Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Škoda 105L - volné řízení?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=11596
Stránka 1 z 2

Autor:  LiPo [ 22.6.08, 17:27 ]
Předmět příspěvku:  Škoda 105L - volné řízení?

Ahoj, mám po dědovi 105ku, stala asi dva roky v garazi, po návsteve servisu (6-tis, coz nasr...) získala technickou...
Mam problem s řízením při vyšší rychlosti (tj. nad 60km/h :D ), stačí malá nerovnost na silnici a auto trochu nečekaně zatočí. Když otočím jen trochu volantem, tak auto nereaguje, je tam asi nějaká vůle někde. Když prostě chci zatočit třeba jen maličko abych nevybočoval z pruhu, tak musím otočit volantem trochu víc a pak zase trochu zpět. Prostě v podstatě musím pořád držet pevně volant obouma rukama a korigovat to. Když sem na to šlápnul a jel asi 95km/h tak sem mel fakt strach, protoze to auto necekane obcas nekam vybocilo, skoro to semnou zacalo hazet dostran. Jel sem z Kolína do Prahy a na silnici byli jenom trochu vyjité koleje, s felícíjí sem to tam valil skoro 120 km/h s jednou rukou na volantu a druhou v rozkroku přítelkyně, takže sem si ani nejakych koleji nevsiml. Kdyz sem tam jel se 105kou, tak to bylo fakt desny, uplne to semnou hazelo, ze sem musel jet max. tak 70km/h

NEVÍTE ČÍM BY TO MOHLO BÝT A JAK TO OPRAVIT?
Dík!

btw. dokonce i nejaka 120ka me predjela jako nic na kopci :)

EDIT1: rok výroby 1987
EDIT2: az podezrele lehce jde tocit s volantem, mozna to neco znamena :?:

Autor:  Viky [ 22.6.08, 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

No prevodka rizeni se svinstvo.
Docela by mne zajimalo kolik z tech 6000 slo na opravu a kolik na podmaznuti technika. :-)

Prohlidnout napravy, obe, kdyby to bylo volny jinde.

Jinak jestli je to uzovka, tak to muze bejt i normalni stav zpusobenej obutim a musis se jenom naucit s tim jezdit. ;-)

Edit: Jo neni to uzovka. Tak musis tezce opravovat. Ma to hrebenovy nebo maticovy rizeni?
Jinak stara Kolinska je des a hruza, takze koleje tam skutecne jsou.

Autor:  LiPo [ 22.6.08, 17:48 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
No prevodka rizeni se svinstvo.
Docela by mne zajimalo kolik z tech 6000 slo na opravu a kolik na podmaznuti technika. :-)

Prohlidnout napravy, obe, kdyby to bylo volny jinde.

Jinak jestli je to uzovka, tak to muze bejt i normalni stav zpusobenej obutim a musis se jenom naucit s tim jezdit. ;-)

Edit: Jo neni to uzovka. Tak musis tezce opravovat. Ma to hrebenovy nebo maticovy rizeni?
Jinak stara Kolinska je des a hruza, takze koleje tam skutecne jsou.


Dik za rychlou odpoved :)
Ja tomu moc nerozumim, takze nevim jestli hrebenovy nebo maticovy rizeni. Jak to poznam? Zkusim to nejak zjistit...

Autor:  Viky [ 22.6.08, 18:03 ]
Předmět příspěvku: 

LiPo píše:
Jak to poznam? Zkusim to nejak zjistit...

Kdyz vyndas rezervu, vidis na rizeni bud paky a tahla (maticovy) nebo trubku a harmoniky (hrebenovy - novejsi).

Autor:  Jiri [ 22.6.08, 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

staci kdyz se koukne pod pedaly..bud jde tyc od volantu mezi pedaly..to je mezi spojkovym a brzdovym pedalem....a nebo jde vice do prava ..jako mezi brzdovym a ..az pak plynovym pedalem.....pokud mas jeste snekove tak tam to bude tak na 99procent spatna prevodka

Autor:  Šemik [ 22.6.08, 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

Podle avataru soudím že se jedná o 105L model 1987

Tím pádem by MĚLA mít hřebenové řízení :wink:

Autor:  LiPo [ 22.6.08, 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

je to mezi brzdou a plynem, jaka ze to je varianta? :)
EDIT1: rok Výroby je 1987
EDIT2: az podezrele lehce jde tocit s volantem, mozna to neco znamena :?:

