Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
3 otazky totalne odveci <tzn: i´m nooooob> https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=18225 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Exithus [ 27.7.09, 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | 3 otazky totalne odveci <tzn: i´m nooooob> |
Cast z vas uz urcite vie ze co sa tyka aut tak som totalny amater, ti co to este nevedia na to teraz urcite pridu. Uz dlhsiu dobu ma trapia tieto tri otazky a kedze nikto z mojho okolia sa do aut absolutne nevyzna spytam sa tu: 1. Auto casto parkujem na miernom kopceku. Jeden znamy mi povedal ze ak budem motor startovat z rozbehu bez startera usetrim akumulator aj benzin co sa spotrebuje pri pripadnom neuspesnom pokuse. Otec ma zas presvieca ze sa to nema lebo sa pri tom poskodzuje motor. Kto ma pravdu a do akej urovne. 2. otacky: Budik otackometra na 105ke ma cervenu hladinu na 5000ot/minutu s tym ze to su otacky ktore by sa uz nemali dosahovat. Lenze to ze sa nemaju dosahovat neznamena ze sa to neda, navyse ja mam 120kovy motor pri ktorom to moze byt trochu inak. Navyse otackomer siaha az po hodnotu 8000ot/min co je totalne nepredstavitelna hodnota. Cize: pri akych otackach si este mozem byt ako-tak isty ze mi motor nevyleti z kapoty ci nezhori alebo neco take 3. Spotreba: Je uplne bezne ze pri zjazde z kopca alebo dojazde z vysokej rychlosti sa dava neutral, lenze tiez je zname ze pri brzdeni motorom je spotreba nizka asi tak ako pri volnobehu. Pointa: Co sa oplati viac z hladiska spotreby: brzdu na podlahu a ist na neutrale alebo brzdit motorom a setrit si brzdove platnicky? |
Autor: | Viky [ 27.7.09, 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
1. ja tak startuju furt. Skodovackymu motoru se stane kulovy, protoze ma vackovy hridel nizko v bloku a nez se to pokazi, jede to studeny i klidne 5 minut bez oleje (vyzkouseno, zniceno). 2. tocit motor do 5000 je blbost z hlediska zivotnosti, kratkodobe to vydrzi. Pokud ma vsechno OK, nebezpecny to je pres 6200 otacek, ale neupraveny motor toho dosahne vyjimecne, pokud je povedeny. 3. nechat teplej motor spadnout na volnobeh neni moc dobry z hlediska mazani. ja vyhazuju kvalt jenom kdyz je kopec hodne dlouhej a treba motor i chcipnu. sice pak moc nebrzdi ale co... brzdy ty jsou pro sraby. Rozhodne brzdim motorem kdyz ten kopec neznam nebo kdyz pod nim potrebuju zpomalovat. |
Autor: | Matthes [ 27.7.09, 22:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sakra ja jezdim do 6000 |
Autor: | MATTESS [ 28.7.09, 05:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Viky píše: ja vyhazuju kvalt jenom kdyz je kopec hodne dlouhej a treba motor i chcipnu. sice pak moc nebrzdi ale co... brzdy ty jsou pro sraby. pán rád adrenalinový sporty |
Autor: | Kristensen [ 28.7.09, 07:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
1. Od čeho je starter že jo, a šetřit na tom že se nepovede hned první start no to teda čumim. 2. Pro běžný ježdění ti postačí pohybovat se kolem 3000ot, 6000ot snese bez problémů ale jednak to za jízdy dlouho trvá a za druhé stejně to lape po dechu už ve 4500ot a za třetí to je jeden ze zásadních faktorů ovlivňujících spotřebu. 3. No tak tohle je docela sporné u karburátoru (u vstřikování je to jasné tam jednoznačně motorem aby jsi ušetřil) tady asi zachovat lidskej rozum a brát v úvahu to že když jedeš z kopce a brzdíš motorem tak zbytečně nehřeješ brzdy a pokud máš posilovač brzd tak vzhledem k tomu že motor neběží na volnoběh ale v otáčkách tak máš přece jen větší podtlak a v případě potřeby větší účinost brzd. |
Autor: | john simple [ 28.7.09, 09:27 ] |
Předmět příspěvku: | 3 otázky |
