Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Indexování zapalovacích svíček https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=24221 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Capricorn [ 27.10.10, 11:38 ] |
Předmět příspěvku: | Indexování zapalovacích svíček |
Znáte to a případně praktikujete to někdo? Myšlenka je taková, že zapalovací svíčka by měla být montovaná tak aby její jiskřiště bylo otevřený směrem k sacímu ventilu. Tím se dá nahnat pár poníků (ne koní ) a zlepší se i emise hlavně HC (tj. méně nespálenýho paliva). No však si to přečtěte sami... něco o tom třeba tady... http://www.calibra.cz/index.php?menu=11 ... vani_2.php (cca uprostřed) A že to není výmysl třeba i tady na stránkách mé oblíbené značky svíček... http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/s ... lation.asp nebo i fůra jiných stránek. Co si o tom myslíte? Já si říkám že hlavně pro směs připravenou karburátorem by to nemuselo být špatný a mohlo by to přispět byť třeba jenom trošičku. |
Autor: | darklord [ 27.10.10, 11:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
no prave naokpak u karbecu tomu moze byt jedno pretoze zmes je najmenej homogenna, u nejakeho priameho vstreku ala FSI by som sa na to hral ale na karburatore si myslim absolutna zbytocnost |
Autor: | Capricorn [ 27.10.10, 11:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
No já si pravě myslím pravý opak... tím že je směs méně homogení je lepší když k jiskře bude mít "lepší" přístup. BTW se to úspěchem praktikuje i na karburátorové motory v USA. Prostě si myslím že to bude mít přínos za každých podmínek tj. i pro karburátor byť třeba dejme tomu menší než pro vstřikování. |
Autor: | darklord [ 27.10.10, 11:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
NGK píše: For a 500hp engine, you'd be lucky to get 5hp tak toto myslim celu diskusiu korunuje smerom do zabudnutia |
Autor: | Capricorn [ 27.10.10, 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Uznávám, že je to na ty naše chrchlátka možná pikačovina, ale tak hold už člověk roupama neví coby. Ale... ještě něco najdu. Je to test svíček z ruského časáku a tam to zkoušely na žigulíku a i indexování tam vyšlo dobře. Jen musím ten odkaz vyštrachat. |
Autor: | Capricorn [ 27.10.10, 12:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám Tady to je... http://www.autoreview.ru/archive/2004/22/svechi/ ...Hold je to rusky, ale přes google to jde přeložit vcelku obstojně. Je tam i test tříbodových svíček někde, ale ten se mi hledat nechce. Ale jsem rád, že v testu vyšly nejlíp NGK V-line který mám. Ale vcelku pěkně zpracovaný test což? I Brisk Super tam je. Hlavně se mi líbí ty jiskry |
Autor: | darklord [ 27.10.10, 12:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
no ako sa tam pise, bez brzdy zistit trt ako to mas mat natocene... ale v pripade ze by si sa do toho chcel pustit tak sa potom rad priucim ako pridat 43W na korozite |
Autor: | Capricorn [ 27.10.10, 12:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale i těch 43W je výkon navíc. Hold poníci no co bys chtěl sem to říkal hned. A tak na to asi kašlu. |
Autor: | Radic [ 27.10.10, 18:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
eště si tech 43 wattů poděl účninností motoru a sme na čísle keré docílíš tim že umyješ auto od nalepených mušek zajímavé to je ale z praktického hlediska je to k ničem.... vzhledem k vynaložené práci s tim a výslednému efektu |
Autor: | Capricorn [ 27.10.10, 19:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mňo... Tak já hlavně myslím, že nikdo z nás si tady nemůže hrát na konstruktéry a uvažovat o nějakých konkrétních hodnotách když to nemá ničím podložený a vše to jsou jen spekulace. Že to asi nebude mít žádný přínos na výkon je docela jasný a o to mi ani nešlo, ale v testu z odkazu to na motoru VAZ přínos mělo lehkým snížením spotřeby v režimu částečného zatížení a emisí HC. Jen jsem to chtěl tady nadhodit jako téma k diskuzi a zajímavost a více méně to bylo myšleno spíš ze srandy. |
Autor: | Radic [ 27.10.10, 22:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
jako v tomto ohledu by to bylo zajímavé ale nevim no...jak poznat v obchodě v jakém úhlu vůči počátku závitu je jiskřiště otevřené nejvic |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |