Zapojení vody-Fa motor ve Š 120
Autor |
Zpráva |
Návštěvník
|
Zapojení vody-Fa motor ve Š 120
Čau lidičky, potřebuju radu: mám Fa motor ve Š 120 s origo karburátorem (automat.sytič), origo skříň termostatu a nechal jsem i předehřev sacího, to vše kvůli celoročnímu provozu, jenže v zimě mi to zrovna moc netopí i když mám provozní teplotu. Máte to někdo taky tak, popřípadě jak máte zapojenou vodu. Dík za rady.
|
6.11.06, 23:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Re: Zapojení vody-Fa motor ve Š 120
Anonymous píše: Čau lidičky, potřebuju radu: mám Fa motor ve Š 120 s origo karburátorem (automat.sytič), origo skříň termostatu a nechal jsem i předehřev sacího, to vše kvůli celoročnímu provozu, jenže v zimě mi to zrovna moc netopí i když mám provozní teplotu. Máte to někdo taky tak, popřípadě jak máte zapojenou vodu. Dík za rady.
To jsem byl já-sem se zapoměl přihlásit .
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
6.11.06, 23:34 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tady je namalovaný, jak o má být zapojeno:
http://www.rapidity.cz/motor.php
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.11.06, 10:22 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ja s tým zapojením veľmi nesúhlasím. podľa mňa sa môže stať, že voda bude prúdiť prednostne cez nasávacie potrubie a nie cez radiátor kúrenia. Kúrenie a sacie potrubie je tu totiž zapojené paralelne (vedľa seba) a mali by byť podľa mňa zapojené sériovo (za sebou)
Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
7.11.06, 20:21 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Mne zasa v aute nejde vypnúť kúrenie, takže cez leto je to dosť blbé, keď mám na bosých nohách sandále a fúka mi na nohy horúci vzduch
Kde by som mohol hľadať príčinu? Typujem ja, že je zrada niekde v ovládani kúrenia.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
7.11.06, 21:19 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
elegant píše: Mne zasa v aute nejde vypnúť kúrenie, takže cez leto je to dosť blbé, keď mám na bosých nohách sandále a fúka mi na nohy horúci vzduch Kde by som mohol hľadať príčinu? Typujem ja, že je zrada niekde v ovládani kúrenia.
Co ten starej dobrej kohout? vpravo na topeni?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
7.11.06, 21:25 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
ferrari, jak to má zapojené 742.135,136
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
7.11.06, 21:26 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Jo dík moc, ale on má skříň termostatu Š120 a já Fa, takže další vývod do sacího-leda že bych ho zaslepil. Každopádně to skusim a dám vědět.
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
7.11.06, 22:35 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena[/quote]
Já zkoušel předehřev sacího taky odpojit (v létě) jako že to líp pojede, když v úpravách píšou, že "teplý sání nebrat" a jelo to fakt hrozně .Asi to bude v něčem jiným...
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
7.11.06, 23:15 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Thobiash píše: Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena Já zkoušel předehřev sacího taky odpojit (v létě) jako že to líp pojede, když v úpravách píšou, že "teplý sání nebrat" a jelo to fakt hrozně .Asi to bude v něčem jiným...[/quote]
Pozor, podľa mňa je dôležité, aby teplý vzduch nešiel do karburátora(=sať by sa mal studený vzduch),ale sacie potrubie už môže byť teplé, inak by sa zmes zrážala na stenách potrubia (čo sa asi deje mne...)
Ozaj, mal si to odpojené a bol to veľký rozdiel? Popíš to, please...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.11.06, 17:39 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
ferrari píše: Thobiash píše: Btw, ja tiež nad týmto momentálne hútam, pretože ja vyhrievanie zapojené nemám (a nemám ani teplé sanie) a pekne blbo to ide za studena Já zkoušel předehřev sacího taky odpojit (v létě) jako že to líp pojede, když v úpravách píšou, že "teplý sání nebrat" a jelo to fakt hrozně .Asi to bude v něčem jiným... Pozor, podľa mňa je dôležité, aby teplý vzduch nešiel do karburátora(=sať by sa mal studený vzduch),ale sacie potrubie už môže byť teplé, inak by sa zmes zrážala na stenách potrubia (čo sa asi deje mne...) Ozaj, mal si to odpojené a bol to veľký rozdiel? Popíš to, please...[/quote]
Jj rozdíl to byl propastnej. Když jsem jezdil s origo zapojením, žádnej problém ani v zimě pohoda jízda bez cukání, ale jak sem to odpojil začalo to škubat, nedalo se skoro plynule rozjet-musel sem sešlápnout plyn až na podlahu, aby se to roztáhlo ale i tak to dělalo kraviny. S tím sáním studenýho vzduchu je mi to jasný-na léto to mám odstíněný, aby to nesosalo teplej od motoru. Já myslel jak všude v různejch knížkách o úpravách píšou jak je ten předehřev nevhodnej a že se to má vyřadit, ale asi je to podmíněný ještě dalšíma věcma. Jinak doufám, že ti ten popis takhle stačí. A proč ten ohřev prostě nezapojíš?Jinak jak si to tady zpětně pročítám, tak doufám, že si rozumíme: teplé sání=předehřev sacího potrubí vodou.
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
8.11.06, 20:36 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Tak sem dneska dodělal to zapojení vody dle plánku z odkazu, který mi poradil Martin-DÍKY-a zdá se mi to lepší. Moc jsem to ale nezkoušel, spíš jen odvzdušnil a kontroloval jestli to někde neteče-uvidim až budu jezdit v tejdnu do práce a do města. Taky se uvidí až víc přituhne-dám pak vědět jak to vypadá. Zatím všem díky za rady a připomínky .
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
12.11.06, 17:41 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ja to idem zajtra zapojiť, ale inak, ako je na obrázku...napíšem potom
Inak, mne to nejde nejako zle, v podstate bez problémov...motor sa chová lepšie ko 120ka za studena. Jediný problém je, keď pridám z voľnobehu - kým nemá motor aspoň 60 st. tak to aj zdochne. Druhý problém je, že keď pridám prudko plyn za jazdy (aj keď je motor zohriaty 20 km jazdou), tak je motor tak na 1-2 sekundy hluchý - zaváha (nič sa nedeje) a po tej chvíľke vyrazí...príznaky akoby nefungovala akceleračná pumpa, ale tá funguje.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
12.11.06, 20:48 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ferrari píše: Ja to idem zajtra zapojiť, ale inak, ako je na obrázku...napíšem potom
Inak, mne to nejde nejako zle, v podstate bez problémov...motor sa chová lepšie ko 120ka za studena. Jediný problém je, keď pridám z voľnobehu - kým nemá motor aspoň 60 st. tak to aj zdochne. Druhý problém je, že keď pridám prudko plyn za jazdy (aj keď je motor zohriaty 20 km jazdou), tak je motor tak na 1-2 sekundy hluchý - zaváha (nič sa nedeje) a po tej chvíľke vyrazí...príznaky akoby nefungovala akceleračná pumpa, ale tá funguje.
No, dodnes som to nezapojil, nemám čas...ja si iba myslím, žeby to vyhrievanie malo byť zapojené tak, aby nešla zohriata kvapalina zvlášť do kúrenia a zvlášť do potrubia, ale za sebou do potrubia a kúrenia (= všetky kvapalina by prešla aj cez potrubie aj cez kúrenie) jediný problém vidím v tom, že takáto cesta kvapaliny by mohla uškrtiť prietok...
lebo mne to pripadá ako analógia filtrácie oleja:
- obtokový filter = časť oleja ide cez filter (analogicky cez kúrenie) a časť ide na mazanie (analogicky na ohrev potrubia) = cez kúrenie môže ísť málo = slabo kúri
- plnoprietokový = všetok olej ide aj cez filter aj na mazanie (= všetka voda prejde potrubím aj kúrením)
Ale to sú moje teoretické úvahy, treba to vyskúšať, ja na to momentálne nemám čas, nemôžem zohnať žiadne T čka na hadice a myslím, že to už ani nepotrebujem, pretože som namontoval karbec EDSr 120LS, auto ide parádne, nemá žiadne výkonové diery pri prudkom pridaní plynu a za studena je to tiež vcelku OK.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.11.06, 21:53 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
takto som to uvažoval:
dúfam, že je všetko jasné, malý otáznik je iba pri tej 12 ke hadičke, kde mám otáznik...tú by som možno pripojil hockde...a tú trubku z Favo s dvoma vývodmi úplne vynechal...
Iná otázka: inak sa motor zohrieva dobre? Len slabo kúri? Alebo sa pomaly zohrieva a preto slabo kúri?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
26.11.06, 22:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|