1. zde platí heslo: Chceš li míti škodovečku, musíš bydlet na kopečku 2. než jsem měnil motor, který měl těsně před smrtí, točil jsem ho i přes 6000 ot/min a vydržel, holt poctivá česká práce. 3. na takové šetření byl kdysi v Amatérském rádiu plánek na odpojovač trysky naprázdno v karburátoru. Odpojilo to tu trysku, když byly vyšší otáčky než volnoběžné a nebyl stlačen plynový pedál, tudíž při brzdění motorem. Ale pokud se dobře pamatuji, šlo to je jen na jednom typu karbecu, ted nevím zda SEDR či EDSR |
Autor: | MATTESS [ 28.7.09, 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
bydlím pod kopečkem a škodovce to bylo jedno točit přes 6000 je nesmysl, to už klesá krouťák i výkon a motor jen řve a ani nezrychluje |
Autor: | Matthes [ 28.7.09, 11:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sem vcera omylem vyzkousel ze to jde dobre do 6200 pak uz se nic nedeje... |
Autor: | darklord [ 28.7.09, 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 3 otázky |
john simple píše: 1. zde platí heslo: Chceš li míti škodovečku, musíš bydlet na kopečku 2. než jsem měnil motor, který měl těsně před smrtí, točil jsem ho i přes 6000 ot/min a vydržel, holt poctivá česká práce. 3. na takové šetření byl kdysi v Amatérském rádiu plánek na odpojovač trysky naprázdno v karburátoru. Odpojilo to tu trysku, když byly vyšší otáčky než volnoběžné a nebyl stlačen plynový pedál, tudíž při brzdění motorem. Ale pokud se dobře pamatuji, šlo to je jen na jednom typu karbecu, ted nevím zda SEDR či EDSR slo to na EDSR, avsak pri troche vymysdlania sa da aplikovat aj na SEDR pri pouziti spinaca volnobehu z EDSR |
Autor: | chemer [ 28.7.09, 11:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já dlouhý kopce vyřazuju. Mám zato, že když brzdim motorem, furt tam teče ta volnověžná dávka benzínu akorát v daleko větších otáčkách takže daleko větší množství... No ale zároven si myslim že to je zanedbatelný množství na to, aby to mělo něják extra cenu hrotit. Dělám to spíš ze zvyku než kvuli tomu abych ušetřil. |
Autor: | john simple [ 28.7.09, 11:24 ] |
Předmět příspěvku: | otáčky |
MATTESS píše: bydlím pod kopečkem a škodovce to bylo jedno točit přes 6000 je nesmysl, to už klesá krouťák i výkon a motor jen řve a ani nezrychluje to jsem zkoušil, kolik snese, už to bylo těsně pod výměnou. víc to kouřilo od ventilů než z výfuku mě se osvědčilo bydlet na kopci, baterka už není nejmladší a občas se ji v chladných ránach nechce |
Autor: | Dawid130 [ 28.7.09, 11:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
chemer píše: Já dlouhý kopce vyřazuju. Mám zato, že když brzdim motorem, furt tam teče ta volnověžná dávka benzínu akorát v daleko větších otáčkách takže daleko větší množství... No ale zároven si myslim že to je zanedbatelný množství na to, aby to mělo něják extra cenu hrotit. Dělám to spíš ze zvyku než kvuli tomu abych ušetřil. Já teda na neutral nikdy nejezdil z kopce. |
Autor: | MATTESS [ 28.7.09, 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
jeden zdejší člen, když jel na poslední výlet před přestavbou (renovací?), tak byl v MB a zpět pořád na plný plyn. Motor to vydržel a ještě dnes jezdí v naší š105. Ale už je totálně línej díky tatíkovo stylu jízdy |
Autor: | Kachnis [ 6.8.09, 10:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
1. zalezi jestli kdyz se rozjizdis, jestli drbnes se spojko, nebo poustis pomalejs..pokud pustis z kopce a pod kopcem uz jedes 30 a drbnes spojkou, je to spatne..uvedom si, ze pri staru nema motor ani 800ot...takze tak 2. u ropaka taky byva otakomer do 6000 a zkus ho tam dostat pokud mas obycejnej motor, da se trvale drzet kolem 4000ot, tech 5 snese taky, ale treba jet pul hodiny na 5000ot uz pro nej neni nejlepsi.. jinak proc 6200?? tolik tocek tam je pri 115km/h na trojku a takhle sem predjizdel Ondrase 83 |
Autor: | Matthes [ 6.8.09, 10:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kachnis píše: u ropaka taky byva otakomer do 6000 a zkus ho tam dostat U BMW zadny problem |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |