Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Plny plyn? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=11357 |
Stránka 1 z 7 |
Autor: | pepa_u [ 8.6.08, 00:45 ] |
Předmět příspěvku: | Plny plyn? |
Mam hypoteticky dotaz. Je s ohledem na spotrebu vyhodnejsi rozjizdet auto na plny plyn, za predpokladu, ze se radi na vyssi stupen kolem optimalnich otacek motoru? Tedy, neco na zpusob ekojizdy. Nebo je vyhodnejsi jezdit za vsech okolnosti s "lehkou nohou", tj. rozjizdet auto pomalicku. Selsky rozum mi rika, ze prvni varianta (plny plyn) by mela byt vyhodnejsi: plne otevrena skrtici klapka => mensi hydraulicke ztraty v sani => vetsi merna ucinnost motoru. Kdyz se zaroven nevytoci motor do vysokych otacek, mohlo by to fungovat. V obou variantach se stejne musi dodat autu k rozjeti na stejnou rychlost stejna kineticka energie. Cele to teda musi byt pouze o ucinnosti motoru. Nebo se pletu? |
Autor: | deekay [ 8.6.08, 00:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Plny plyn? |
pepa_u píše: Mam hypoteticky dotaz. Je s ohledem na spotrebu vyhodnejsi rozjizdet auto na plny plyn, za predpokladu, ze se radi na vyssi stupen kolem optimalnich otacek motoru? Tedy, neco na zpusob ekojizdy. Nebo je vyhodnejsi jezdit za vsech okolnosti s "lehkou nohou", tj. rozjizdet auto pomalicku. Selsky rozum mi rika, ze prvni varianta (plny plyn) by mela byt vyhodnejsi: plne otevrena skrtici klapka => mensi hydraulicke ztraty v sani => vetsi merna ucinnost motoru. Kdyz se zaroven nevytoci motor do vysokych otacek, mohlo by to fungovat. V obou variantach se stejne musi dodat autu k rozjeti na stejnou rychlost stejna kineticka energie. Cele to teda musi byt pouze o ucinnosti motoru. Nebo se pletu? zabudol si zapocitat napr. zotrvacnu silu auta ktora je ovela vacsia ako straty v motore dalej odpor vzduchu a dalsie faktory ktore ma nenapadnu zaklad uspornej jazdy je netlacit plyn na podlahu ale len tolko kym motor este raguje, viac je mrhanie benzinom jazdit plynule, pohybovat sa v pasme najvacsieho krutiaceho momentu pretoze vtedy ma motor najvacsiu ucinnost |
Autor: | pepa_u [ 8.6.08, 01:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslim, ze odpor vzduchu muze hrat roli jen v tom smyslu, ze "na plny plyn" dosahnu pozadovane rychlosti drive, tj. drive budu mit vetsi ztraty odporem vzduchu. Mam ale pocit, ze to bude efekt az druheho radu. Setrvacnost je de-facto ta kineticka energie, kterou musim "do auta" dostat, aby se rozjelo na danou rychlost. Jinymi slovy, at se rozjizim pomalu nebo rychle, nakonec tu energii musim dodat stejnou. Ztraty v motoru (mimo ty v sani) jsou zajimava otazka. Jak asi zavisi na dodavanem vykonu. Na otackach je to jasne, ale aktualnim vykonu motoru pri stejnych otackach? S tim pridavanim plynu jak rikas je to urcite pravda. Ale takhle, bych rekl, to plati pro karburator, ne? Kdyz mas elektronicke vstrikovani, tak to stejne ridi pocitac (plyn je dneska jenom "elektronicke tlacitko" ). Takze je asi fuk, jak moc plyn zmacknes, elektronika stejne davkuje optimum. |
Autor: | deekay [ 8.6.08, 01:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
