Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felda MPI jaké otáčky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=30997
Stránka 1 z 2

Autor:  TGL68 [ 29.12.12, 17:13 ]
Předmět příspěvku:  Felda MPI jaké otáčky

Jsem začínající řidič, snažím se jezdit úsporně ale nevím jestli motor zbytečně nepodtáčím... Když jedu do mírného kopce třeba na 2 tis. ot., cítím že už motor dost zabírá ale je tam ještě nějaká rezerva (po prošlápnutí plynu na podlahu to táhne ještě o trošku víc), mám podřadit a točit to třeba na 3 tisísích, nebo ne? Může se motor nějak kurvit tím když ho trochu podtáčím?

Autor:  fatal [ 29.12.12, 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

Když je tam jen malá rezerva, tak si podřaď. :wink:

Autor:  CrazyMan [ 29.12.12, 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

já na rovince jedu kolem 1700 otáček (pátý kvalt) ale když je kopec tak přeřazuju aby tam bylo kolem 2300-2500

Autor:  CROWACK [ 29.12.12, 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

podtáčení je horší než přetáčení, a taky zvyšuje spotřebu...doporučuju opačnou techniku, radši ať se to točí trochu víc a volně, a jak budeš praxí získávat cit pro motor, můžeš otáčky snižovat... jet na 50 na 4 z mírnýho kopce je ok, ale do kopce už to je naprd.
crazyman: ty se do toho nepleť, ty máš úplně jinej motor s odlišnou charakteristikou.

Autor:  škodovka [ 29.12.12, 17:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

Pokud nemas cit co si k motoru muzes dovolit a co ne, opravdu radeji podrad a jed ve vyssich otackach..podtaceni motoru (hlavne kdyz po nem chces v minimalnich otackach maximalni vykon) velice skodi, jednak nadmerne namahas cely klikovy mechanismus, ale taky palivo dohoriva jeste na vyfukovych ventilech a tim je podpaluje.. taky motor celkeve tepelne trpi..
Jinak jak pise crazyman, da se jet i na nejvyssi kvalt pri takrka volnobeznych otackach, ale to po tom motoru nemuzes chtit vykon, muzes tak dojet ke krizovatce a podobne, casem ten cit ziskas a budes schopny takle klidne jet i po rovince, ale do te doby toc radeji vic..;)
Ono zakladni cit, kdy motor trapis a kdy ne, prijde velice brzo, pokud nejsi uplne drevo ;)

Autor:  ferrari [ 29.12.12, 17:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

zákl. otázka je, čo je to mierny kopec...inak ale vo všeobecnosti, povedal by som, že akonáhle ide o hocaký kopec a musí na danom kvalte pridať príliš veľa plynu, aby to nespomaľovalo, tak už treba podradiť...ak ti to ide pri zľahka stalčenom plyne, tak je to OK.

Autor:  TGL68 [ 29.12.12, 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

Díky za rady :wink: Taky se často rozhoduju jestli ve městě na rovince jet na 4 (2tis ot.) nebo na 5 (cca 1500ot)...

Autor:  CROWACK [ 29.12.12, 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

to je samozřejmě špatně, a poměrně dost, uvědom si, že to není nafta, správný dilema zní 3 nebo 4 - 4 z kopečka nebo po rovině udržovat rychlost, zrychlit na rovině na 3 a do kopečka 3 vždy (50km/h)...zelené pole otáčkoměru tam není pro srandu králíkům, ale aby jsi věděl, kde má motor optimální spektrum otáček...
ty dnešní autoškoly... :roll:

Autor:  CrazyMan [ 29.12.12, 19:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

CROWACK píše:
crazyman: ty se do toho nepleť, ty máš úplně jinej motor s odlišnou charakteristikou.

včil drandím s 1,3 mazdou co má 54kw takže to je podobné... s renďou jsem valil pětku kopec nekopec

Autor:  fatal [ 29.12.12, 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

Zase to nehroťte, v obci na rovince jezdím běžně na pětku, 1500rpm je v pořádku pro udržení rychlosti.

CROWACK píše:
ty dnešní autoškoly... :roll:

A asi i ty včerejší autoškoly. Mě učili s Fávem a Feldou rozjezdové otáčky 1500rpm. Přitom podle tebe je to málo. :roll:

Autor:  Sotek [ 30.12.12, 00:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

Já osobně bych zakázal diesel v autoškole. Nemůžu si pomoct ( pokud se budu bavit o lidech co zrovna nemají už od začátku cit pro řízení ) tak tito lidé, se nenaučí pořádně rozjíždět a jsou naučený že jim pomůže motor a dá se říct jenom pouštět spojku... Pak sednou do 1.2 benzinu a skáčou nebo chcípaj po křižovatkách...

Autor:  21lucas [ 30.12.12, 00:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

presne tak, i nove autoskoly by meli mit vozy tupy facko/felda, zadnej posilovac zadna elektronika

kdyz vidim v cem v dnesni dobe delaj lidi autoskolu je mi na b**i, posilovace, automaty, nafta, a dkovi co jeste

Autor:  Jarda S. [ 30.12.12, 00:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

já dělal ve felicii, favoritu a 1.2htp 40kw :lol: nejlíp z nich jel favorit s půlmilionem na krku :lol:

Autor:  CROWACK [ 30.12.12, 00:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

fatal píše:
Zase to nehroťte, v obci na rovince jezdím běžně na pětku, 1500rpm je v pořádku pro udržení rychlosti.

CROWACK píše:
ty dnešní autoškoly... :roll:

A asi i ty včerejší autoškoly. Mě učili s Fávem a Feldou rozjezdové otáčky 1500rpm. Přitom podle tebe je to málo. :roll:

něco jinýho je se s autem rozjiždět na jedničku a něco jinýho je udržovat rychlost na pětku, nedejbože po tom chtít zrychlovat, odpory jsou úplně někde jinde...když se ten motor zatěžuje neadekvátně momentálním otáčkám, tak prostě trpí, nehledě na spotřebu. Můžeš si klidně ověřit na nějakým autě s palubním pc, nebo třeba na trabantu co má průtokoměr, že podtočenej motor žere na udržování konstantní rychlosti víc paliva než motor v optimálních otáčkách. Vzpomeň si na teorii motorů, kdy je směšovací poměr benzín:vzduch na volnoběh okolo 8:1 kdežto při ideálních otáčkách jde až někam k 15:1. Takže palivo neušetříš a motor jde doprdele...

přítelkyně taky dělala autoškolu v dieselu a první měsíce s ní jezdit to byl očistec, prostě neuměla řadit, nevěděla kdy...až mě bylo blbý ji furt buzerovat...

takže si jezděte kdo jak chcete ale když si to svojí blbostí zkurvíte, tak sem nechoďte plakat...nicméně se nebojte, podtáčením se neodepíše motor za 10 000, takže než se to projeví, tak to třeba prodáte nějakému jinému šťastlivci...
a jsou na světě horší věci, lidi co neví že se má dolívat a měnit olej, další, co je podle nich v pořádku, že brzdí jenom dvě kola atd...
na co se rozčilovat takovou malicherností...

Autor:  fatal [ 30.12.12, 09:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felda MPI jaké otáčky

Zajímavé, že při tom rozjezdu musíš šlápnout na plyn více než při udržování padesátky. Potřebuješ větší krouťák, ale to je najednou v pořádku. S tou teorií motorů jsi ujel. Nepleteš si to s lihem?

Spotřeba ověřena, při udržování nižších otáček je nižší. O tom nemusíme diskutovat, to je prověřeno jak praxí tak teorií.

Trabanty a diesely a přítelkyni sem netahej.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/