Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Pařez
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=28357
Stránka 1 z 6

Autor:  Nepér [ 19.12.11, 23:49 ]
Předmět příspěvku:  Pařez

Kromě Favorita je v kouzelné babiččině garáži ještě jeden stroj. Je jím Jawa 50, typ 555 s krátkým sedlem - tzv. "pařez". Někdy v první polovině 90. let byl odhlášen, aby se za něj nemusela platit pojistka, protože od druhé poloviny 80. let byl stejně nepojízdný. Takže zatímco Favorit žije svůj nový oldschool hot hatch život, přemýšlím, co udělat s tímhle. Než bych se ale pustil do nějaké akce, rád bych věděl, zda je dnes nějaká možnost to přihlásit. Třeba na veteránské značky?

Obrázek Obrázek Obrázek

Autor:  Jarda S. [ 19.12.11, 23:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

po renovaci určitě, nezbavuj se ho začíná mít hodnotu

Autor:  Kristensen [ 19.12.11, 23:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

Chyba, tohle už není klasickej poctivej "pařez" ten byl pouze u modelu 550 s jedním sedlem a bez plechů, poze s kulatým zadním blatníkem, jinak na veteránský čísla prot tebe zřejmě nezpředmětný, na to musíš každej rok atestaci na veterána, zdokumentovat veškerou renovaci a použití dílů a dále potom evidovat a nechat schvalovat veškeré opravy a pokud s tím budeš chtít vyjet tak vypisovat něco jako stasku nebo knihu jízd, vše prostě evidovat a dokládat. Papíry seženeš za pár kaček i s dalším strojem pro případné ND nebo na zprovoznění, lepší být jen členem nějakýho veteránklubu ale určitě se nepokoušet o V-SPZ. 555ka si moc hodnotu nezlepšuje, je to prozatím bezvýznamný stroj jako třeba jawa 350/354-360 atd jen blázen za to zaplatí fůru peněz, znalec se ti vysměje. reálná hodnota s papírama je někde mezi 3-5tis dle stavu za funkční stroj.

Autor:  Nepér [ 20.12.11, 00:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

Takže řešením je nakoupit druhý podobný stroj s doklady a složit z nich jeden funkční a legální moped?

Autor:  Kristensen [ 20.12.11, 00:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

ano, nejsnadnější věc kterou můžeš udělat, důležité je aby papíry byly stále evidovány. daj se najít i zadřený, přehodíš motor a jezdíš nebo i klidně komplet zrenovuješ ale pořád necháš na původních papírech, ať už to přestrojíš do lepšího rámu nebo prohodíš motor.

Autor:  Nepér [ 20.12.11, 00:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

No, je otázka, co by vůbec z tohoto peklostroje šlo použít. Prababička tím rozvážela poštu po Mostě, měla to jako služební stroj, pak to měl děda, pak táta a poslední na tom ujížděl po Praze strejda před VB, když rozháněli burzy s LP a MC :D . Takže je to vcelku zmasený.

Autor:  Kristensen [ 20.12.11, 00:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

ze všeho se dá udělat novej stroj, u tohodle fichtla to je otázka cca 15-20 tis podle toho v jakým stavu je a včetně chromování a včetně toho že si to budeš dělat sám a to je ten problem, nikdo ti za něj bez papírů nedá 20tis pokud se v tom vyzná.

Autor:  Bukaj [ 20.12.11, 00:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

Kristensen:
Reálná cena za funkční stroj s papírama 3-5 tisíc? Za to sotva seženeš Pionýra JAWA 20, nebo 21.
Tržní hodnota pojízdné Jawy 20 s doklady je od 5000 výše, dle stavu a originality. Já ten svůj vrak (sice trochu pojízdný, ale nepoužitelný, orezlý, natřený štětkolakem (fialovym :sick: ) s motorem před smrtí a zhuntovanym asi z krosení po polích) koupil za 4000 a ještě doteď mám trable s tim to dát do stavu, aby to prošlo TK.
555ky s TP se v původním stavu na Aukru prodávají od 5000 (nekompletní vraky), ve slušném původním stavu tak kolem desítky...
Bez papírů samozřejmě levněji, tržní hodnota Nepérova stroje není vysoká, ale je to součást rodinné historie (dle popisu :) ), takže být Nepérem, tak se jej nezbavuji :)