Obrázek

Autor:  slovacek.milos [ 23.6.08, 06:41 ]
Předmět příspěvku: 

no pokud tomu nerozumíš zajed si na STK za tři stovky ti to tam protřepou a zjistí kde jsou vůle, co asi moc neumí jsou vůle v ložisku, napíšou ti na papírek co je v háji a podle toho se provede oprava, pokud budeš mít vše OK tm máš tlumiče KO miloš

Autor:  fatal [ 23.6.08, 07:27 ]
Předmět příspěvku: 

Klasický postup - zabrzdit, zajistit, osoba A hýbe volantem a osoba B leží pod předkem a sahá na klouby, čepy... Tak se dá vůle zjistit nejlépe.

Autor:  Matthes [ 23.6.08, 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

Nejjednodusi prvni vec zvednout predek zahybat kolem do stran, tim se pozna kulak :) No ono se to zvedat ani nemusi, staci vytocit kola do strany, sahnout na kulak a pocukat volantem ... :)

Autor:  LiPo [ 23.6.08, 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
no pokud tomu nerozumíš zajed si na STK za tři stovky ti to tam protřepou a zjistí kde jsou vůle, co asi moc neumí jsou vůle v ložisku, napíšou ti na papírek co je v háji a podle toho se provede oprava, pokud budeš mít vše OK tm máš tlumiče KO miloš


Technickou to proslo ted nedavno bez problemu, nebyl sem bohuzel u toho, nevim co vsechno kontrolujou.
To ze tomu nerozumim, myslim tak, ze to auto prakticky neznam, nevim co kde je atd.. Jinak o strojarine neco malo vim, studuju ji od strredni uz asi 7 let :) takze jak vypada šnekova převodovka vím, nebo hřebenová... Hrabat se v tom chci.

Pokud na stk kontrolujou řízení, tak je asi v pořádku. Bohuzel sem tam nebyl osobne.
Napadlo me ze by mohla být chyba v pérování, je totiž mega prorezlé, dodám fotku.

Autor:  Viky [ 23.6.08, 09:49 ]
Předmět příspěvku: 

LiPo píše:
Pokud na stk kontrolujou řízení, tak je asi v pořádku.


Milej zlatej, jestli jsi dal auto do servisu za ucelem STK, tak ho treba technik na STK vubec nevidel.

Kontrolujou rizeni cepy, zrezly casti.. vsechno. Jestli mas treba prorezly podelny ramena vzadu, tak auto nemelo na STK vubec projit. Nezbyva ti nez ho zkontrolovat sam.

Autor:  LiPo [ 23.6.08, 13:43 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
Milej zlatej, jestli jsi dal auto do servisu za ucelem STK, tak ho treba technik na STK vubec nevidel.


Auto sem dal do servisu, s tim at to da do stavu aby proslo technickou. Zjistil ze nejsou synchronni zadni brzdy, tak sem ho nechal at to opravi a on potom chtlel asi 5k za to. Ukazal me dve A4ky popsany tim co udelal, temer nic neprectu vzhledem k tomu jak pise. Vymenil tam plno veci na ktery nemel vubec sahat...
S autem pak zajela moje matka na STK uplne jinam.

Udelal sem fotky naprav, hlavne predni. NECO SEM TAM NASEl, je tam roztrhnute takove gumove pouzdro, nevim jak se to jmenuje a tece z toho trochu olej. JE to na fotkach, moc diky za komentar k tomu.
-> to co vypada nove, tak museli delat v tom servisu

FOtky
Kód:
http://www.edisk.cz/stahni/67991/fotky_naprav.rar_16.01MB.html

Autor:  fatal [ 23.6.08, 13:50 ]
Předmět příspěvku: 

To říkám pořád, do servisu auto nedávat!

Autor:  Martin 007 [ 23.6.08, 14:02 ]
Předmět příspěvku: 

Takže máš hřebenové řízení...pro ujasnění

A je teda rozervaná manžeta kryjící hřeben...za prvé je převodka na suchu...to na lehkosti řízení nepřidá...a za druhé se tam mohl dostat bordel a tim to jde ještě tíže a navíc se to může i seknout a to je už o život !!!

Takže si to fofrem oprav nebo to dej zase do servisu...

Návod tady...

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=473

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/