Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

1,4
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=2418
Stránka 1 z 2

Autor:  DRON_01 [ 10.11.06, 07:54 ]
Předmět příspěvku:  1,4

Ahoj lidi
sem uplne levej na auta a tak sem se chtěl zeptat, zdy se do formanů dávali motory 1,4?
Nedavno sem si totiz hledal kompletní rozluštění vin čísla a podle toho mám 1,4. Jen chci vědět, zda je to možný a nebo ne. Díky

Autor:  Vašek Tábor [ 10.11.06, 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím, tak nejčastější je 1,3 (1289ccm). Pak byly ještě F 115, ty měly motor snad 1,1, ale těch moc nebude. No a ještě snad pár (prototypů?) s motorem 1,5, ty nevím jestli vůbec kdy jezdily v soukromých službách. Ale 1,4, to jsem neslyšel. Určitě to ale bude v nějaký knížce, třeba Š Favorit vyjíždí, nebo tak něco.

Autor:  Vašek Tábor [ 10.11.06, 08:53 ]
Předmět příspěvku: 

Já to blbě přečetl, Formany asi nebyly nikdy 115, takže motory jen 1,3 a 1,5.

Autor:  hans [ 10.11.06, 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Mam takovej pocit, že to nebylo 1,5 ale 1,6, ale nejsem si z hlavy stopro jistej. Ta 1,1 se zkoušela ve Favoritu kolem roku 1990, ale na trh se to nikdy nedostalo.
Takže v sériovým Formanu byly jenom motory 1,3 s výkony 43 a 46 kW s karburátorem a 40 a 50 kW se stříkačkou.

Autor:  DRON_01 [ 10.11.06, 09:58 ]
Předmět příspěvku:  1,4

Nevim, ale na tehle strance
http://formanps.wz.cz/stitek_vin.htm
sem našel identifikaci vin a podle toho by to mněla bejt 1,4.
Jinak moje vin zacina TMBCFF

Autor:  hans [ 10.11.06, 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

Podle tý tvojí tabulky F znamená motor 136, čili se stříkačkou 50 kW jedna-trojku. O 1,4 jsem nikdy neslyšel, ani literatura ji nikde neuvádí. Mimochodem, v tý tabulce na netu se mi zdá, že není v závorce 1,4 ale 1:4; sice netuším, co by to mělo znamenat, ale je v tom rozdíl...

Autor:  Kybergreg [ 10.11.06, 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

To v tý závorce 1:4,16 je zřejmě stálej převod (podle názvu sloupečku).

Autor:  hans [ 10.11.06, 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

Stálej převod je 0,24, číslo před závorkou.

Autor:  DRON_01 [ 10.11.06, 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jo díky za vsvětlení. Mně se to zdálo poněkud divný.
Stejně tak mně mate, že ve velkym TP je napsanej motor 136, ale celkově je typ auta 135

Autor:  Šemik [ 10.11.06, 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

Já o tom vím tohle: Favo a Formani měli jediný motor, a to 1.3L. Byl v několika výkonových verzí (40, 43, 46 a 50kw). Motor 1.1 byl pro Favo 115, ale to byl jen prototyp. Měl to být ten nejchudší a nejméně výkonný favorit. Motor 1.6 (hliník, OHC, 74kw) byl pro favo připraven, ale volkswagen ho poslal na smetiště, neboť neměl zájem aby favorit obstojně konkuroval (či je i převyšoval) jeho pitomejm golfům. O důvod víc nemít VW rád...

Snad jsem to napsal dobře, psal jsem to z paměti

Autor:  Vašek Tábor [ 10.11.06, 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

DRON_01: to neřeš. To máš to samý jako že Š 120 s pětikvaltem je vlastně 125, ale stejně jezdí spousta 120 s pětkou, prostě to matlali dohromady jak jim to přišlo pod ruku, hlavně když končili a dojížděli sklady.
Prostě tam dali motor 136, ale už neměli nálepku 136, tak na zadek nalepili 135. Vždyť je to vzhledově stejný, výbavou taky, jen ty 3kW jsou trošku jiný.

Šemik: který motor má 40kW? Já myslel, že nejslabší je 135 - tj. 43kW, pak 136 - tj. 46kW a pak už jsou stříkačky a ty mají ještě víc, ne?

Motor 1,6 byl hlavně pro studii sedanu a coupé, protože oběma by jen prospěl. Ani jedno se ale nedostalo do výroby právě kvůli závisti němců! Nemám rád Helmuty!
1,1 se měla vyrábět jako nejlevnější náhradník škodovek, ale pak zjistili, že cenový rozdíl by byl minimální oproti 1,3, takže je skoro vůbec nedělali. Jinak 115 se nejlíp pozná podle odlišný palubovky, má jen 1 velký budík. Mám pocit, že jsem jednoho kdysi zahlíd, ale to je jen pocit.

Autor:  DRON_01 [ 10.11.06, 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Vašek Tábor"]DRON_01: to neřeš. To máš to samý jako že Š 120 s pětikvaltem je vlastně 125, ale stejně jezdí spousta 120 s pětkou, prostě to matlali dohromady jak jim to přišlo pod ruku, hlavně když končili a dojížděli sklady.
Prostě tam dali motor 136, ale už neměli nálepku 136, tak na zadek nalepili 135. Vždyť je to vzhledově stejný, výbavou taky, jen ty 3kW jsou trošku jiný.

Já to neřešim, jen mě zarazila ta neschoda ve velkym tehničáku. Ostatně mně těch 50kW bohatě stačí.

Autor:  Viky [ 10.11.06, 17:57 ]
Předmět příspěvku: 

DRON_01 píše:
Prostě tam dali motor 136, ale už neměli nálepku 136, tak na zadek nalepili 135.


Z hlavy, bez knizek, kdyztak mne nekdo opravte: Spis si myslim ze je to kvuli homologaci, pokud uvazime ze v dobe karburatoru mely 136 horsi emisni limity nez 135, dokonce bych rekl, ze 135 mely nektery katalyzator i na karburatoru. Potom se zacly delat BMM a najednou mely kat. vsechny, tak bych povazoval za logicky, ze treba do SRN zacli dodavat 136ky s katem, ale typ autamusel bejt stejnej, aby nemuseli delat buhvijaky novy schvalovani, tak proste udelali vsechny auta 135 a davali jenom ruzne silny motory.
Je to teda jenom domnenka, ale myslim ze je to logicky ve vztahu k zapadnimu trhu, kam se asi 136 bez katu tezko mohly vozit.

Autor:  elegant [ 10.11.06, 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tuším z tých Favorit Ekonomik (ten s tým najslabšim motorom) vyrobili len 4 ks. A čo sa týka toho motoru 1.6, tak viem len o jednom. Má ho Forman v technickom múzeu. Nádherny stroj. Medzi bol len 1.3 pokiaľ viem. Žiadne iné modifikácie neboli spomínané v literatúrach. Ak chceš, tak si tam daj motor zo š120 alebo š 105 a budeš iný objem motora, ako väčšina Favoritov a Formanov :)

Autor:  Šemik [ 11.11.06, 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

To Vašek Tábor: 40kW má nejslabší stříkačka

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/