pepa_u píše: Myslim, ze odpor vzduchu muze hrat roli jen v tom smyslu, ze "na plny plyn" dosahnu pozadovane rychlosti drive, tj. drive budu mit vetsi ztraty odporem vzduchu. Mam ale pocit, ze to bude efekt az druheho radu. Setrvacnost je de-facto ta kineticka energie, kterou musim "do auta" dostat, aby se rozjelo na danou rychlost. Jinymi slovy, at se rozjizim pomalu nebo rychle, nakonec tu energii musim dodat stejnou. Ztraty v motoru (mimo ty v sani) jsou zajimava otazka. Jak asi zavisi na dodavanem vykonu. Na otackach je to jasne, ale aktualnim vykonu motoru pri stejnych otackach? S tim pridavanim plynu jak rikas je to urcite pravda. Ale takhle, bych rekl, to plati pro karburator, ne? Kdyz mas elektronicke vstrikovani, tak to stejne ridi pocitac (plyn je dneska jenom "elektronicke tlacitko" ). Takze je asi fuk, jak moc plyn zmacknes, elektronika stejne davkuje optimum. to mas vlastne pravdu : vykonana praca na dosiahnutie rychlosti je konstantna ci sa k nej dopracujes rychlo ci pomaly tak potom by som pripisoval dany jav prechodovym javom vstrekovania ci zapalovania, teda inac je nastaveny karbec ked akcelerujes prudko a inac ked pomaly neviem presne ako to maju digi auticka ale predpokladam ze tak ako hovoris, boli by blby keby to tak nespravili |
Autor: | Kristensen [ 8.6.08, 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim jestli to je optimum, ale jednotka dávkuje to co zrovna motor chce (člověk občas i ne ) zkrátka a jednoduše, když u elektroniky naložíš plyn na podlahu tak do toho jde "možné maximum" tak aby ten motor šel. Takže když se budu rozjíždět na plný plyn tak auto bude mít vetší spotřebu i když budu dosahovat stejné rychlosti. Prostě když jedeš normálně tak je určitá poloha plynu určitá teplota motoru určitý tlak (podtlak) v sacím potrubí, když dáš plyn na podlahu zvedne se podtlak v sacím potrubí, což znamená že proudí víc vzduchu, jednotka vyhodnotí podtlak s polohou pedálu a začne cpát do motru nějaké množství paliva, pokud by ho nezvýšila tak by motor zdechnul. A stou spotřebou u karbce a otáčkama v nejvyšším momentu to v určité chvíli neplatí, tohle se dá uplatnit při delší jízdě ať už mimo město nebo na dálnici, ale po městě tohle nefunguje ani trochu, to je hned spotřeba o 1 - 2 litry nahoře, na spotřebu po městě je ideální jezdit pod kroutící moment, takže na nějaký 2-2400 a přeřazovat nejdýl ve 3000-3300 a jen tak lechtat plyn. To už mám vyzkoušené jak s karbcem tak i s elektronikou. Si to vyzkoušejte, natočte plnou a ujeďte třeba 50km po městě v největším krouťáku což je u Fáva někde 3000-4000???? A druhou jízdu s lehkou nohou v nízkých točkách. |
Autor: | Vít [ 8.6.08, 10:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě i tátovi se osvědčilo nespěchat, žádné divoké akcelerace. To je k ničemu. Lze tak jezdit s karburátorovým favoritem pod 6 litrů bez potíží, když se zadaří, tak i za 5. To samé fabie 1,4 MPI 50kW (ale to už je stříkačka), octavie 1,6 MPi 75kW za 6 na sto, teď octavie 1,9 TDI jezdí bez problémů pod pět (motor je syrový, najeto 735 km - dlouhodobá 4,7, na cestu kvasiny-pardubice a zpět 3,8 ve třech lidech)... když do toho začnu tlapat, jede taky za deset. MŮJ RECEPT: ŽÁDNÉ PRUDKÉ AKCELERACE - ONO SE TO ROZJEDE, ČASOVÁ ÚSPORA JE MALÁ ŽÁDNÉ TOP-SPEED TESTY KDYŽ VIDÍM, ŽE BUDU ZPOMALOVAT (VESNICE, SEMAFOR), PUSTÍM PLYN, ONO TO TAM DOJEDE MOTOR (NORMÁLNÍ) NENÍ POTŘEBA TOČIT DO OMEZOVAČE KDYŽ SE ROZJEDU NA POŽADOVANOU RYCHLOST, TAK UBERU PLYN, SLEVÍM O CENTIMETR A HELE, ONO TO JEDE STEJNĚ - VYZKOUŠET NAFOUKAT KOLA, NEVOZIT SEBOU PÍČOVINY (TŘEBA RAKEV NA STŘEŠE KDYŽ JI NEPOTŘEBUJU) ale když je auto v bordelu, nepomůže ani svěcená voda |
