Autor |
Zpráva |
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
"úsporná" jízda ...
zdravím všechny ...
tak by mě zajímalo co je lepší a ekonomičtější pro každodenní ježdění tak aby spotřeba byla co nejmenší
myslíte že vadí nebo spíš škodí motorům z favoritů/felicií když se jede třeba v obci povolených 50 km/h na 4. rychlost a motor točí +- 2000 ot/min ?
nebo jet těch 50 km/h na 3. kvalt když motor točí cca 2500 ot/min ?
díky za vaše postřehy co se týče úsporné jízdy
|
5.11.10, 17:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Já osobně jezdím 50 na 2 do krpálu, na 3 do kopce, a po rovince, či z kopce mám 4. S feldou jezdím konstantně kolem těch 7,5l/100km a to jezdím takřka jen město. A troufám si říct, že brzdou provozu rozhodně nejsem, ale závodník taky ne.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
5.11.10, 17:52 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Samozřejmě že v obci na čytřku.
|
5.11.10, 18:14 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
V obci klidne na 5
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.11.10, 18:17 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Matthes píše: V obci klidne na 5
co sem měl možnost jen z vedoucím ve feldě 1.3 tak už při 40 km/h tam dal pětku otáčky tak cca 1200-1500 /min a až se rozjel tak byla neobyčejně živá což sem se divil když se s ní jezdí takhle snad odjakživa a to má něco přes 250 000 km
že ten motor to prostě vydrží a je pořád tak živý ...
|
5.11.10, 18:29 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Nevydrzi, je potreba obcas jet na plnej kotel.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.11.10, 18:30 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
a to z důvodu jakého? at auto "nezleniví" nebo at se jen tak "protáhne" nebo jak to správně nazvat
|
5.11.10, 18:32 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Matthes: Jo jo, jednou jsem uhýbal týpkovi s A8. 50 na tacháčí, 5 lidí v autě a drtim si tam tu 4ku... takže šup za dva do omezovače, za tři do omezovače.... Je potřeba občas vyhnat pavouky.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
5.11.10, 18:32 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Ja jazdim na fabke v spektre otacok 1800 - 2800 a spotreba sa v meste pohybuje na urovni 6,5 l . Je sice pravda ze auto hodne zlenivelo odkedy som ho kupil ale serem na to . Obcas dostane kapky ale to je malokedy a vzdy na teply motor . Je sice pravda ze to auto uz neni to co byvalo
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
5.11.10, 18:38 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
hardb: tak musíš na každé světelné křižovatce, u železničního přejezdu, když jsou dole závory a z kopce vypínat motor. Takhle to dělal jeden můj bývalý kolega z práce a pak se divil, že s formanem se nemohl dostat pod 9l. Jo, vlastně ještě vypínal motor, když jsme jeli v noci z odpolední a než přišli vrátní odemknout bránu, což bylo asi 20 sekund.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.11.10, 19:49 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Pokud vím, nemá cenu vypínat motor, pokud člověk stojí kratší dobu, než 5 minut.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
6.11.10, 01:49 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
No pokud jedeš v autě sám, tak se jezdí úsporně dobře. Zkoušel jsem to točit, zkoušel jsem to podtáčet, zkoušel jsem vyřazovat, brzdit jen motorem a spoustu věcí. Konečné zjištění je, že rozdíl mezi umrlou důchodcovskou jízdou a docela obyčejnou klidnou jízdou činí max. 50 kč na 100 km, tak na to dlabu.
Samozřejmě tomu nemůžeš pořád stát za krkem, ale při troše rozumnosti při šlapání na plyn se drží spotřeba na udržitelné hranici snad u všech aut, s kterejma jsem měl tu čest.
|
6.11.10, 02:46 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
ok, sice do práce jezdíme ve dvou je to je to asi 3-4 km,
ale každý ráno nechám motor zahřát tak +- na 40-60°c a pak jedem, spotřebu mám tak odhadem 9.8 l/100 km a to k tomu nepočítám občasnou jízdu na benzin
|
6.11.10, 08:14 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No to se pak nemůžeš divit, po nastartování se má okamžitě vyjet a motor zahřát jemnou jízdou, takhle ho zahřívat mu nejen škodí, ale i se pálí palivo pro nic za nic
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.11.10, 10:27 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Carlos píše: Pokud vím, nemá cenu vypínat motor, pokud člověk stojí kratší dobu, než 5 minut.
vyrobcovia aut by s tebou nesuhlasili - vraj je to 20 sekund
jedno BMW co sme testovali mali start stop a tam sa to vzplo vzdy ked si dal neutral a pustil spojku.
v momente ako si ju stlacil, tak nastartoval
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
6.11.10, 10:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|