Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

"úsporná" jízda ...
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=24316
Stránka 1 z 5

Autor:  hardb [ 5.11.10, 17:49 ]
Předmět příspěvku:  "úsporná" jízda ...

zdravím všechny ...

tak by mě zajímalo co je lepší a ekonomičtější pro každodenní ježdění tak aby spotřeba byla co nejmenší

myslíte že vadí nebo spíš škodí motorům z favoritů/felicií když se jede třeba v obci povolených 50 km/h na 4. rychlost a motor točí +- 2000 ot/min ?

nebo jet těch 50 km/h na 3. kvalt když motor točí cca 2500 ot/min ?


díky za vaše postřehy co se týče úsporné jízdy :)

Autor:  Carlos [ 5.11.10, 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Já osobně jezdím 50 na 2 do krpálu, na 3 do kopce, a po rovince, či z kopce mám 4. S feldou jezdím konstantně kolem těch 7,5l/100km a to jezdím takřka jen město. A troufám si říct, že brzdou provozu rozhodně nejsem, ale závodník taky ne.

Autor:  chemer [ 5.11.10, 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Samozřejmě že v obci na čytřku.

Autor:  Matthes [ 5.11.10, 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

V obci klidne na 5 :-)

Autor:  hardb [ 5.11.10, 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
V obci klidne na 5 :-)



co sem měl možnost jen z vedoucím ve feldě 1.3 tak už při 40 km/h tam dal pětku otáčky tak cca 1200-1500 /min a až se rozjel tak byla neobyčejně živá což sem se divil když se s ní jezdí takhle snad odjakživa a to má něco přes 250 000 km
že ten motor to prostě vydrží a je pořád tak živý ...

Autor:  Matthes [ 5.11.10, 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Nevydrzi, je potreba obcas jet na plnej kotel.

Autor:  hardb [ 5.11.10, 18:32 ]
Předmět příspěvku: 

a to z důvodu jakého? at auto "nezleniví" nebo at se jen tak "protáhne" nebo jak to správně nazvat :roll:

Autor:  Carlos [ 5.11.10, 18:32 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes: Jo jo, jednou jsem uhýbal týpkovi s A8. 50 na tacháčí, 5 lidí v autě a drtim si tam tu 4ku... takže šup za dva do omezovače, za tři do omezovače.... :D Je potřeba občas vyhnat pavouky. :lol:

Autor:  Jonny [ 5.11.10, 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ja jazdim na fabke v spektre otacok 1800 - 2800 a spotreba sa v meste pohybuje na urovni 6,5 l . Je sice pravda ze auto hodne zlenivelo odkedy som ho kupil ale serem na to . Obcas dostane kapky ale to je malokedy a vzdy na teply motor . Je sice pravda ze to auto uz neni to co byvalo :oops:

Autor:  varok [ 5.11.10, 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

hardb: tak musíš na každé světelné křižovatce, u železničního přejezdu, když jsou dole závory a z kopce vypínat motor. Takhle to dělal jeden můj bývalý kolega z práce a pak se divil, že s formanem se nemohl dostat pod 9l. Jo, vlastně ještě vypínal motor, když jsme jeli v noci z odpolední a než přišli vrátní odemknout bránu, což bylo asi 20 sekund.

Autor:  Carlos [ 6.11.10, 01:49 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím, nemá cenu vypínat motor, pokud člověk stojí kratší dobu, než 5 minut.

Autor:  paži [ 6.11.10, 02:46 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud jedeš v autě sám, tak se jezdí úsporně dobře. Zkoušel jsem to točit, zkoušel jsem to podtáčet, zkoušel jsem vyřazovat, brzdit jen motorem a spoustu věcí. Konečné zjištění je, že rozdíl mezi umrlou důchodcovskou jízdou a docela obyčejnou klidnou jízdou činí max. 50 kč na 100 km, tak na to dlabu.
Samozřejmě tomu nemůžeš pořád stát za krkem, ale při troše rozumnosti při šlapání na plyn se drží spotřeba na udržitelné hranici snad u všech aut, s kterejma jsem měl tu čest.

Autor:  hardb [ 6.11.10, 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

ok, sice do práce jezdíme ve dvou je to je to asi 3-4 km,

ale každý ráno nechám motor zahřát tak +- na 40-60°c a pak jedem, spotřebu mám tak odhadem 9.8 l/100 km a to k tomu nepočítám občasnou jízdu na benzin :(

Autor:  Šemik [ 6.11.10, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

No to se pak nemůžeš divit, po nastartování se má okamžitě vyjet a motor zahřát jemnou jízdou, takhle ho zahřívat mu nejen škodí, ale i se pálí palivo pro nic za nic

Autor:  deekay [ 6.11.10, 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Carlos píše:
Pokud vím, nemá cenu vypínat motor, pokud člověk stojí kratší dobu, než 5 minut.

vyrobcovia aut by s tebou nesuhlasili - vraj je to 20 sekund
jedno BMW co sme testovali mali start stop a tam sa to vzplo vzdy ked si dal neutral a pustil spojku.
v momente ako si ju stlacil, tak nastartoval

Stránka 1 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/