Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zajímavý článek auto.idnes
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=22123
Stránka 1 z 2

Autor:  zokot [ 25.4.10, 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Zajímavý článek auto.idnes

http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv

Autor:  CROWACK [ 25.4.10, 12:14 ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
Nevadí motoru "podtáčení" při úsporné jízdě...

s tím si dovolím nesouhlasit...
Jinak celkem hezký PR článek na téma nebojte se downsizingu u škodovky... :lol:

Autor:  Josef.Radocha [ 25.4.10, 12:31 ]
Předmět příspěvku: 

Já s článkem souhlasím... motoru to v zásadě nevadí když se poslochá... panda umí jezdit od 1500 do 6000 a není to podtáčení když to klesne pod 1500 už to chce podřadit. 742 motory a 781 jsou prostě jinak stavěné no.

Autor:  Martin 007 [ 25.4.10, 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

Konečně inteligentní článek co se dá číst až do konce se zájmem. :wink:

Autor:  barton [ 25.4.10, 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

Martin Hrdlička,to je člověk kterej ví,co mluví,jeho otec byl šéf vývoje favorita a to byl taky kádr

Autor:  CROWACK [ 25.4.10, 15:37 ]
Předmět příspěvku: 

Dovolil bych si tedy tady rozpoutat diskuzi ohledně toho podtáčení. Nejde mi ani tak o životnost motoru, jako o jeho spotřebu. z praxe (jak starší tak novější motory) mám vyzkoušeno, že když se snažím jet na "nižší otáčky" a šetřit motor, mám kolikrát vyšší spotřebu, než když jedu "normálně", a nebojím se motor i trošku vytočit...
Je to tím, že to jsou všecko atmosféry benzíny nebo je to urban legend že nízký otáčky = nízká spotřeba? Prostřídal jsem karbecy, jednobody, i multipointy a všude to bylo stejně (po karbecích se mnou putoval průtokoměr z trabanta :D )...

Autor:  Carlos [ 25.4.10, 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

Ano ano, s feldou 1,6 jsem měl cca stejnou spotřebu jako otec... ten nepřekročí 2500, zatímco já jezdím tak do těch 4000.

Autor:  hardb [ 25.4.10, 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

pokud se někdy jede do kopečka a kvalt to nestačí táhnout a motor má +- 2000ot/min tak to nezpůsobuje podpálení ventilů a pod ?
prostě takovy otáčky v zátěži motoru nevadí ?

Autor:  CROWACK [ 25.4.10, 16:57 ]
Předmět příspěvku: 

Samozřejmě že vadí, ale automobilce se nehodí do PR. Jejich auta jsou přece spolehlivá a úsporná za všech okolností...

Autor:  hardb [ 25.4.10, 17:00 ]
Předmět příspěvku: 

j tak to je ... :? :D

Autor:  Matthes [ 25.4.10, 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

Mi to prijde jako reklamni kydy. Pokud motoru skutecne nevadi podtaceni, tak to znamena, ze ho na to museli zkonstruovat. A to neco stoji, takze jim to zakaznik (jeste rad, blbec) zaplati.

Autor:  patrik-hp [ 25.4.10, 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ono to u těch nových aut tolik neškodí,maj víc lágrů maj je menší a maj hlavně dost velký čerpadlo,který polyká dost řídkej olej,kterej je bleskurychle všude...Ta druhá věc je že to stejně nejede ať je to supermoderní a to bude tim,že fyzika a tim i spojená konstrukce která má své hranice....tak že to berte tak jak to povídá,nikoliv upřednostňuje...On hovoří jasně že nikdo tak nejezdí,snad jen trotl nepozná že to netáhne a nechá to poskakovat na hranici volnoběžných ot. při zátěži...samozřejmě že to škodí a dost ale né hned,po sto tisících to i s hydroštelama klepe,pístní čepy maj místo svýho ložiska hřiště na běhání a klidnej a tichej chod motoru už není klidnej a to samý se dá říct i o převodovce ...Né že je jen rozkmitávanej setrvák,kterej už není aktuální,ale rozvody a všecko dostává rázy sem a tam....Jinak je to hezky pohodově odiskutovaný a hlavně lidsky.... :P
Hrdlička mladší je šikula po tátovi :wink: Se zdá jako naprostej opak žurnalistů z jakýhokoliv časopisu nebo snad programu televize,která se zabývá automobily....tam je to spíš samá egohoňka, co si vozí prdel a pak je chytrej,podobně jako dnes všude a ve všech odvětvích a nejen vedoucích funkcích.... :lol: Asi to bude tim že je konstruktér a ví o čem mluví...

Autor:  ferrari [ 25.4.10, 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

Heh, ale sa mi páčilo v tom článku, ako sa diplomaticky vahol tej otázke na spotrebu oleja :wink:

Inak s tým "podtáčaním"...ja si tiež myslím, že je to v pohode, ale treba motor cítiť a počúvať...a neplatí to iba pre moderné motory...aj 742 a 781 vedia ísť v kľude s jemnúčkým plynom okolo 1200 ot...ale nie na 5ku, no...na tých modernejších je výhoda, že RJ vie nastaviť značne iné parametre, čo už klasiký rozdeľovač/karbec nevedia...

Autor:  kingbacker [ 25.4.10, 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

Podtáčím Favorit do té míry, aby to bylo úměrné tahu, když jsem se snažil jet na co nejmenší spotřebu, po rovince stačilo přes 1500 otáček, a spotřeba klesala, při dalším snižování to je ale pak jen šlapání plynu, protože auto nejede, a místo trvalého malého přísunu to skokové přidání sežralo víc.

Autor:  Ondras83 [ 26.4.10, 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

ikdyž to píšou na tom internetě, tak já bych s tim na 1100 rpm nejezdil :) ...jak řiká patrik, vznikaj větší provozní vůle díky větším rázům rozvodu, spojky, převodovky...prostě, když nám vydrželi 120tky, favoriti a felicie 300 a víc tisíc km s vývojově tak starym motorem, tak proč by Nám, normálním řidičům neměli TSI motory vydržet stejnou porci kilometrů? :)

jezdíme s 1100rpm na 5tku po městě s rapidem, 120tkou, feldou nebo fáčkem?...ne, tak proč bysme tak měli jezdit s fábiej a koktou? :)

jinak s tou spotřebou souhlasim s crowackem, protože když sem to zkoušel s naší starou oktávkou 1,8, tak jet 60 po hradci na 4ku a nějaký 2000-2200 je úspornější, než tam mit 5tku a drtit to na 1500 otáček :wink:

já bych to s tim velkym opotřebováním TSI a vůbec přeplňovanejch motorů nevyděl tak špatně :wink:

eidt: a když to tak bude, aspoň budu mit víc na chleba :lol: :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/