40 halířů. Zkusil jsem to po pravdě jen jednou, ale za měsíc už by to bylo na jedno kafe z automatu... S vypnutým motorem se dá jezdit i s posilovačem, ale musíš tam mít vhodný kvalt a držet spojku. Podtlak nějakou chvíli po vypnutí motoru vydrží, ale jak je potřeba brzdit, musí se motor nahodit. Tento způsob šetření považuju za nevhodný, podle mě se nevyplatí motoru dávat takové teplotní šoky. V některých případech je to možná i dražší, po sjetí kopečku není motor prohřátý a spotřeba pak může být o něco vyšší... PS: Není nad auta bez posilovačů a bez elektroniky. Co si našlápneš, to máš.
To s tím vypnutým motorem není moc dobrej nápad. Časem ti ten tlak z posilovače ujde, ty šlapeš na brzdu čím dál tím víc, pak si zapneš motor a pak jen obtisklej obličej na skle To znám
_________________ Forman Glxi r.v.93 karbec 43Kw lpg
Ford Fiesta r.v.91 37kw
|
26.11.07, 08:38 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|