LPG EKO UPRAVY! - DLHODOBY CLANOK
Autor |
Zpráva |
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
LPG EKO UPRAVY! - DLHODOBY CLANOK
Dovolte aby som sem prekopiroval sukromnu postu s jednym spolubratom, kt ma konecne prinutil, aby som sa aspon trochu rozpisal o mojich niekolko rocnych upravach a eko jazdach na prevazne skoda automobiloch. Tychto informacii je velmi vela a budem postupne pridavat dalsie. Preto pre prehladnost prosim zbytocne nezaplnat "spamom" tento topic, aby sme zostali prehladny a aby to sluzilo vam vsetkym na uzitok. Dufam ze admini budu laskavo suhlasit s tymto mojim napadom. Dakujem. S.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
spotřeba 6L LPG
Zdar, můžu se tě zeptat, jak se ti podařilo dosáhnout tak malé spotřeby: 6l LPG/100km? Já mám Formana 135 a při troše štěstí, opatrnosti a předvídání jedu za 8.5L LPG/100. Mám dobrej olej, nastavenej větší předstih, uškrcený ventil ke směšovači, odpojený vyhřívání vzduchu. Je ještě něco co by se dalo udělat pro menší spotřebu lpg? Děkuji ti za odpověď. PS: vůle ventilů, svičky, filtry jsou ok
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:26 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Tak s tou spotrebou to mas tak, ze vzdy je to o dlhsom laborovania a testovani, co je vyhodnejsie pre tvoje auto. Asi ta sklamem, ale pre motor 135 nie je velky priestor na znizovanie spotreby. Nakolko ten motor pracuje znacne neefektivne. V prvom rade by si potreboval razantne zvysit kompresny pomer.
V podstate mas 2 moznosti ako sa vybrat smerom k znizovaniu spotreby:
1. Lacno budes hladat optimalne nastavenia pre motor, usporny styl jazdy, najlepsia pumpa na lpg(su velke rozdiely v spotrebe!)
2. Drahsie. Budes robit aj mechanicke upravy na aute. Hlavne v 1. rade kompresia.
Na temu spotreby je toho strasne vela, a neda sa to napisat do jednej spravy. Dalo by sa o tom kecat aj 3hod pri pive...
Este ti odporucim kupit knihu od Ing. Jan Horníček - Jak jezdit s nižší spotrebou. Urcite sa oplati jej cena okolo 200korun vydal to computer press
Tak vela zdaru pri pokusoch o znizenie spotreby, urcite to pojde. Len pre tvoju inspiraciu: na felicii som dosiahol minimum 4,3L LPG a maximum bolo pred upravami hned po kupe a to si pytala pri lahkej nohe 9L LPG. Teda urcite to ide ale chce to pevne nervy a prisny rezim jazdenia.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:27 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Nemáš problémy s chodem motoru na benzín? Přeci jenom 13bar je hooodně velká komprese. Jak to máš s emisema, prochází? Motor 135 má kompresi 8,8 snížením hlavy o 1mm bych se dostal na asi 9,8. stačilo by to? O kolik se dá maximálně ubrat hlava? Mám strach hlavu snížit příliš-obava o těsnění a chod motoru na benzín. Velká komprese zase snižuje pružnost motoru. Motor je skoro nový, nechci ho odvařit. Olej se chystám dát 10W40, bude to poznat na spotřebě? Styl jízdy mám dobrý, pokaždý když s tím jel někdo jiný, měl min o 1litr větší spotřebu než já, já se přizpůsobuji provozu!! S nastavením motoru jsem už hotový, základní předstih mám 17stupňu, rozsah podtlakové regulace jsem trošku zvýšil(asi 5stupňu), plyn je uškrecný tak akorád. Co dál?
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:27 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Takto, mal som 3 roky favo 136L po prvom majitelovy a motor bol v super stave. Lenze priemernu spotrebu som mal za 3 roky prevadzka leto zima stale okolo 7L LPG. Jednoducho celorocny priemer nesiel nizsie. Jazdilo sa ale v normalnej premavke v hlavnom meste a okoli. Teraz mam feliciu a jednoducho s nou sa da ist nizsie. Teda je citit pokrok. Este co sa tyka felicie, problem s benzinom je, a to, ze v poslednej dobe mi pri len miernej zatazi okamzite klope=detonacne horenie. Lenze mam tam chiptuning, kt zvysuje predstih.
