Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

LEKR
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=12712
Stránka 1 z 16

Autor:  Šemik [ 27.8.08, 18:20 ]
Předmět příspěvku:  LEKR

Tož, včera jsem pracoval na favoritu 135ce, když jsem s ním pak kouske jel, nezbylo mi než uznat že jede asi 2x líp jak Pastelka která má taky motor 781.135.

Jediné co Pastelka nemá je LEKR, má SEDR 130. Tak jsem se rozhodl, že SEDRa vyndám a zkusím to s LEKRem :lol: Jak je to u něj s nějakým seřizováním, nastavováním a tak? Je to primitivnost jako u SEDRu nebo je to nějaké zapeklitější? :)

Edit : A ještě jsem zapoměl, sytič je reálné předělat na manuál?

Autor:  deekay [ 27.8.08, 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

ako tak pozeram tak LEKR je veelmi casto spominany v poslednej dobe :lol:
nemas tam co ine nastavit ako volnobeh a bohatost, to je vsetko ;)
ked neratam nastavovanie voli, uhla klapky atd. na co treba milion pripravkov a nevie to nikto koho poznam :)

ale lekr je urcite nebe a dudy do normalnej prevadzky: nepotrebujes sytic, pekne zvlada prechodove rezimy
je to predsalen posledny vyvojovy stupen karburatorov ;)
myslim ze budes spokojny, sprav si podlozku a ides ;)

Autor:  Šemik [ 27.8.08, 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Podložku asi ne, nelíbí se mi jako Michalovi podložky pod kola :D Spíš si nechám ofrézovat sací potrubí pod sklonem 10° a bude.

Sytič chcu manuální, zaprvé nemám tu správnou budku termostatu a zadruhé bych měl nevyužitou turbopáčku mezi sedadly :lol:

Autor:  deekay [ 27.8.08, 18:32 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Podložku asi ne, nelíbí se mi jako Michalovi podložky pod kola :D Spíš si nechám ofrézovat sací potrubí pod sklonem 10° a bude.

Sytič chcu manuální, zaprvé nemám tu správnou budku termostatu a zadruhé bych měl nevyužitou turbopáčku mezi sedadly :lol:

co s tym ma budka termostatu? sytic je vyhrievany zo sania, to je skor problem :)

Autor:  Šemik [ 27.8.08, 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

že by omyl? Domníval jsem se že sytič je na jedné straně připojen před vodní pumpu a na druhé těsně před termostat, paralelně k výhřevu sacího potrubí :oops: je to jinak?

Autor:  Majlanky [ 27.8.08, 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
že by omyl? Domníval jsem se že sytič je na jedné straně připojen před vodní pumpu a na druhé těsně před termostat, paralelně k výhřevu sacího potrubí :oops: je to jinak?


Ne :shock: LEKR je vyhrivanej ze sani. Sani je vyhrivany prave jak si napsal tj. z pumpy a termostatu(budky). Kdyz kouknes na favo sani tak ma oproti 742 rozdil v tom ze ma jeste jednu odbocku misto jedne ze zatek.

Jinak k tomu rozdilu. Jestli to bylo favo starsi nez 93 vcetne tak je tam prevodovka se SP 4,2 coz je na zrychleni a plynulosti neco uplne jinyho. Dal se neda zanedbat ani vyfuk u favorita. Rodice maji Formana a ja mam Rapida. Taky mi furt vrtalo hlavou proc jejich 135 tahne lip nez moje 136. Ted mam motor z 0,8 snizenouhlavou, odlehcenym setrvakem a remenici, vackou 260/260 a 8000 po GO a uz dosahuju stejnych vlastnosti jako ma Forman. Na me 136 mam SEDR32 (3222).

LEKR si sam o sobe myslim nic moc neudela... A navic s automatem je jeden malej ale otravnej problem... Kdyz to stoji na slunicku tak pak stvrnes po nastartovani 5minut s nohou na plynu aby se zapnul(nas forman je v supr kondici a dela to presne tohle)...
Takze s LEKRem budes mit spoustu prace a bude to podle me 00prd rozdil. Jo a jeste nevim jestli se ti to tam vubec vejde LEKR je pokud se nemylim vyssi...

Autor:  fatal [ 27.8.08, 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

Pár mých postřehů:
- Není motor jako motor. Například bývalý můj Favorit 136 byl línější než moje 120L.
- LEKRův automatický sytič pracuje dobře, měnit ho na manuál považuju za hloupé.
- Seřídit SEDRa je složitější než LEKRa, co se týče volnoběhu (u LEKRa minimálně odpadá doraz klapky první komory). Seřídit LEKRa do tahu je téměř nemožné, trysky a vzdušníky jsou nesehnatelné, však sis všiml, že tu někteří shánějí a marně, naopak SEDRovi vyměníš trysky i vzdušníky kdykoliv.

Autor:  Šemik [ 27.8.08, 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
naopak SEDRovi vyměníš trysky i vzdušníky kdykoliv.


No... ne tak uplne :lol: Ja bez poklesu motoru aspoň o pár čísel nesundám ani filtrbox :lol: (Kterej vůl to sací potrubí tak zjebal?:evil: )

Lekra chci prostě zkusit, i kdyby to nepřineslo žádné účinky v oblasti "síly" motoru, předpokládám že přechody karburátoru se zlepší (Nyní to s Pastelkou není vůbec špatné, ale to Fávo bylo stejně někde uplně jinde co se tohohle týče.. :roll:)

Autor:  Majlanky [ 27.8.08, 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
fatal píše:
naopak SEDRovi vyměníš trysky i vzdušníky kdykoliv.


No... ne tak uplne :lol: Ja bez poklesu motoru aspoň o pár čísel nesundám ani filtrbox :lol: (Kterej vůl to sací potrubí tak zjebal?:evil: )

Lekra chci prostě zkusit, i kdyby to nepřineslo žádné účinky v oblasti "síly" motoru, předpokládám že přechody karburátoru se zlepší (Nyní to s Pastelkou není vůbec špatné, ale to Fávo bylo stejně někde uplně jinde co se tohohle týče.. :roll:)


No hele to me pak zajima. Nejdriv ale pomer jestli se ti tam vejde. Fakt mam pocit ze je moc vysokej ve vysledku... No a pak me zajima teda zmeny v chovani podle me to bude zklamani... Muzes to sani vyfotit? Mam doma taky jedno a to bylo ve 120 na favu a vypadalo to jako kdyby tam bylo origo. Rozdil jsem poznal az v Rapidu kde to bylo na mm tak ze se tam dal nasadit filtrbox...

Autor:  Šemik [ 27.8.08, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Asi v půlce stránky :) http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... &start=375

Autor:  ventYl [ 27.8.08, 20:24 ]
Předmět příspěvku: 

mne to v prechodoch nijako zasadne nestrajkuje, akurat v jednej faze, ked zacina oska na karbe posobit na blokadu 2. stupna treba na pedal vyvinut vacsi tlak a ked ho prekonam, pedal obvykle poskoci viac, ako by clovek chcel a potom to skokovo akceleruje viac. inac mi to viacmenej taha v kazdom rezime...

Autor:  Majlanky [ 27.8.08, 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

No hele kdyz budes chtit(az zjistis ze LEKR nic moc :lol: :wink: ) tak tu mam sani ktery je fakt polovicni(mysleno v oblasti navareni).

Autor:  deekay [ 27.8.08, 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
mne to v prechodoch nijako zasadne nestrajkuje, akurat v jednej faze, ked zacina oska na karbe posobit na blokadu 2. stupna treba na pedal vyvinut vacsi tlak a ked ho prekonam, pedal obvykle poskoci viac, ako by clovek chcel a potom to skokovo akceleruje viac. inac mi to viacmenej taha v kazdom rezime...

LEKR je prave lepsi v prechodovych rezimoch, to znamena akceleracia, studeny motor a pod.

Autor:  ventYl [ 27.8.08, 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

deekay píše:
ventYl píše:
mne to v prechodoch nijako zasadne nestrajkuje, akurat v jednej faze, ked zacina oska na karbe posobit na blokadu 2. stupna treba na pedal vyvinut vacsi tlak a ked ho prekonam, pedal obvykle poskoci viac, ako by clovek chcel a potom to skokovo akceleruje viac. inac mi to viacmenej taha v kazdom rezime...

LEKR je prave lepsi v prechodovych rezimoch, to znamena akceleracia, studeny motor a pod.


sak hej, ale hovorim, ze s tym problemy nemam :) ako samozrejme, ked pri starte na krizovatke zo statia stlacim pedal na podlahu, samozrejme, ze to zahuci a chvilu netaha. ale to nie je karburatorom, ale tym, ze pri tak malom prietoku vzduchu som tomu slapol na krk a podrezal vsetky systemy. prechodovy system uz netaha, lebo nema ako a hlavny system este netaha, lebo nema cuk.

Autor:  fatal [ 27.8.08, 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
prechodovy system uz netaha, lebo nema ako a hlavny system este netaha, lebo nema cuk.


Tak na to je tam snad akcelerační pumpa, ne?

Stránka 1 z 16 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/