Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Topení
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=17
Stránka 1 z 1

Autor:  HONZA [ 29.1.06, 20:23 ]
Předmět příspěvku:  Jak vylepšit ve škudce topení.

Zdravím všechny škodůvkáře.Rád bych docílil u škodovky většího efektu topení i za cenu,že přidám ještě jeden okruh topení za zadní sedačky.Proto žádám všechny odborníky i neodborníky o drahocené informace.Diky Honza :cry:

Autor:  Jiří Čech [ 29.1.06, 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

Většího efektu nedocílíš, zkus nejdřív vyčistit výměník topení od prachu a much, potom rozchoď správně větrák a poznáš, že škodule topí docela dobře...:-)

Autor:  zokot [ 30.1.06, 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří Čech píše:
Většího efektu nedocílíš, zkus nejdřív vyčistit výměník topení od prachu a much, potom rozchoď správně větrák a poznáš, že škodule topí docela dobře...:-)


Jakým způsobem dostat do Š120 topení z felicie?

Autor:  Jiří Čech [ 1.2.06, 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Pouze kladivem...:-) Má zcela jiné rozměry, zapomeň na to...

Autor:  Martin [ 2.2.06, 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vylepšit ve škudce topení.

Zdravím Tě, Honzo. Právě před pár dny jsem řešil u své 125 stejný problém. Něco jsem zjistil. Problém zanešeného radiátoru je častý. Buď je zanešený zvenku (nečistoty, listí, prach atd.), nebo zevnitř (vodní kámen). Já však odhalil něco úplně jiného. Stačí se podívat na řez topným tělesem. Pro uzavření vstupu vzduchu jsou použity dvě klapky. Jedna zespodu (jako by z kabiny) a druhé zvrchu (od ventilátoru). To by samo o sobě nebylo zas tak zvláštní. ALE POZOR: Když docílíš toho že vrchní klapka bude stále zavřená bez ohledu na polohu prostřední páčky na palubní desce, zaručuji Ti maximální výkon topení. Vrchní klapka o které píši totiž uvolní průchod chladného vzduchu zvenku do kabiny aniž by prošel radiátorem. Tzn.: Zatímco část nasávaného vzduchu proudí přes radiátor a vytápí vnitřek vozidla, druhá část je vháněna do interiéru bez ohřevu, tj. mícháš teplý vzduch s chladným. Výsledek: nikdy se v kabině neohřeješ. Podívej se zprava na topení (od spolujezdce). Najdeš kohout který otevírá průtok horké vody od motoru, a za ním (ve směru jízdy) najdeš ovládání oné zmiňované klapky. Odstraň pružinu a zajisti proti pohybu. Klapka zůstane tedy trvale uzavřená a ty můžeš sundat kožich:-)))) Otázkou snad jen zůstává proč vrchní klapku soudruzi ze Škody vůbec vymysleli. Jediné vysvětlení které mě napadá je, aby listí a jiný binec který do topení vletí (před ventilátorem není filtr) nezůstal na radiátoru, ale vletěl do kabiny kde ho sebereš.

Ozvi se jak jsi dopadl. olomouc@click.cz

Martin

Autor:  Jiří Čech [ 2.2.06, 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vylepšit ve škudce topení.

Martin píše:
Zdravím Tě, Honzo. Právě před pár dny jsem řešil u své 125 stejný problém. Něco jsem zjistil. Problém zanešeného radiátoru je častý. Buď je zanešený zvenku (nečistoty, listí, prach atd.), nebo zevnitř (vodní kámen). Já však odhalil něco úplně jiného. Stačí se podívat na řez topným tělesem. Pro uzavření vstupu vzduchu jsou použity dvě klapky. Jedna zespodu (jako by z kabiny) a druhé zvrchu (od ventilátoru). To by samo o sobě nebylo zas tak zvláštní. ALE POZOR: Když docílíš toho že vrchní klapka bude stále zavřená bez ohledu na polohu prostřední páčky na palubní desce, zaručuji Ti maximální výkon topení. Vrchní klapka o které píši totiž uvolní průchod chladného vzduchu zvenku do kabiny aniž by prošel radiátorem. Tzn.: Zatímco část nasávaného vzduchu proudí přes radiátor a vytápí vnitřek vozidla, druhá část je vháněna do interiéru bez ohřevu, tj. mícháš teplý vzduch s chladným. Výsledek: nikdy se v kabině neohřeješ. Podívej se zprava na topení (od spolujezdce). Najdeš kohout který otevírá průtok horké vody od motoru, a za ním (ve směru jízdy) najdeš ovládání oné zmiňované klapky. Odstraň pružinu a zajisti proti pohybu. Klapka zůstane tedy trvale uzavřená a ty můžeš sundat kožich:-)))) Otázkou snad jen zůstává proč vrchní klapku soudruzi ze Škody vůbec vymysleli. Jediné vysvětlení které mě napadá je, aby listí a jiný binec který do topení vletí (před ventilátorem není filtr)
nezůstal na radiátoru, ale vletěl do kabiny kde ho sebereš.

