Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Do Němec pro auto
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=20873
Stránka 1 z 7

Autor:  Ondras83 [ 1.2.10, 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Do Němec pro auto

Teď mi vůbec nejde pro který auto, ale spíš "Jak na to" ...

jak to tam vůbec chodí s úřadama, s bazárníkama, jestli vybírat na netu nebo tam jet "na blint" atak...

máte někdo zkušenost? :wink:

a šprechtěj helmuti anglicky?

a nevyplácí se dneska už jezdit jinam, než do německa?...jde mi o auto pro mě a pak bych se nebránil ani tahání domů a prodeji

díky za postřehy :wink: :wink:

Autor:  Jim [ 1.2.10, 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
tohle je tak trochu konw how

Autor:  slovacek.milos [ 1.2.10, 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

mám tři kámoše dva vozí z německa druhý všude možně, kdybych měl problém pujdu se zeptat co a jak

doufám že mě tato starosti už nikdy nepotkají miloš

Autor:  slovacek.milos [ 1.2.10, 12:39 ]
Předmět příspěvku: 

můj synovec bydlel pět let ve frankfurtu, každý rok si koupí lehce jeté auto, kupuje v jednom bazaru, všechno vyřídí tady jede zrovna na STK a auto přihlásí žádný problém,
umí se ale se švábem domluvit

mně když se zeptal šváb zda hovořím německy tak jsem mu řekl

JA TAK TROCHEN :D MILOŠ

Autor:  sharpers [ 1.2.10, 12:48 ]
Předmět příspěvku: 

jo tohel by mě zajimalo taky...kdyby nevyšla generalka elviry a řešil bych jine auto tak asi z němec pač minimalně tam sou za stejne ceny o dost lepši vybavy a tak....ale německy neumim ani prd, vybral bych asi na netu a pak tam jel pokud možno co nejvice najisto....


ale taky by mě zajimalo jak s těma uřadama, jestli je lepší přitahnout na přivěsu nebo řešit pojistku tam apod

Autor:  Jim [ 1.2.10, 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

a co tak strejda google- dotaz-jak dovézt auto z ciziny

http://www.google.cz/search?q=jak+dov%C ... =firefox-a

hned první 2 odkazy mají pár odpovědí

http://auto.idnes.cz/zajedte-si-pro-aut ... jetiny_fdv
http://www.autorevue.cz/default.aspx?article=6277

Autor:  sharpers [ 1.2.10, 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

Podle různých těch článku, bal by se nekdo z vas dovazet auto pro vlastni vozeni ktere ma treba i 200tis najete ? Ja se po par koukal ktere se mi libi, vzdy sem si rikal ze tak max 120tis km, ale jak ctu treba o tech kvalitnejsich cestach apod tak nevim :)

ja mel vzdy podminky servisku, prvni majitel, do 120tis km najete, super stav...jenze pri dnesni dobe ojebu je to tezke....odhalit se to da v poho, ale otazk,a je jestli bych vubec nekdy nasel vyhovujici auto :-D


to ze odhalit neni problem.....overit vinko v servisu, rovnou i servisni knizku, dukladne zkontrolovat, z prace pucit pristrojek na mereni tloustky laku a zmerit jestli je vsude stejna vrstva, to taky dost napovi, pokud je prvni majitel tak musi mit servisku, pokud ji nema pochybuju ze je vse ok .....jenze abych vuebc takove auto nasel xD

Autor:  Jim [ 1.2.10, 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

a když bude mít blatník jinou tloušťku tak utečeš?

pokud je to auto z většího města tak bude mít na 90% park škrábanec pokud bude majitel punta tak bude po laku, dul jsou nosníky, střecha apod jestli má jinej blatník nebo nárazník neřeš :wink:

serviska jen pokud jezdí do origa-dle platných zákonů už, ale nemusíš aniž bys ztrácel záruku+ vyplněná serviska není problém razítko stojí 300

není důl stav km ale stav vozu, v DE může zdrtit auto po 50t km jako kdekoliv jinde, pokud jedeš pro moderní auto základ je vag+zkušený uživatel k tomu

Autor:  sharpers [ 1.2.10, 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

neřeším jestli ma jinej blatnik nebo naraznik ale třeba střecha, vnitřek mot. prostoru apod

třeba počitam i s tim, že pokud auto puvodně stalo přes mega tak majitel do origo servisu jezdil a servisku fakt dodržoval, já bych to třeba taky tak dělal...

Autor:  Kristensen [ 1.2.10, 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

Já měl tenhle dokument ale možná už pár věcí neplatí:
Jak postupovat při při dovozu ojetého vozu ze zahraničí? Nejčastějším cílem koupěchtivých řidičů je Německo. Přinášíme tedy návod, na který úřad zajít, co vyžadovat a kolik to všechno bude stát. Na poplatcích v Česku i Německu se musíte vejít do 10 tisíc.
Na nákup auta v německu možná nebyla lepší doba. Německá města začínají vyhánět ze svých ulic starší auta.
Dá se tedy předpokládat, že němečtí řidiči, kteří se svým desetiletým autem nemohou vjet do Berlína, se ho co nejrychleji zbaví.
Dovoz ojetiny z Německa na vlastní pěst není nic složitého. Najdeme si auto na některém z velkých inzertních serverů (mobile.de, autoscout24.de), domluvíme se s prodávajícím telefonicky a můžeme vyrazit.
Dovoz osobních automobilů do Česka není v současné době omezen limitem stáří vozidla. Předpokladem dovozu je národní typové schválení automobilu (pokud není možné u vozu typové schválení prokázat, vztahují se na něj původní limity stáří - 8 let u osobních vozů).
Typovým schválením se rozumí udělení osvědčení o globální homologaci typu ES nebo schválení technické způsobilosti typu vozidla v členských státech EU.
Na výrobním štítku v motorovém prostoru je globální homologace ES uvedena v tomto tvaru: e..*../..*..../.." (např.: e11*98/79*0074*02).

