Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

rychloměr X skutečná rychlost
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=104
Stránka 1 z 1

Autor:  Lukas [ 31.1.06, 11:03 ]
Předmět příspěvku:  rychloměr X skutečná rychlost

Ahoj.
Na podzim sem dojezdil staré pneu 165/80 a rozhodl sem se že nové si pořídím v rozměru 165/70. A teď v čem je problém :wink: když sem se starým rozměrem projel kolem té svítící tabule co měří rychlost v 90km/h, naměřilo mi to asi 85km/h - nic moc rozdíl, tak sem to nechal tak. Ale když kolem té tabule projedu ve stejné rychlosti (podle rychloměru) s pneu 165/70, naměrí mi to rychlost něco málo přes 75km/h. Proto sem začal zjišťovat jak to zpřesnit. Známý mi poradil ať trochu pootočím ručičku rychloměru na jeho osce, ale to se mi nezdá rozumné-zvlášť když má rychloměr doraz a pod něj mě to nepustí. Tak mě napadlo jestli ste se už někdo nad tím nezamýšleli a nemáte předělanou stupnici rychloměru pro hranatou přístrojovku do Rapida, nebo je na to nějaký jiný zlepšovák? Před Rapidem sem měl 110R a tam byly 2 typy stupnice podle toho jestli auto jezdilo na 13" nebo 14" kolech.

Autor:  RK [ 31.1.06, 16:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tachometr v autě většinou ukazuje víc. U nových aut klidně o 10% na 60 a 90 km/h. Většinou je v techničáku napsáno více rozměrů pneumatik tak je tachák nastaven na kompromis. Nechal bych ho jak je. Já mám na favoritu pneu 205/40 R17 a víc jak 160 to na tacháku taky nejede :-) Důležitější je, jestli to jede a ne kolik to jede.

Autor:  Petan-garde [ 4.2.06, 22:42 ]
Předmět příspěvku: 

taky bych s tim nic nedelal.....u skodovek je to bezny, ze tachometr ukazuje neco trochu jinyho....

Autor:  Jiří Čech [ 6.2.06, 13:05 ]
Předmět příspěvku: 

Ohledně 110R to není pravda, protože jak čtrnáctky, tak třináctky měli skoro stejný obvod, tachometr ukazoval zhruba stejně. Jinak je možné použít do převodovky kolečko z pětikvalty Š 130, kde je stálý pevod 3,9, má o jeden zub více a udělá asi 7% rozdílu do plusu. Jinak povolená tolerance u všech palubních přístrojů je 10%, většinou do plusu. Akorát teploměr je přesnější.

Autor:  Tom [ 6.2.06, 23:13 ]
Předmět příspěvku: 

Já plánuju taky pořídit menší gumy(z 80 na 70 nebo 65) a taková nepřesnost tacho by mi docela vadila. Fakt nevim co s tím, přendavat ručičku na tacho je dost jezedáckej způsob, pomůže si ho nechat přecejchovat ?

Autor:  Viky [ 9.2.06, 14:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tom píše:
Já plánuju taky pořídit menší gumy(z 80 na 70 nebo 65) a taková nepřesnost tacho by mi docela vadila. Fakt nevim co s tím, přendavat ručičku na tacho je dost jezedáckej způsob, pomůže si ho nechat přecejchovat ?

Docela vazne uvazuju o elektronickym tachometru s prepinanim obvodu kol. Teoreticky by ti stacil hodne precnej cyklotachometr, ale nevim, jestli tomu verit.

Autor:  Kybergreg [ 9.2.06, 16:08 ]
Předmět příspěvku: 

Přendavat ručičku na tachometru je ptákovina, protože odchylka se zvětšuje s rostoucí rychlostí, takže když ručičku přendáš tak, aby ti při 50km/h ukazovala přesně, tak při 100km/h tam bude ta samá odchylka, co byla předtim u padesátky. Přecejchování by mohlo být řešení, ale předpokládá, že při další změně kol (resp. jejich obvodu) budeš znova přecejchovávat. Na druhou stranu, pokud máš kulatý budíky a uděláš si sadu nálepek (pro každý obvod kola), tak si můžeš zvenku na tacho jednoduše nalepit nálepku se stupnicí v km/h pro aktuálně nazutý kola. :-)

Na Jawě (tacho má prakticky stejný jako škodovka) mám cyklokomputer, který měří do 199km/h, přesnost si nepamatuju, ale myslim, že je okolo jednoho procenta, čili dostatečná. Když mi tacho ukazuje 160, tak reálně (podle cyklokompa) jedu 130, ale je fakt, že tohle tacho už je na tom asi bledě. Každopádně na škodovce jsem si jednou rychlost poměřoval s GPS přijímačem a když jsem jel přes 120km/h (skutečných), tak tacho ukazovalo o cca 15 km/h víc a to jsem měl všechno sériový (převodovka, tacho, náhon, kola). Při stopadesáti (tacho) jsem jel ve skutečnosti 135 (ale i tak to byla docel fofr :-)). Dobrý ne? A já pořád, proč me všichni předjíždějí, když jedu 130 (podle tacha) :-)
Na druhou stranu tacha přeměřují (a to docela dost, 10% do plusu není vyjímka) i u moderních nových aut.

Smiřte se s tím, že tacho přeměřuje a když vyměníte kola za jiný s odlišným obvodem, tak prostě tacho berte orientačně. A nebo si tam dejte ten cyklokomputer a kdo na to má, ať si koupí GPS, to je pro běžnýho motoristu nejdostupnější a nejpřesnější způsob zjištění přesné rychlosti.

Autor:  Luboš [ 10.2.06, 01:20 ]
Předmět příspěvku: 

Není snad problém si vypočítat nebo změřit o kolik ten konkrétní tachometr ukazuje více podle toho jezdit. Zhruba těch +10% je dnes běžné. I rozdíl mezi novými a na 1,6mm sjetými pneu přidá další 1-2%.

Co ale nepochopím, jak někdo může dát na pomalou Š120 naschvál menší kola aby byla ještě pomalejší, to mi opravdu nejde na rozum, co tím kdo může sledovat... :roll:

Autor:  Harry [ 10.2.06, 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Možná sledujou jízdní vlastnosti, akceleraci a tak....

Autor:  Jiří Čech [ 11.2.06, 10:32 ]
Předmět příspěvku: 

Luboš píše:
Není snad problém si vypočítat nebo změřit o kolik ten konkrétní tachometr ukazuje více podle toho jezdit. Zhruba těch +10% je dnes běžné. I rozdíl mezi novými a na 1,6mm sjetými pneu přidá další 1-2%.

Co ale nepochopím, jak někdo může dát na pomalou Š120 naschvál menší kola aby byla ještě pomalejší, to mi opravdu nejde na rozum, co tím kdo může sledovat... :roll:


Navíc to auto vypadá docela hnusně...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/