Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.11.24, 17:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další
 Co nejlevnější vytápění garáže 

Jaké je podle vás nejlevnější vytápění garáže?
1. Plynem 9%  9%  [ 2 ]
2. Benzínové nebo naftové topení 0%  0%  [ 0 ]
3. Kamna na vyjetý olej 26%  26%  [ 6 ]
4. Klasické kamna 48%  48%  [ 11 ]
5. Elektrické topení 17%  17%  [ 4 ]
Celkem hlasů : 23

 Co nejlevnější vytápění garáže 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
bufiků je víc, pokud ovládáš čerpadlo ventilátor i žhavení tak zapneš čerpadlo ventilátor a žhavení, jak chytne přestaneš žhavit a topíš na jedničku na dvojku, pak vypneš čerpadlo až bufík schládne ventilátor,

běžně u starých je to tak že zapneš bošákem, požhavíš zaoneš na jedničku chytne topíš, ypneš a ventilátor běží dokud ho bimetal neodpojí


16.2.13, 10:13
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Ty novější typy už prý mají elektromagnetické čerpadlo, ŘJ jako motory v autech, které se o všechno postarají. Třeba tatry 815 prý to tak měly. Já mám ještě nějaký starší typ, kde je normální čerpadlo s elektromotorkem. Je tam taková plechová krabička PAL Magneton. Nevěděl jsem co to je, myslel jsem nějaké zapalování nebo tak, ale jsou v tom jen dvě větší relátka. Do toho vede skoro všechno, ventilátor, čerpadlo atd. Dostal jsem to bez ovládacího pultíku, takže budu bádat, jak co zapojit. Na netu jsem nikde schéma nenašel, nebo neumím hledat.
Takže to má být tak, že musím pustit čerpadlo, potom žhavit pár sekund a ventilátor na menší rychlost. Až se zapálí nafta, tak topím a při vypínání naopak? Tedy nejdříve vypnout čerpadlo, ale ventilátor nechat běžet až bufík vychladne a pak ho vypnout?
A ještě jsem chtěl poprosit. Na plášti bufíku je takový plech se dvěma vývody, na které vedou dráty. Uvnitř je napružený pásek plechu. To je ten bimetal proti přehřátí? A u čerpadla je takový kovový váleček, ze kterého vedou taky dva dráty. To je prosím co?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.2.13, 14:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
zeby palivovy ventil?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


16.2.13, 16:40
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Aha, pořád čtu na netu, že je tam palivový elektroventil, ale pořád jsem nevěděl kde to je. To bude asi ono, moc děkuji za natrknutí. :P
Zítra tedy půjdu to pozapojovat nanovo a snad bude fachčenko.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.2.13, 16:53
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
A mám ještě prosím jeden dotaz. Žhavící svíčka prý docela dost papá proudu. Myslíte si prosím někdo, kdo rozumí elektrice, jestli by stačilo usměrnění jen jednou diodou a kondíkem? Motor čerpadla a ventilátor už tak velký odběr asi nemá, tak ten bych napájel přes můstek. Jedná se mi o žhavící svíčku.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.2.13, 19:23
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Co to je za kravinu? Myslis jako, ze bude mit zhaveni vetsi vykon s jednocestnym usmernenim? Jaky tam chces dat trafo? To by ty proudovy razy v jedny pulvlne muselo vydrzet a dat dost proudu.

Nechces to nejdriv zkusit s autobaterkou? Precejen je lepsi to spustit, zjistit co to zere a podle toho udelat pak zdroj.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


16.2.13, 20:08
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Buď jsi mě špatně pochopil, nebo jsem to asi špatně napsal. Né, ventilátor a čerpadlo si tolik nevezmou, řádově pár ampér. napsané tam je 4,5A. Při žhavení to ale prý cucne i kolem 10A a já mám trafo 24V 8,3A. Myslel jsem to tak, abych nemusel dělat tak výkonný usměrňovač, tak bych na ventilátor a čerpadlo použil klasický můstek s kondíkem, ale žhavící svíčka má velký odběr, tak bych dal jen jednu diodu s kondíkem, kterou bych napájel zvlášť z toho samého trafa. Bufík je na 24V, takže bych musel dát dvě autobaterie do série, což nemám.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.2.13, 20:18
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
proud pro zhavicku nemusis usmernovat vubec, je to jenom cinny odpor, tomu stridavy proud nevadi, takze bys tam mohl pustit neusmerneny a ,,ochranit,, tak mustek ;)
a jinak, mozna ze zhavicku zrovna bys nazhavil i jednou autobaterkou, ale vzala by si nejspis vetsi proud, ja mam taky 24V bufik a co jsem zhavicku zkousel, jestli funguje, nebo mam shanet jinou jsem ji dal na jednu autobaterku a rozzhavila se i tak pekne skoro do bela :oops:

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


16.2.13, 21:04
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Aha, oni píšou na internetu po různých forech, že se žhavička napájí přes předřadný odpor, ale já tam žádný nemám. Koupil jsem to na bazoši, ale většina drátů byla pocvakaná. Tedy do pojistkového panýlku a svorkovnice vedly, ale výstup CVAK.
To mi nevadí, udělám si stejně novou elektriku. Jen musím vyzkoušet, jestli to vůbec jede.
Takže žhavícím svíčkám nevadí, jestli tam je střídavý proud nebo stejnosměrný? Asi jako u žárovek. Je to v podstatě jen spirálka z drátu. Zítra ji zkusím tedy vytáhnout, jestli na ní není něco napsané a vyzkouším ji. Nejdříve na trafo a potom na autobaterii.
Jen jsem překvapený, že píšou, že čerpadlo je dvourychlostní, ale vedou mi z něho jen dva dráty, červený a žlutý. Nebo to jsou jen plusy a druhý pol je už rovnou spojený s kostrou?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


16.2.13, 21:11
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
To je klidne mozny, spousta veci v aute spoleha na kostru kastle. To zjistis kdyz zmeris ohmmetrem, jestli jsou draty propojeny na kostru. Koneckoncu kdyz to udelas na vsech dratech, tak si muzes zhruba spocitat, kolik co zere.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


16.2.13, 22:47
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Jasně, dnes to zkusím proměřit a Ohmův zákon to jistí. Děkuji.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


17.2.13, 07:43
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Tak jsem se vrátil z garáže. Celé jsem to kuchnul do posledního šroubku. Postupně vše vyčistím a co bude potřeba opravím. Hlavně kabeláž musím dát novou. Aby se mi to líbilo :D
Škodovka: tak jsem se díval a i když mám bufíka na 24V, tak žhavící svíčka je na 4V.

Hm, tak prý není, je to asi jen označení. Prý to tak kdysy psávali.
Ale akumulátor z auta to normálně rozžhaví, tak by neměl být problém.

Motor ventilátoru a čerpadlo je trošku vyčištěné, zkontrolované uhlíky, nová vazelína v ložiskách. Jen čerpadlo mi jede jen na jednu rychlost a nevím proč. Poskládal jsem to tak, jak to bylo původně. Vyměnil jsem u obou motorů dráty, ty staré byly divné a popraskané. Ten motor ventilátoru mi dal zabrat. Než jsem to poskládal, divné je, že nemá uhlíky proti sobě ale vedle sebe v úhlu 90°.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


17.2.13, 12:34
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Chtěl bych prosím ještě poprosit nějakého elektrokutila o radu. U toho čerpadla je to zapojené tak, že jsou tentokráte uhlíky proti sobě. Stator je s cívkami, né permanentní. Obě cívky statoru jsou spojené do série a zapojené myslím paralelně k uhlíkům. Na jedné cívce jsou vyvedené dva tenké drátky, které vedou na potenciometr, jak už jsem psal. Nevím jestli to mám zapojené správně. Nikdy jsem se s takovým řešením nesetkal. Proč to udělali tak debilně? http://varok.rajce.idnes.cz/cerpadlo#DSC00091.jpg

Mám to prosím dobře zapojené na ten potenciometr? Ta regulace funguje, ale nějak divně a jde mi jen jedna rychlost.
Jakou to má ve zkutečnosti funkci?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


17.2.13, 18:00
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
Nikdo prosím nebude vědět? Já blbec jsem si to nenakreslil, ale myslím že to tak bylo i origo. Ty dráty ze statoru mám asi zapojené dobře, jen ty tenké k potenciometru nevím. Vůbec jsem nepochopil princip tohohle dodělátka. Rychlost mi asi jede ta vyšší, ale nejsem si jistý. Potenciometr reguluje, ale jakoby nesouměrně. Když je jakoby na nule, tak jsou otáčky motorku nižší, když přidávám, tak se samozřejmě zvyšují. Ale asi zhruba v půlce mají jakoby maximum a pak se zase jemně snižují. Ono teoreticky motorek jede normálně jako klasický motorek s paralelním zapojením statoru. Proč tam je ale tak debilně řešená ta regulace?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


17.2.13, 20:51
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Co nejlevnější vytápění garáže
No, neni to nahodou pomocny vinuti ktery rika jestli se to toci?

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


18.2.13, 08:14
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz