Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Chladič v zimě
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=14688
Stránka 1 z 2

Autor:  Davulus [ 24.12.08, 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Chladič v zimě

zdarec..je dobré u 120ky zabalit nejak chladic aby se auto rychlej zahralo a zacalo topit?pac mi to vetsinou zacne topit az asi po 10 km :o jinak jak se ten chladic da zabalit?

Autor:  ondra120 [ 24.12.08, 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

hlavně je třeba mít v pořádku termostat. potom chladič netřeba zakrývat. Mě to topí cca za 2 km...

Autor:  varok [ 24.12.08, 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Já když jsem měl kdysy 105 L (M), tak mi taky špatně topila. Přitom to byl jeden z posledních modelů r.v. 87. Na zimu jsem jen dal před chladič kousek kartonu a trochu lepší.

Autor:  zokot [ 24.12.08, 16:37 ]
Předmět příspěvku: 

Dával jsem dopředu dečku a bylo to o trochu lepší :wink:

Autor:  Kristensen [ 24.12.08, 17:59 ]
Předmět příspěvku: 

Já když měl fávo motor v šáde tak jsem do toho na zimu strkal fávo termostat, jednou jsem ho tam zapoměl a od tej doby tam byl furt a nic se nedělo ale chce to mít opravdu chlazení v OK stavu.

Autor:  Šemik [ 24.12.08, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

Vyměnit termostat a žádnou dečku nedávat.

Autor:  shrekzv [ 24.12.08, 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

minule som sa dozvedel ze existuje aj letny aj zimny termostat...letny spina skor...aj to by mohla byt pricina toho ze ti to pomaly kuri....ta horsia je zaseknuty termostat...mali sme taky nepodarok..raz zasekol otvoreny..raz zatvoreny...veselo...

Autor:  Kachnis [ 24.12.08, 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

no ja sem driv daval kousekkrabice,ale uz nedavam, kdyz je zima,tak to mozna pomuze,ale kdyz je pak nad nulou a ja ho vezmu u drsky, tak se pak prehriva...takze decku nedavam a vyjedu a po 3km uz je auto rovnomerne ohraty a fouka teplo..

Autor:  ferrari [ 24.12.08, 23:33 ]
Předmět příspěvku: 

Hej, hej, treba maž chladenie v dobrom stave...a hl. pokiaľ je dobrý termostat, netreba žiadnu dečku..a ked chceš lepšie kúriť, je ozaj lepší Favo termostat...drží okolo 90 st...ale pozor, vtedy je v chl. systéme vyšší tlak a preto treba mať v dobrom stave hadice+spoje a hlavne víko expanzky...

A teoreticky vyššia teplota = vyššia účinnosť...teoreticky...samozrejme len v rámci prevádzkovej teploty

Autor:  Kachnis [ 24.12.08, 23:37 ]
Předmět příspěvku: 

ano, mas recht,ale motor je kontruovanej na 82 st.. takze sice ucinost ano,ale material asi place..

Autor:  ferrari [ 25.12.08, 00:12 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
ano, mas recht,ale motor je kontruovanej na 82 st.. takze sice ucinost ano,ale material asi place..


Tak ale, pevádzková teplota je do 105 st, ak sa nemýlim...a minimum je 80 st...ono aj pri 90 st je to stále v strede zeleného poľa teplomera, takže by som to nevidel hekticky...tak ale pre dlhé trasy a pre ostrého jazdca by som nedával Favo termostat, predsa len je potom vyššie riziko uvarenia...

A konštrukčná teplota - aký je rozdiel Š120 a Š130? Žiadny a myslím, že 130tka má prevádzkovú teplotu ako Favo...možno preto im praskajú hlavy :(

Autor:  Šemik [ 25.12.08, 08:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, všechny 742 měly 80°C termostat :)

Autor:  ferrari [ 25.12.08, 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ne, všechny 742 měly 80°C termostat :)


Iste? Aj 130, 135 a 136? No, a ja som myslel, že tatkova 130tka má preto prepletané hadice, aby vydržala vyšší tlak v chl. sústave...ale, som to naštudoval,a 130tka má rovnakú prevádzkovú teplotu ako 105-120....135/136 majú o cca 10 st viac...tak potom ale nerozumiem, prečo má tatko v 130tke tie prepletané hadice...je to asi ozaj hybrid...ale azsa neverím, že ich tam niekto dorábal...možno to nakoniec kedysi bola 135ka, alebo 136ka

Autor:  Eltoma [ 25.12.08, 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Z literatury: :) Š 105,120,130 - termostat otvírání 80 +-2C°, při plnem zdvihu 90+-4C°. Š 742.135/136 teplota ot. 88+-2C° Max ot je pak při 103C°. Jinak čím větší rozdíl mezi teplotou motoru a okolí tím větší učinost chlazení a i topení:) Materiálu motoru, pokud není z plastu, je těch 10C°je fuk. V tlakovem systemu chlazení(dobre víčko) je bod teploty vody na cca105C° ale za zvyšení tlaku. Což je u neopletených hadic dost problem a proste jednou v "nejlepší dobu" praskne. [/i]

Autor:  MOLSO [ 26.12.08, 01:07 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Šemik píše:
Ne, všechny 742 měly 80°C termostat :)


Iste? Aj 130, 135 a 136? No, a ja som myslel, že tatkova 130tka má preto prepletané hadice, aby vydržala vyšší tlak v chl. sústave...ale, som to naštudoval,a 130tka má rovnakú prevádzkovú teplotu ako 105-120....135/136 majú o cca 10 st viac...tak potom ale nerozumiem, prečo má tatko v 130tke tie prepletané hadice...je to asi ozaj hybrid...ale azsa neverím, že ich tam niekto dorábal...možno to nakoniec kedysi bola 135ka, alebo 136ka


opletane hadice sa montovali aj do rady 105, 120 (myslím že rok 86 a vyšsie ich mal tuším už štandardne montované)

vyšší tlak nie je zapríčinený vyššou teplotou (80->90) ale viečkom expanzky (0,04 vs 0,1 Mpa)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/