Autor: | ondra120 [ 8.6.08, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejdůležitější je styl jízdy, přesně jak psal Vít, mě so podobným stylem jízdy daří v 120 jezdit asi za 6,5-6,7 litru, ani sám tomu moc nemůžu věřit,ale je to tak. Na delší trasu sem naměřil dokonce 6,2, ale taky sem se pohyboval v limitech daných zákonem (no...tak do té 100km/h). Samo je potřeba občas motoru naložit,třeba do kopce aby nezlenivěl a trochu se pročistil... Jedu příšrí týden do skopčákova,tak zkusím za kolik jde jet s octavií II 66 kW v dehtu. Mno ikdyž by mě to mohlo byt jedno,je to firemní ropa |
Autor: | Jarda S. [ 8.6.08, 20:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
já jezdim na plnej plyn za tři litry |
Autor: | michalkatka [ 8.6.08, 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry na 20km? |
Autor: | Jarda S. [ 8.6.08, 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry na 20km? |
Autor: | ondra120 [ 8.6.08, 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry nojo,ale na stopětadvacítve:) Na bandasce,kdybych jí nakládal plným plynem,neujedu na 3 litry ani 35 kiláků odhaduju.Teda pokud bych se dřív nevyjebal |
Autor: | Vít [ 8.6.08, 20:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
ondra120 píše: Nejdůležitější je styl jízdy, přesně jak psal Vít, mě so podobným stylem jízdy daří v 120 jezdit asi za 6,5-6,7 litru, ani sám tomu moc nemůžu věřit,ale je to tak. Na delší trasu sem naměřil dokonce 6,2, ale taky sem se pohyboval v limitech daných zákonem (no...tak do té 100km/h). Samo je potřeba občas motoru naložit,třeba do kopce aby nezlenivěl a trochu se pročistil... Jedu příšrí týden do skopčákova,tak zkusím za kolik jde jet s octavií II 66 kW v dehtu. Mno ikdyž by mě to mohlo byt jedno,je to firemní ropa do O2 se dává jen 77kW ale to je detail... dá se pod pět v pohodě, máme doma už druhou a dobrý, a žere naftu jakoukoli, nejlevnější co se najde se bere a dobrý, ještě kdyby to nebralo olej, za 20 tisíc asi půl litru sežrala |
Autor: | ondra120 [ 8.6.08, 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vít píše: do O2 se dává jen 77kW ale to je detail... dá se pod pět v pohodě, máme doma už druhou a dobrý, a žere naftu jakoukoli, nejlevnější co se najde se bere a dobrý, ještě kdyby to nebralo olej, za 20 tisíc asi půl litru sežrala Ajo, fakt,tak to mě někdo zle mystifikoval:)Sem tomu nějak nečuměl do papírů eště...A olej to žere a to solidně, naposledy sem tam dolíval asi litr po 15 000 km...podle servisky.Holt firemní auta...každý stím jezdí jak prase. A eště ten oil stál skoro 500,páč sem nevěděl co do dehťáku nalít,tak mě to dali v jakémsi servise škoda u brna.Ještě že sem to neplatil to by mě asi jeblo |
Autor: | Vít [ 8.6.08, 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
oni 66 byli snad nejlepší, jedou pěkně a nežerou, a i tuneři je prej mají rádi, ale to jsem nezkoušel |
Autor: | Jarda S. [ 8.6.08, 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
ondra120 píše: Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry nojo,ale na stopětadvacítve:) Na bandasce,kdybych jí nakládal plným plynem,neujedu na 3 litry ani 35 kiláků odhaduju.Teda pokud bych se dřív nevyjebal |
Stránka 1 z 7 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |