Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Pokrok?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=10853
Stránka 1 z 9

Autor:  gokralik [ 11.5.08, 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Pokrok?

Jakožto motorista amatér, jezdím většinou ve svém Favoritu 42Kw + LPG, občas s Passatem '92 1.9 TD (Turbo nefunguje) občas s Felicií 1.3 BMM LPG a občas s Felicií Pičk-up 1.9 D. Krom Passata (motor bude mít už něco přes 300 000 zvukem připomíná hodně vyžvýkaný Zetor) všechny tyto škodovky jezdí celkem živě, ve městě paráda, za městem se hned vyšplhám na 100 km/h (víc nepotřebuju) přitom neprošlapuju pedál až na podlahu, bájo, pohodička :D Passat je sice taková dvoutunová želva, ale když se rozjede, nic jej nezastaví.

A teď k věci :) dnes jsem jel s Fabií 1.4 MPi, autoškola Fabie 1.4 MPi LPG u přítelkyně Ford Fiesta 1.4 (r.v. 2005) a tyhle auta prostě nejedou...pedál pořád na podlaze, musím je točit jako pako a na tachometru furt 70 km/h, spotřeba taky nic moc..dnes jsem sledoval počítač a po rovince 7, z kopečka 0, do kopečka 9 až nekonečno :D tohle že má být pokrok? 16 let od výroby mého Favorita a v autě jen o trochu menší kravál, podstatně mrtvější motor, podstatně větší bezpečnost (i když mám v plánu auty jezdit a ne bourat, takže tohle mě zas tak nezajímá) pochybná spotřeba a s tím spojená ekologie... Tohle že má být 16 let pokroku? Sice ještě nemám osahaná auta japonské výroby, a jistě se mezi nimi najdou špičková vozidla, ale zatím mi to spíš připadá jako bych přesedl z jízdního kola na trakař.

Autor:  DRYVER [ 11.5.08, 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

To mas tak oni se sice vsichni snazi vyrobyt nizkoobemovy motor, aby lidi nemusely platity vysoky pojistky, ale na ukor ceho? Abys z toho litroveho motoru dostal stejny vykon jako ma treba favorit/ felda ... tak ten motor musis hodne vytacet. Kdyz s tm motorem jezdi duchodce stylem kadla kalda tak to vazne zere jak udavaji kolem 5 litru, ale kdyz s tim jede normalni clovek, kterey jezdi treba kolem 100 az 130 km/hod, tak ten motor uz ma pres 4 tisice otacek a taky nejake to palivo spolkne, aby mohl vubec fungovat. Nehlede na to kdyz do toho sedne mlady clovek, ktery jezdi stylem plyn brzda. Ne nadarmo se rika ze oběm motoru nicim nenahradis. Mozna ze kdyby zavedly povine pojistky aut od hmotnosti a ne od objemu, tak by lidi prestali kupovat vysokootackove motory se 3 valci alá HTP. Stejne se silnice nici vic tezkymi auty nez nejakyma nakupnima vozikama pro zensky.

Autor:  Vít [ 11.5.08, 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku

Autor:  gokralik [ 11.5.08, 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Ale jaký pokrok? Když srovnám Favorita a auto o 16 let starší, tak tam pokrok opravdu vidím...ale mezi Favoritem a novým autem už tolik ne. A s těma emisema nevím nevím, čím větší spotřeba, tím větší emise - moje přesvědčení...sice mi fáčko žere 10l/100 ale plynu...což je podle spritmonitor.de 174g/km a to není zas tak moc. Takže ty dnešní auta jsou pro mě zatím krok vzad. Možná že je Favirit nadčasovým vozem, jinak fakt nevím :D

A to pojištění na které poukazoval DRYVER...spíš bych bral pojištění podle počtu koníků než podle objemu. (nepíše se oběm!)

Autor:  DRYVER [ 11.5.08, 17:35 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Mas pravdu, ale zaroven i nemas. Jsou lidi, kteri by si treba koupily 1,6 L, ale uz to spada do vyssi pojistky, tak si koupi ten motor, na ktery budou platit minimalni pojistku. Samozrejme sou lidi, co neresi spotrebu ani pojistku a ti si uz koupi to co jim bude vyhovovat. A verim tomu ze vetsina lidi emise neresi a je jim uplne jedno jaky to ma emisni paramatery a ktery normy to plni, hlavne kdyz budou mit co nejnizzsi spotrebu a co nejnizzsi pojistku. Nebo co nejvyssi vykon a zaroven nizkou pojistku (dohromaty to moc ale nejde)

Autor:  Matthes [ 11.5.08, 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

Taky bych bral poistku podle hmotnosti ... podle objemu je to pekna kktina. Proc ma treba felda ropak o tolik vetsi ruceni kdyz jede hur (pomaleji) nez 1,3MPI? Mozna kdyzby se ten moderni motor odskrtil (emise) tak by to taky jelo jinak - nemyslim u nejakych sekacek 1.0litru ale treba 1,6 obyc 100 koni by mohla mit vic s par upravama :)

Autor:  gokralik [ 11.5.08, 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pojistku podle hmotnosti řidiče....tak hoši a šup na dietu :D

Autor:  Matthes [ 11.5.08, 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Pojistku podle hmotnosti řidiče....tak hoši a šup na dietu :D


Klidne ... s moji postavou neni problem :) ale cyz by musel prehlasit auto na nekoho ...