Ale naspät k favu. Poviem ti len veci tykajuce sa fava. Kedze som mal 136 a kompresiu si nepamätam ale bola dobra, tak som to neriesil. Nebol problem s vodou, tak sa hlava nedavala dole a bol som student. Splynovac bol lovato. Kupil som sp filter KD s priemerom hrdla 105mm a siel priamo nad karb (teraz je nad klapkou vo felde. Toto bolo dost podstatne, pretoze potom klesla hned spotreba.(povodne po montazi a vraj ideal nastaveni 10L!!!) Dalej som testovanim zvysoval zakladny predstih az na 17,5°. Samozrejme na benzin nudzovy dojazd. MAx rychllost bola 155km/h, na lpg a chudobnu zmes fajn. Este som mal priamo priechodny vyfuk, posledny tlmic, ale na felde sa rozpadol, tak jazdim na standarde a tiez sa da. Aspon je pokoj s policajtmi. Pouzivam tiez zasadne uzsie pneu, teda 165/70 a ziadne tuning. Taktiez pouzivam siroke disky, aby sa nedeformovala bocnica pneu. Teda na 165 tak 5,5J az 6J na letnych. Na zimu mam 5,5J a 155 pneu. Pouzivam maximalny povoleny tlak na hustenie pneu + 1 desatina. Neotvaraj okna na vetranie, pouzivaj na to vetranie auta, alebo ked tak tak stresne okno. Najdy vhodny typ sviecok, dodnes hladam. Doteraz brisk silver, ale treba cistit pravidelne lebo potom trhaju. Ked netreba nesvietim a pod v ramci predpisov, teda setrit elektrinou v aute. Alternator potrebuje 2x tolko energie z motora, nez vyroby. Samozrejmostou su dobra geometria, brzdy kt nedrhnu, nevozit zbytocnosti v aute, v nadrzi minimum benzinu, dojazdova rezerva v kufry. Proste sila je v detailoch a zbieranim po 1dcl, prides aj k 2-3litrom.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:28 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Dík za info, něco z toho použiju-minimálně půjdu do sportovního filtru. Nebude stačit jen sportovní vložka? Nechci aby to bralo teplej vzduch z motora a navíc kdyby tama unikal plyn, šel by do prostoru motora a to není bezpečný.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:28 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Vlozka nie je to co priamo filter. Okrem toho priamym filtrom dosiahnes aj super zvuk a turboidne sycanie
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:29 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Já vím jak to syčí když se přidá Kam ale napojím odvzdušnění klikové hřídele?
neviem sem pridat foto, mam celkom slusnu foto dokumentaciu mojich uprav. Na mojom filtry su odspodu 2 pripojky. 1 som na fave pouzil ako privod plynu do horaku a druhu na privod odvetrania od kluky.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:30 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Někde jsem viděl že nějaká chiptuningová firma dokáže udělat 2programy do jedné řídící jednotky a během jízdy můžeš mezi něma přepýnat-tj. mohl by jsi měnit mapu předstihů benzín/plyn
To som necital zatial. Aj ked viem ze sa da odladit soft zvlast na lpg. Mimochodom sa tym chvali cimbu, ze chip od nich je vhodny aj pre lpg motory. Pri BMM vidim jednu moznost a to nedavno diskutovany kontakt č. 40 na RJ. Ten sluzi na znizenie mapy predstihu. Dalo by sa to spravit na prepinac. Avsak neviem ako by to pobrala RJ ako zemnu kodovania pocas prevadzky. Predpokladam, ze by potrebovala prepnut jedine restartom. MPI ma detonacne cidlo, tam nevidim problem.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:36 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
Takže auta s MPi motory jsou vhodnější na přestavbu na LPG? Člověk by to auto musel dlouhodobou jízdou na lpg naučit jizdit, řídící jednotka by pomocí čidla nastavila větší předstihy. Ale jakmile by se přeplo na benzín, začalo by to klepat a předstih by se přepsal na menší. Musí se u aut s Mpi startovat na benzín?
Moc se mi nechce věřit tomu, že Cimbuk udělá optimální chip i na LPG, protože kdyb to udělal, na benzín to bude klepat a cukat jak blbý!!!!
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
11.11.08, 22:40 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
Takto: Teoria je taka, ze mpi motor je "omnoho" dokonalejsi ako BMM a je vhodnejsi na vsetko oproti BMM. Skutocnost je taka, ze ja mam celorocny priemer na urovni 6L a brat s mpi 8L... Ci musi vstrek startovat na benal je nepodstatne, ale zalezi to od zariadenia. Pokial je to na nove dotykove prepinace, potom vzdy benzo start. U starsich koliskovych prepinacov bola moznost plynostartu. Avsak zalezi na tom v akom stave je zariadenie, ci je schopne za studena dodat dost plynu na start.
Ad prisposobovanie RJ pri jazde. Obe RJ aj BMM aj MPI sa ucia. Avsak maju istu hranicu nad ktoru nepojdu, teda nenaucis motor jazdit optimalne na plyn. Tie hranice su dane väcsinou na bezne palivo (50kW 95okt) a v pripade pouzitia horsieho paliva dokaze znizit mapu aby nedochadzalo ku klepaniu. Pri BMM je dost vysoka rezerva kedze nema antidetonacne cidlo. Toto je hlavny bod spolu s predlzenim doby vstreku pri chiptuningu. Avsak pokial siahnes ku zvysovaniu KP, alebo horsie palivo, dochadza ku detonaciam na benal. (moj pripad)
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
11.11.08, 22:50 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
je tady na techwebu tabulka snižování hlavy Fáva? Dal bych to tak na 10,5, to by mohlo ještě běžet i na NATURAL95. Na kolik by jsi to snížil ty a jaký by jsi asi dal předstih, aby motor běžel i na benzín a neklepal? Při stávajícím KP a předstihu asi 15stupňu mi to na benzín při přidání trochu zaklepe a pak je to dobrý. Na zimu bych mohl zkusit vzduchovej filtr oddělat uplně, co to udělá se spotřebou.
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
11.11.08, 23:04 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
florisimo píše: je tady na techwebu tabulka snižování hlavy Fáva? Dal bych to tak na 10,5, to by mohlo ještě běžet i na NATURAL95. Na kolik by jsi to snížil ty a jaký by jsi asi dal předstih, aby motor běžel i na benzín a neklepal? Při stávajícím KP a předstihu asi 15stupňu mi to na benzín při přidání trochu zaklepe a pak je to dobrý. Na zimu bych mohl zkusit vzduchovej filtr oddělat uplně, co to udělá se spotřebou.
vzduchový filter dať preč nemôžeš, on mixer ktorý je medzi karbom (klapkou) a filtrom potrebuje podtlak aby si to LPG vlastne ťahal sám... veľa záleží aj na čistote a pravidelnej výmene filtra, čím je zanesenejší tým väčší podtlak a tým viac LPGčka si ťahá a tým sa zvyšuje spotreba, to je dôležité hlavne u podtlakových systémoch kde je škrtič nastavený fixne, u vstrekovania kde je do systému LPG zaradená aj lambda je toto menej citeľné, lambda príliš bohatú zmes ureguluje prostredníctvom toho elektrického škrtiaceho ventilu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
12.11.08, 06:35 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
To michal: Mas aj nemas pravdu. Filter samozrejme musi byt, inak by bol vybrus motora raz dva. Opakujem ja som mal uplne priepustny filter na fave priamo nad karbom a mixerom a VOBEC s tym nebol problem. Mixer potrebuje podtlak, avsak ten podtlak tam je aj tak a da sa to v pohode doladit. Striekacka nie kazda ma el-mag skrtic. Napriklad ja to tam povodne nemam, len mechanicky, ale ono si to doreguluje na reduktore. Bratovi sa pokazil tak sme ho vyhodili a ostal mu mechanicky a taktiez kludne ide dalej.
To florisimo: S kompresiou treba opatrne. Samozrejme sa neda povedat, ze cim viac tym lepsie. Mam niekde clanok asi z r. 85, ked experimentovali s bioplynom na S1203 a tusim AROm, kde pocitali, ze snesitelna kompresia je az na hranici 17:1! Co sa mi nechce verit, ale sudruhovia inziniery asi vedeli ratat. Ja myslim, ze je treba ostat na realnych zakladoch toho, co koncepcne a technicky dany motor unesie. Tabulky na znizenie hlavy tu najdes, staci hladat. Obecne je zname z mnohych tem co su ti, ze maximum co asi unesie seriove tesnenie pod hlavou je okolo 11,5:1. Ja by som povedal, ze rozumna hranica by bola do 10,5, ako pouziva napriklad fabia 1.4mpi. Avsak rataj s problemom na benal. Tankovat jedine 98 kedze nemas detonacne cidlo. Dalej v akom stave su kruhy, ventily. Neuteka ti tade tlak? Ja som znizoval tak extremne hlavu z donutenia. respektive mi oznamili, ze bola tak poskodena, ze isla skoro celkom po znacku max znizovania. Budem musiet znova dat zmerat, lebo mi to merali za studena kompresiu a po zlozeni motora. Odvtedy uz presiel zabeh a ma sa to merat za horuca podla knih. Tak moze tam byt aj viac. Povodne som nemal problemist na benzin ale po 2 mesiacoch to uz strasne klope. No mne to nevadi, lebo na plyn to ide dobre a budem tankovat 98. Mozno aj benal mam uz stary.
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
12.11.08, 07:54 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
filter je jasný, niečo tam byť musí... filter plní úlohu čistiť vzduch čo ide do motora... a zároveň pri prietoku vzniká podtlak ktorý využíva LPG systém, ja mám tiež "športový" priechodzejší vzducháč, ale hlavne kôli tomu že som ju mal výhodne za výmenu za niečo (tie peniaze by som nebol ochotný za to dať) ale kôli tomu že ju preperiem a netreba ju stále meniť.
ak nemáš na stiekačke ten servoventil tak na reduktore je iba "spínač" LPG a všetko na princípe podtlaku reguluje benzínová RJ... teda iba chod motora ako taký, uhol klapky pri voľnobehu, ale žiadnu bohatosť vtedy nereguluje, preto pri systémoch bez tejto lambda regulácie odchádzajú lambdasondy, lebo buď sa zanesie s príliš bohatej zmesi, alebo prepáli s chudobnej...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
12.11.08, 08:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|