Podmínkou dovozu vybraného automobilu po vlastní ose je platná technická kontrola TÜV.
Poté je nutné navštívit příslušný evidenční úřad (Zulassungstelle), který naleznete v každém větším městě.
Doporučujeme si předem zjistit otevírací dobu, která se často liší. Na úřadě nejprve vyřídíte pojistku (mezinárodní pojištění se zelenou kartou v délce 9, 15 nebo 30 dní, které se pohybuje v rozmezí 70 až 150 EUR).
Poté s vyřízenou pojistkou a doklady od vozu zajdete k úředníkovi, který vám vystaví doklad, na jehož základě obdržíte červené mezinárodní registrační značky (+- 60 EUR).
Ty upevníte na vůz a úředník provede kontrolu, na základě které získáte exportní technický průkaz a samolepku na RZ (POZOR! se žlutými RZ nelze překročit hranice).
Je nutné mít na paměti, že po uplynutí sjednaného pojištění v zahraničí nesmíte s vozem na silnici. A tak doporučujeme neotálet a české úřady navštívit co nejrychleji.

Po převozu do Čech je nutné zajet na kontrolu emisí (asi 400 Kč za benzinové auto, resp. 800 Kč za naftové) a na stanici STK, která provede dovozovou kontrolu (1 200-1 800 Kč) vozu zároveň s evidenční kontrolou (300-400 Kč).
Z STK si odnesete protokol, se kterým je nutné navštívit příslušný obecní úřad s rozšířenou působností, kde podáte žádost o přihlášení vozidla do provozu (1 500 Kč) na základě doložení požadovaných dokumentů (viz tabulka).
Přehled registračních míst naleznete zde . Jedná se o odbory dopravy obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a magistrátů měst (k 1. 1. 2008).
Přibližně po třech až čtyřech týdnech od podání žádostí se dostavíte na odbor dopravy obecního úřadu, zaplatíte poplatek 800 Kč a konečně získáte české registrační značky.
Předtím by však měly vaše kroky vést do pojišťovny, kde je nutné sjednat povinné ručení na základě výrobního čísla.
A to se již dostáváte k poslednímu úkonu, a tím je opětovná návštěva pojišťovny, kde vám doplní čísla nových registračních značek do smlouvy.
K přihlášce vozidla k registraci žadatel přiloží:
a) technický průkaz vozidla,
b) doklad o technické prohlídce,
c) souhlas vlastníka k zaregistrování vozidla na jiného provozovatele,
d) protokol o evidenční kontrole vozidla,
e) doklad o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla,
f) doklad o zástavním právu váznoucím na vozidle, bylo-li zřízeno,
g) doklad o povolení k pobytu nebo o udělení azylu na území České republiky, není-li provozovatel vozidla státním občanem ČR.

Autor:  sharpers [ 1.2.10, 16:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Do Němec pro auto

Ondras83 píše:
...a šprechtěj helmuti anglicky?



tohle je zajimavej dotaz ktery mě taky zajima...německy neumim ani fň, anglicky bych se domluvil...sem slyšel že v bazarech při hranicich šprechtěj česky

Autor:  Petr105 [ 1.2.10, 17:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, znají nejběžnější slova jako Servisní knížka, nebouraný, jako nový, táhne dobře atd... :lol:

Autor:  Kristensen [ 1.2.10, 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

na příhraniční bazary pozor, většinou to je plný turků a poláků a to je samej podvod a problem s autama, najdeš na netu krásný auto, na hlínách naleštěný zachovalej interier málo najetý a přijedeš tam ptáš se po tom autě a ono tam stojí takový nic moc na plecháčích sedačky prosezený volant vošmatlanej kilometrů nekonečno, chce to opravdu do vnitrozemí a hledat bazar kterej na první pohled zaujme vzhledem a jednáním, nejlépe vybrat na internetu třeba i 3 nebo 4 auta z jednoho bazaru a pak kouknout živě a porovnat a hned máš obrázek o tom kdo jakej má přístup

Autor:  Jarda S. [ 1.2.10, 17:43 ]
Předmět příspěvku: 

kdybyste se vy volove učili němčinu tak vás nemusí zajímat jestli umí anglicky :lol: :lol:

Autor:  Kristensen [ 1.2.10, 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak know how už to dávno není, protože stejně auta co za něco stojej jsou o cca 10-20tis levnější než u nás a když si vemeš cenu za cestu + vyřizování papírů tam a tady a všechno to lítání a čas tak tě to vyjde na stejno, v dnešní době jo.

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/