Autor:  Vít [ 11.5.08, 18:25 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Ale jaký pokrok? Když srovnám Favorita a auto o 16 let starší, tak tam pokrok opravdu vidím...ale mezi Favoritem a novým autem už tolik ne. A s těma emisema nevím nevím, čím větší spotřeba, tím větší emise - moje přesvědčení...sice mi fáčko žere 10l/100 ale plynu...což je podle spritmonitor.de 174g/km a to není zas tak moc. Takže ty dnešní auta jsou pro mě zatím krok vzad. Možná že je Favirit nadčasovým vozem, jinak fakt nevím :D

A to pojištění na které poukazoval DRYVER...spíš bych bral pojištění podle počtu koníků než podle objemu. (nepíše se oběm!)


emise nejsou jen CO2, které ti nejspíš počítá To je jen moderní zelená vlna, další sajratjy co z aut lítají ekology asi nezajímají, ale máme taky kvanta dalšího svinstva, nějaké oxidy dusíku či co. Speciálně ropáci toho hnusu pouštějí mnohokrát víc, než benzín, ale mají krásné CO2, tak jsou greenline, bluemotion a podobně. Takže ekologické auto posílá do světa hromádky sazí... geniální. Mimochodem CO2 pokud vím letí z katu, bez katu letí z auta CO, který je horší pro životní prostředí, nebo tak nějak. To je jeden pokrok, durhým je bezpečnost. Švihni stejným způsobem s favoritem a s tou 1,4 Fabií.

pojištění podle obsahu je samozřejmě jen umělá míra která vychází z logiky, že čím větší motor, tak tím to jede rychleji a tím to je nebezpečnější, Ukázalo se ale, že ta úvaha je špatná. Ve sbírce našich zákonů a nařízení mě to vůbec nepřekvapuje. Buďme rádi, že neplatíme podle zasklené plochy nebo barvy karoserie

Autor:  Vít [ 11.5.08, 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

DRYVER píše:
Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Mas pravdu, ale zaroven i nemas. Jsou lidi, kteri by si treba koupily 1,6 L, ale uz to spada do vyssi pojistky, tak si koupi ten motor, na ktery budou platit minimalni pojistku. Samozrejme sou lidi, co neresi spotrebu ani pojistku a ti si uz koupi to co jim bude vyhovovat. A verim tomu ze vetsina lidi emise neresi a je jim uplne jedno jaky to ma emisni paramatery a ktery normy to plni, hlavne kdyz budou mit co nejnizzsi spotrebu a co nejnizzsi pojistku. Nebo co nejvyssi vykon a zaroven nizkou pojistku (dohromaty to moc ale nejde)


no tak ale to je o tom, kdo na co má a kdo na co nemá, to není o pokroku, ale o schopnosti si vybrat a také schopnosti si vydělat. Je dobře, že máme levnější alternativu, kdybychom si museli všichni vybírat z desetiválcových pětilitrů, tak nás 80% chodí pěšky.

Autor:  Peter50kw [ 11.5.08, 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

Poistka podla objemu je kravina. No ale nejak ti musia vysvetlit, preco mas platit sialene sumy. Nastastie, uz to nieje take brutalne ako ked s tym zacali.

Autor:  Neex [ 11.5.08, 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím že říct že fábie je na stejné úrovni nebo i horší jak fáčko je nesmysl... Nemůžeš tady porovnávat emise na LPG u favoritu u kterého to není standartní pohon z výroby oproti sériové benzínové Fábii. Porovnej si to benzín x benzínu u obou aut a budeš úplně jinde. Výkon hold to je otázka... někomu to stačí někomu ne. Bezpečností, jízdními vlastnostmi, komfortem je fábie sakra dál než favorit a myslet si opak je trochu na hlavu. Nechci fáčko hanit sám ho mám ale nechci ho hloupě přeceňovat když jeho nedostatky oproti dnešním autům jsou naprosto jasný.

Autor:  fatal [ 11.5.08, 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

No... Jak se to vezme.

Když srovnám fabku se stovkou, je to vlastně to samé. Čtyři kola, čtyřdobý spalovací motor, kotoučové brzdy, pět míst, kufr, stejná spotřeba, dokonce i zhoršení přední nápravy, horší servisování... Když vezmu v úvahu složitost auta, pohodlí, bezpečnost, fabka je úplně jinde než stovka.

Takže pokrok v maličkostech je velký, ale zásadní pokrok je opravdu nulový.

Autor:  Viky [ 11.5.08, 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

Fabie ma lepsi komfort? Kde jako? Podvozek je sqelej, sedi jak pribitej.. ale komfortni? To moc nee..

Jinak k motorum... nevim proc nekdo litinovy prestarly potvore od VW rika motor. :-) Ale ty emise jsou jasny, kdyz se motor musi prizpusobovat emisim, nemuze se zaroven prizpusobovat ridici, to jde proti sobe. Proto hybridy, kde elektromotor dohani co spalovaci nemuze dat, protoze by nebyl v optimalnim rezimu.

Emise, to je veda. Neda se pausalne rict ze motor co zere min ma mensi emise. Kdyz budes provozovat motor na chudou smes, tak bude zrat min, ale bude mit vysoky NOx, nepojede, bude se prehrivat... atd atd....

Autor:  Neex [ 11.5.08, 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

Viky: Ještě řekni že ve 120 nebo Fáčku cítíš lepší komfort jízdy než ve Fábii. Já teda určitě ne...

Stránka 1 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/