Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zapojení vody-Fa motor ve Š 120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=2373
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 6.11.06, 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Zapojení vody-Fa motor ve Š 120

Čau lidičky, potřebuju radu: mám Fa motor ve Š 120 s origo karburátorem (automat.sytič), origo skříň termostatu a nechal jsem i předehřev sacího, to vše kvůli celoročnímu provozu, jenže v zimě mi to zrovna moc netopí :( i když mám provozní teplotu. Máte to někdo taky tak, popřípadě jak máte zapojenou vodu. Dík za rady.

Autor:  Thobiash [ 6.11.06, 23:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Zapojení vody-Fa motor ve Š 120

Anonymous píše:
Čau lidičky, potřebuju radu: mám Fa motor ve Š 120 s origo karburátorem (automat.sytič), origo skříň termostatu a nechal jsem i předehřev sacího, to vše kvůli celoročnímu provozu, jenže v zimě mi to zrovna moc netopí :( i když mám provozní teplotu. Máte to někdo taky tak, popřípadě jak máte zapojenou vodu. Dík za rady.


To jsem byl já-sem se zapoměl přihlásit :oops: .

Autor:  Martin [ 7.11.06, 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

Tady je namalovaný, jak o má být zapojeno:

http://www.rapidity.cz/motor.php

Autor:  ferrari [ 7.11.06, 20:21 ]
Předmět příspěvku: 

ja s tým zapojením veľmi nesúhlasím. podľa mňa sa môže stať, že voda bude prúdiť prednostne cez nasávacie potrubie a nie cez radiátor kúrenia. Kúrenie a sacie potrubie je tu totiž zapojené paralelne (vedľa seba) a mali by byť podľa mňa zapojené sériovo (za sebou)

Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena

Autor:  elegant [ 7.11.06, 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

Mne zasa v aute nejde vypnúť kúrenie, takže cez leto je to dosť blbé, keď mám na bosých nohách sandále a fúka mi na nohy horúci vzduch :(
Kde by som mohol hľadať príčinu? Typujem ja, že je zrada niekde v ovládani kúrenia.

Autor:  Matthes [ 7.11.06, 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

elegant píše:
Mne zasa v aute nejde vypnúť kúrenie, takže cez leto je to dosť blbé, keď mám na bosých nohách sandále a fúka mi na nohy horúci vzduch :(
Kde by som mohol hľadať príčinu? Typujem ja, že je zrada niekde v ovládani kúrenia.


Co ten starej dobrej kohout? vpravo na topeni?

Autor:  spartra [ 7.11.06, 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari, jak to má zapojené 742.135,136 :roll:

Autor:  Thobiash [ 7.11.06, 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Tady je namalovaný, jak o má být zapojeno:

http://www.rapidity.cz/motor.php


Jo dík moc, ale on má skříň termostatu Š120 a já Fa, takže další vývod do sacího-leda že bych ho zaslepil. Každopádně to skusim a dám vědět.

Autor:  Thobiash [ 7.11.06, 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena[/quote]

Já zkoušel předehřev sacího taky odpojit (v létě) jako že to líp pojede, když v úpravách píšou, že "teplý sání nebrat" a jelo to fakt hrozně :D .Asi to bude v něčem jiným...

Autor:  ferrari [ 8.11.06, 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

Thobiash píše:
Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena


Já zkoušel předehřev sacího taky odpojit (v létě) jako že to líp pojede, když v úpravách píšou, že "teplý sání nebrat" a jelo to fakt hrozně :D .Asi to bude v něčem jiným...[/quote]

Pozor, podľa mňa je dôležité, aby teplý vzduch nešiel do karburátora(=sať by sa mal studený vzduch),ale sacie potrubie už môže byť teplé, inak by sa zmes zrážala na stenách potrubia (čo sa asi deje mne...)

Ozaj, mal si to odpojené a bol to veľký rozdiel? Popíš to, please...

Autor:  Thobiash [ 8.11.06, 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Thobiash píše:
Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena


Já zkoušel předehřev sacího taky odpojit (v létě) jako že to líp pojede, když v úpravách píšou, že "teplý sání nebrat" a jelo to fakt hrozně :D .Asi to bude v něčem jiným...


Pozor, podľa mňa je dôležité, aby teplý vzduch nešiel do karburátora(=sať by sa mal studený vzduch),ale sacie potrubie už môže byť teplé, inak by sa zmes zrážala na stenách potrubia (čo sa asi deje mne...)

Ozaj, mal si to odpojené a bol to veľký rozdiel? Popíš to, please...[/quote]

Jj rozdíl to byl propastnej. Když jsem jezdil s origo zapojením, žádnej problém ani v zimě pohoda jízda bez cukání, ale jak sem to odpojil začalo to škubat, nedalo se skoro plynule rozjet-musel sem sešlápnout plyn až na podlahu, aby se to roztáhlo ale i tak to dělalo kraviny. S tím sáním studenýho vzduchu je mi to jasný-na léto to mám odstíněný, aby to nesosalo teplej od motoru. Já myslel jak všude v různejch knížkách o úpravách píšou jak je ten předehřev nevhodnej a že se to má vyřadit, ale asi je to podmíněný ještě dalšíma věcma. Jinak doufám, že ti ten popis takhle stačí. A proč ten ohřev prostě nezapojíš?Jinak jak si to tady zpětně pročítám, tak doufám, že si rozumíme: teplé sání=předehřev sacího potrubí vodou.

Autor:  Thobiash [ 12.11.06, 17:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem dneska dodělal to zapojení vody dle plánku z odkazu, který mi poradil Martin-DÍKY-a zdá se mi to lepší. Moc jsem to ale nezkoušel, spíš jen odvzdušnil a kontroloval jestli to někde neteče-uvidim až budu jezdit v tejdnu do práce a do města. Taky se uvidí až víc přituhne-dám pak vědět jak to vypadá. Zatím všem díky za rady a připomínky :wink: .

Autor:  ferrari [ 12.11.06, 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Ja to idem zajtra zapojiť, ale inak, ako je na obrázku...napíšem potom

Inak, mne to nejde nejako zle, v podstate bez problémov...motor sa chová lepšie ko 120ka za studena. Jediný problém je, keď pridám z voľnobehu - kým nemá motor aspoň 60 st. tak to aj zdochne. Druhý problém je, že keď pridám prudko plyn za jazdy (aj keď je motor zohriaty 20 km jazdou), tak je motor tak na 1-2 sekundy hluchý - zaváha (nič sa nedeje) a po tej chvíľke vyrazí...príznaky akoby nefungovala akceleračná pumpa, ale tá funguje.

Autor:  ferrari [ 26.11.06, 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Ja to idem zajtra zapojiť, ale inak, ako je na obrázku...napíšem potom

Inak, mne to nejde nejako zle, v podstate bez problémov...motor sa chová lepšie ko 120ka za studena. Jediný problém je, keď pridám z voľnobehu - kým nemá motor aspoň 60 st. tak to aj zdochne. Druhý problém je, že keď pridám prudko plyn za jazdy (aj keď je motor zohriaty 20 km jazdou), tak je motor tak na 1-2 sekundy hluchý - zaváha (nič sa nedeje) a po tej chvíľke vyrazí...príznaky akoby nefungovala akceleračná pumpa, ale tá funguje.


No, dodnes som to nezapojil, nemám čas...ja si iba myslím, žeby to vyhrievanie malo byť zapojené tak, aby nešla zohriata kvapalina zvlášť do kúrenia a zvlášť do potrubia, ale za sebou do potrubia a kúrenia (= všetky kvapalina by prešla aj cez potrubie aj cez kúrenie) jediný problém vidím v tom, že takáto cesta kvapaliny by mohla uškrtiť prietok...

lebo mne to pripadá ako analógia filtrácie oleja:
- obtokový filter = časť oleja ide cez filter (analogicky cez kúrenie) a časť ide na mazanie (analogicky na ohrev potrubia) = cez kúrenie môže ísť málo = slabo kúri
- plnoprietokový = všetok olej ide aj cez filter aj na mazanie (= všetka voda prejde potrubím aj kúrením)

Ale to sú moje teoretické úvahy, treba to vyskúšať, ja na to momentálne nemám čas, nemôžem zohnať žiadne T čka na hadice a myslím, že to už ani nepotrebujem, pretože som namontoval karbec EDSr 120LS, auto ide parádne, nemá žiadne výkonové diery pri prudkom pridaní plynu a za studena je to tiež vcelku OK.

Autor:  ferrari [ 26.11.06, 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

takto som to uvažoval:

Obrázek
dúfam, že je všetko jasné, malý otáznik je iba pri tej 12 ke hadičke, kde mám otáznik...tú by som možno pripojil hockde...a tú trubku z Favo s dvoma vývodmi úplne vynechal...


Iná otázka: inak sa motor zohrieva dobre? Len slabo kúri? Alebo sa pomaly zohrieva a preto slabo kúri?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/