Autor:  Kristensen [ 20.12.11, 00:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

tak já taky neřikám že by se ho měl zbavit, ale další věc je ta kolik je reálná hodnota a za kolik to kdo zkouší prodat, těhle strojů je v týhle republice mraky jen nejsou všechny na světle světa k prodeji a když to někdo prodává tak to zkouší a zkouší to podle toho za kolik se snažej prodat osatní ale když někam přijedeš na stroj za 7000tis s papírama okoukneš řekneš tohle takhle a támleto jinak, fešákoj nabídneš 5000,- ber neber, se špracuje, tak sedneš do auta zajedeš na první pumpu dáš si kafe vyčkáš půl hoďky a buď zavolá že teda za 5 nebo nezavolá ale to ať si pak nechá, podívej se na net třeba právě J-350/354 hodnota kompletní renovace je cca 30-35tis podle stavu, když narazíš na super stav tak zrenovuješ za 20, pár fešáků zkouší prodat stroj po renovaci za 60-70tis ale neprodaj, jen bláznoj, koukneš za půl roku a zjistíš že opravdu fešák neprodal a zkouší to znova, pak najdeš po kompletní renovaci právě za nějakých 30tis a to je buď špatně provedená renovace, nebo fešáka přestal stroj bavit a chce za to alespoň co do toho vrazil ale taky mu trvá než prodá. Jawa prostě u nás skutečnou hodnotu ještě nemá s porovnáním cizích strojů, vyjma modelů jako je 500-OHV 500-OHC neb 350-OHV 350-SV a ještě sem tam 250 Pérák, nebo 350 "pérák" správně Ogar. Za něma v těsném závěsu ve stoupací hodnotě Sportky a Calify. Ostatní jsou prozatím skutečnou hodnotou bezcené.

Autor:  john simple [ 20.12.11, 06:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

spíš to zkusit udělat tak, že si ztratil papíry a chceš udělat nové.
na úřadech tyhle stroje na původních spz nemají ani v evidenci

Autor:  MATTESS [ 20.12.11, 07:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

To je docela náhoda, já se minulý víkend pustil do fichtla Jawa 21 Sport (?). Stojí v garáži asi 10 let a už nějaký čas jsme si říkali s bráchou, že ho zrenovujeme. Tak jsem se do něj pustil.
Doklady budu muset taky nějak pořešit - celou dobu byl techničák v přilbě, jenže pak jsem ji bral na motokáry, techničák vyndal a slehla se po něm zem :?

Autor:  Veteranista [ 20.12.11, 08:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

K tomu co je zde napsáno mám několik poznámek.

Začnu třeba u testací:
-jsou testace, žádné atestace :!:
-nikde nedokládáš z čeho si renovoval nebo co jsi opravoval, testuje se historická původnost a technický stav, každý rok je prodloužení testace
-co se týče jestli testace nebo normální doklady si každý musí rozmyslet a spočítat sám
-žádná kniha jízd se již řadu let nevede

Co je to za blbost zkoušet, že se doklady stratili a že to není evidivaný, prostě buď to je evidovaný a nebo není, nic mezi tím není.

Přezdívka je jednosic(555), pařez je jinek model(550)

3-5 tisíc s papírama je skutečná utopie.

I pérák byl 350, Ogar je něco jinýho

k ceně renovace, k těm 15 se při snaze dá dostat, ale určitě bych to neomezoval zhora 20, záleží co člověk chce a co si umí sám udělat, co renovace se týče, je zbytečné na něco čekat, díly levnější nebudou

Autor:  john simple [ 20.12.11, 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

já se u nás ptal na svého pionýra, vůbec v registru není, má to ještě starou SPZ , dnes už neexistujícího okresu.
přitom pojistku platím, vlastně zbytečně, když je rozebraný a nejezdí.
měl jsem i mustanga, bez papíru, bývalý majitel prý někde ztratil.
když jsem se ptal na úřadě podle čísla rámu, taky nebyl v evidenci,
ženská za pultem říkala, že kdybych měl SPZ, vyrobit nové papiry, jakože ztratil

Autor:  Veteranista [ 20.12.11, 08:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

A co jako že má spz?Hlavní je jestli je v registru nějaká stará spz nikoho nezajímá, byla doba kdy se to masově odhlašovalo.

Autor:  MATTESS [ 20.12.11, 08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Pařez

Tátovi loni řekli něco podobného jak píše john simple. Značku si tehdy dělal každý sám, ale musel přece někdo vydat, co na ní má být. Jsem na to zvědav

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/