Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zima, sníh, led a 742 s lehkym předkem
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=2242
Stránka 1 z 3

Autor:  Matthes [ 26.10.06, 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Zima, sníh, led a 742 s lehkym předkem

Vsichni jiste zname suprove rozlozeni hmotnosti na napravy u rady 742. Nebylo by dobre dat na zimu do kufru nejakou zatez, aby se predni gumy zarezavaly do snehu (ledu, brecky ... ) :?: Zas ale na druhou stranu by se zvysila hmotnost a tim se prodlouzila brzdna draha :? Mluvim o zatezi dejme tomu od 20kg do 50kg. Co vy na to zkuseni ridicove :wink: :?:

Autor:  ferrari [ 26.10.06, 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zima, sníh, led a 742 s lehkym předkem

Matthes píše:
Vsichni jiste zname suprove rozlozeni hmotnosti na napravy u rady 742. Nebylo by dobre dat na zimu do kufru nejakou zatez, aby se predni gumy zarezavaly do snehu (ledu, brecky ... ) :?: Zas ale na druhou stranu by se zvysila hmotnost a tim se prodlouzila brzdna draha :? Mluvim o zatezi dejme tomu od 20kg do 50kg. Co vy na to zkuseni ridicove :wink: :?:



Mne to super fungovalo nasledovne: vpredu nové zimné Matador MP55, vzadu takmer nové univerzál Matador MP4

Autor:  Lukas [ 26.10.06, 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

no ja tam mivam kus panelu cca tech 25kg... ale jen tak narazove... Jak neco potrebuju odvezt, tak ho vyhodim a uz se mi nechce tahnout se s tim z5, tak zas jezdim tyden bez zavazi...
Ale s tim zavazim ty predni kola lip berou do zatacky - to je pravda...

Autor:  Peter50kw [ 26.10.06, 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Na tych autach vzdy skor ustreli zadok. A ked zimne gumy, tak na vsetky kolesa. Ferrariho kombinacia je nebezpecna.

Autor:  Lukas [ 26.10.06, 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

no me neustreloval zadek, ale predek sel porad rovne... je pravde ze sem mel vepredu OR34 a vzadu zimni.
letos uz vsechny 4 zimni :wink:

Autor:  Matthes [ 26.10.06, 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, ted budou, asi poprve za zivot 125L, zimni gumy na vsech 4 kolech :) Nokian HKPL NRW , tak sem zvedav :) Ale ten predek je stejne strasne lehkej :( vyzkousim treba lepidlo na zateplovaci polystyren (snad kolem 25kg), kufr mam vzdy prazdny, pouzijem ho tak jednou za uherskej rok :)

Este podotykam ze 120L bude pres zimu odstavena

Autor:  JohnDeere [ 27.10.06, 00:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ja nápodobne Matthes.... tento rok prvý krát Š 125L všetky 4 zimné... MP58 165/70 R13.. som zvedavý... už 6 rokov som zimu jazdil na letných OR-kách... (zozačiatku ešte na otcovej 120-ke)... Už sa teším.. a tom závaží do kufru tiež rozmýšľam... skúsim tam niečo hodiť.. zabehnem na nejaké veľké parkovisko a skúsim to popreháňať vo väčších rýchlostiach cez zákruty.. čo to spraví.. a potom sa rozhodnem

Autor:  hans [ 27.10.06, 07:31 ]
Předmět příspěvku: 

Loňskou zimu jsem absolvoval na zimních vzadu a letních vpředu a už to nechci zažít! Sice jsem se úplně vždycky rozjel, ale zatočit na sněhu nešlo... Naštěstí vždycky, když jsem vjel do protisměru, nic proti nejelo, ale bylo to dost o hubu...
Takže letos už všechny 4 zimáky. A v kufru vozím permanentně nějaký díly a nářadí, tak to snad bude stačit.

Autor:  Bukaj [ 27.10.06, 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

Peter50kw píše:
Na tych autach vzdy skor ustreli zadok. A ked zimne gumy, tak na vsetky kolesa. Ferrariho kombinacia je nebezpecna.


Budu oponovat: Zadek ustřeluje právě na předohrabech, protože je lehkej.
U 742 je to obráceně - tam je spíš dobře, že je lehkej předek, důležitější je, aby zadek držel stopu a auto nešlo do hodin - tomu výborně odpovídá koncepce "All behind".
Když auto "jen" odmítne zatočit, není to tak hrozné (a většinou ani následky), než když autu ustřelí zadek a tím se stane neovladatelné, neboť se roztočí...
Proto jsou škodovky742 tak dobré na sněhu - drží stopu :wink:

Prosím, nelinčovat mne za názor, že co nezatočí, je dobré... :)

Autor:  Jarda S. [ 27.10.06, 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Peter50kw píše:
Na tych autach vzdy skor ustreli zadok. A ked zimne gumy, tak na vsetky kolesa. Ferrariho kombinacia je nebezpecna.


Budu oponovat: Zadek ustřeluje právě na předohrabech, protože je lehkej.
U 742 je to obráceně - tam je spíš dobře, že je lehkej předek, důležitější je, aby zadek držel stopu a auto nešlo do hodin - tomu výborně odpovídá koncepce "All behind".
Když auto "jen" odmítne zatočit, není to tak hrozné (a většinou ani následky), než když autu ustřelí zadek a tím se stane neovladatelné, neboť se roztočí...
Proto jsou škodovky742 tak dobré na sněhu - drží stopu :wink:

Prosím, nelinčovat mne za názor, že co nezatočí, je dobré... :)


zkus si ptřihnout ostrou zatáču trošku rychlejc a hodiny dáš at chceš neko ne :lol:

Autor:  Lukas [ 27.10.06, 08:13 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
zkus si ptřihnout ostrou zatáču trošku rychlejc a hodiny dáš at chceš neko ne :lol:

:?: proc by mel v zime v ostre zatacce trhat volantem a jeste pri rychel jizde? Jeste pri takove rade prijde k urazu... a kdyz ne on, tak jeho auto urcite :!:

Autor:  hans [ 27.10.06, 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Lukas píše:
Sadra17 píše:
zkus si ptřihnout ostrou zatáču trošku rychlejc a hodiny dáš at chceš neko ne :lol:

:?: proc by mel v zime v ostre zatacce trhat volantem a jeste pri rychel jizde? Jeste pri takove rade prijde k urazu... a kdyz ne on, tak jeho auto urcite :!:


No proč asi, Sádra nám přece musí dokázat, že se naprosto mýlíme. I kdyby si na úkor toho měl rozbít hubu a skončit v sádře...

Autor:  Matthes [ 27.10.06, 09:09 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra ma specialni verzi 120L s nahonem 4x4 :D

Autor:  Nepér [ 27.10.06, 09:41 ]
Předmět příspěvku: 

Motor na špatný straně... :lol:

Autor:  Šemik [ 27.10.06, 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

Sice přes zimu s rapidem jezdit nebudem, ale kdyby náhodou jo, tak mám vpředu permanentně 2 velké goly, hever, povinnou výbavu, deku, lano, světlo, ... Můžu tam taky přihodit ohromnej kufr s nářadim. Kdyby to furt bylo málo, mohu tam ještě dát cca 10 kg náhr. dílu co mam teď za zadníma sedačkama...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/