Ozvi se jak jsi dopadl. olomouc@click.cz

Martin


Klapka je tam pro to, aby se dalo v létě rchle vyvětrat velkým množstvím vzduchu a lépe regulovat teplotu vzduchu v období, kdy je okolo nuly. Pravdou je, že se časem lanka v bowdenech pokřiví a klaky potom nechodí tak, jak by měly. Když topení vymontuje kvůli výměníku, tak to všechno uvidí. Hlavně nedemontovat táhla, opravovat jedno po druhém, aby věděl, které za co "může" a šlo to vůbec nějak seřídit.

Autor:  schicklgruber [ 7.3.06, 16:47 ]
Předmět příspěvku: 

No me taky skodovka netopi :( nebo aspon tak jako lada 1500 ta topila uz za 500m :P a ze skody 125l jde jen takovy slabi a vlazny vanek uz od roku 98 to ji bylo 9

Autor:  Mirek Svoboda [ 7.3.06, 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Problemy s topenim ve favoritu

Vrele doporucuji dat do favorita topeni z felicie. Vic topi, vic fouka, ma tissi ventilator a lepsi regulaci. Netrpi problemem s tekoucim ventilem u radiatoru. Topeni se obvykle prodava do 800Kc se vsim vsudy, vymena je relativne snadna.

Autor:  Petr [ 9.3.06, 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

Nejdriv se mrkni jestli se ti vubec poradne ohreje motor a jestli ne, tak zkontroluj termostat. Pak se mrkni jestli ti nemizi kapalina a prohledni kohout topeni, jestli z nej netece voda - u starsiho Fava celkem pravidlo.Pokud tece, mas 3 moznosti:
1)vymenit cely kohout - cca 300 Kc-prace tak na 1/2 hodiny
2)rozebrat a vycistit stary kohout a vymenit v nem 4 tesnici O krouzky - cca 10 Kc - prace tak na hodinu, zvladne to i cviceny pes :) a vysledek stejny jako za 1)
3)dat tam topeni z Feldy
A nakonec vystrikat Vapkou-lehce a zdalky teleso topeni(na to bacha!-poprve jsem vzal z neznalosti chladic asi z 5 cm ...a vostiny litaly vsude okolo a on uz nikdy nechladil :( )a promaz olejem bowdeny ovladani topeni-po letech uz se moc nechteji hybat-to az na jare 8)
U sveho Fava jsem volil moznost 2, protoze dolevat 1/2l Fridexu/100km a davat 3kila za novy kohout se mi nechtelo, zvlaste kdyz na jare nastane moznost 3.
Ty O krouzky maji rozmery: 12x2 2ks,8x2 1ks a 50x2 1ks

Autor:  Návštěvník [ 28.6.06, 11:40 ]
Předmět příspěvku: 

Petr píše:
Nejdriv se mrkni jestli se ti vubec poradne ohreje motor a jestli ne, tak zkontroluj termostat. Pak se mrkni jestli ti nemizi kapalina a prohledni kohout topeni, jestli z nej netece voda - u starsiho Fava celkem pravidlo.Pokud tece, mas 3 moznosti:
1)vymenit cely kohout - cca 300 Kc-prace tak na 1/2 hodiny
2)rozebrat a vycistit stary kohout a vymenit v nem 4 tesnici O krouzky - cca 10 Kc - prace tak na hodinu, zvladne to i cviceny pes :) a vysledek stejny jako za 1)
3)dat tam topeni z Feldy
A nakonec vystrikat Vapkou-lehce a zdalky teleso topeni(na to bacha!-poprve jsem vzal z neznalosti chladic asi z 5 cm ...a vostiny litaly vsude okolo a on uz nikdy nechladil :( )a promaz olejem bowdeny ovladani topeni-po letech uz se moc nechteji hybat-to az na jare 8)
U sveho Fava jsem volil moznost 2, protoze dolevat 1/2l Fridexu/100km a davat 3kila za novy kohout se mi nechtelo, zvlaste kdyz na jare nastane moznost 3.
Ty O krouzky maji rozmery: 12x2 2ks,8x2 1ks a 50x2 1ks


rozměry kroužků 12x2 (2ks), 12x8 a 50x2 (1ks)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/