Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog vs https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=33558 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | deekay [ 26.12.14, 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog vs |
Česť práci a príjemné sviatky Uvedomil som si, že sa často dostávam do situácie, kedy by som potreboval zistiť stav autobatérie. Pôvodne som rozmýšľal na meračom vodivosti ale keď som videl ceny tak ma to rýchlo prešlo. Mám síce doma ESR tester, ktorý by zrejme pomohol, ale nakoľko pred meraním treba vybiť meraný kondenzátor, nechcem vedieť čo by s ním spravila autobatéria Zostala mi tak klasická metóda pomocou záťaže a voltmetra. Mám ale dilemu. Našiel som dva merače, ktoré sa mi pozdávajú a sú dostatočne lacné. http://www.battery-import.sk/testery-2/ ... 0--6v-12v/ http://www.battery-import.sk/testery-2/ ... a-15--12v/ Analógový má výhodu, že vie zmerať aj menšie kapacity ale hlavne 6 voltové batérie (keby som si náhodou zadovážil napr. Citroen 2CV ) a je sprosto jednoduchý teda zrejme aj spoľahlivejší. Okrem toho aj lacnejší. Meria však len pri 50 ampérovom prúde cez vstavanú záťaž čo je podľa mňa málo na smerodajné zhodnotenie stavu batérie. Digitálny je zas viac blbovzdorný, dá vám rovno výsledok a vie testovať pri 125 A prúde, čo mi príde u 12V batérií ako presnejší spôsob testu. Hlavná otázka teda znie, stačí tých 50A na presné meranie a je tam nejaký lineárny vzťah alebo by som si mal zohať radšej digitálnu verziu kašľať na 6V meranie? Dík moc dopredu D.K. |
Autor: | 21lucas [ 26.12.14, 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital |
milosuv test svarovaci drat pod 1vterinu - baterie OK nad 1 vterinu - baterie NG |
Autor: | deekay [ 26.12.14, 19:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital |
Nepochybne ide o jednu možnosť ale vedieť o niečo presnejšie určiť stav batérie pomocou merania mi príde ako vhodnejšie riešenie Ale hlavne som úplný debil lebo som to neviem prečo nedal do poradne. :/ hoši prosím presuňte to keď sa dá, sory. |
Autor: | kwiko [ 27.12.14, 11:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital |
henten analogovy som mal a nic moc. komercne predavany Milosov test v krabicke s voltmetrom. ked bola baterka nabita tak ju otestovalo ze je super a pri tom uz po 3. nastartovani stracala kapacitu. ten digital neviem ale analog je lepsi nez nic, ale aj tak nejednoznacny... |
Autor: | Veteranista [ 27.12.14, 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital |
Včera jsem náhodou koukal na tohle http://www.georgeb.wz.cz/dilna_el_zatez.htm Ten žátěžák dělá vlastně měří napětí s danou zátěží, šlo by se inspirovat odkazem. stačí mít volmetr a udělat zátěž. Ten zátěžák má 50A, tj při 12V 600W. příklad, použiji žárovky H4 - 12V 55W/60W tj celkem 115W(musíme rát, že to nebude úplně přesné, přesnost výroby, nelineární prvek) což je 9.583A, 50A odpovídá pak 5.2ks H4. Na aukru lze třeba koupit H4 100W/90W tedy 190W tj. 15.83A za dva kusy 100Kč, tady zátěž skoro 32A Na Ebay lze najít H4 55W/100W za 35 Kč zatěžež 12,916A, tedy 51,664A 4ks takových žárovek za 140Kč, nějaký drobný materiál k tomu.Začínám nad tím uvažovat, nějaký H4 mám i doma(super modré tuningové, které do auta dávat nebudu, takže mi jich nebude ani líto). Tímto lze i úplně snadno i nastavovat zátěž. |
Autor: | deekay [ 27.12.14, 14:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital |
To je super nápad, dík moc! Kwiko: Vy inak čo používate na cca odhadnutie? Len klasiku voltmeter a štartovanie / záťaž? Tiež mám také skúsenosti, že nabijem batériu a deň dva ok a potom je po nej zas. Chcel som nejakú techniku, ktorá by mi zistila stav na počkanie ale asi s tým bude treba aj tak laborovať aspoň dva dni čo tak čítam :/ S tými merákmi vodivosti máte niekto skúsenosti? Inak ten digitál je to isté ako analóg ale má digi voltmeter a väčší záťažový odpor (preto nevie merať 6V batérie - nedajú taký prúd pri takom napätí), etot vsjo |
Autor: | badopes [ 27.12.14, 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital |
a k tomu toto a všichni budou čumět. S těma žárovkama to není špatný nápad, ještě bych to udělal zátěž na přepínání 100-200-300 A http://www.ebay.com/itm/Dual-LED-Digita ... 1e90eda2e4 |
Autor: | deekay [ 27.12.14, 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ktorý záťažový tester autobatérií: analog vs .digital |
Ako pán S tým ESR testerom ste niekto neskúšali merať? Ja jeden doma mám ale hlavne na testovanie elektrolytických kondenzátorov bez potreby ich odletovať z plošáku a nerád by som si ho dokaličil. Čo by mal vedieť zistiť: Citace: if you have access to an ESR meter put across the battery, internal resistance should be below 1 ohm on a good SLA battery [bezúdržbová autobatéria]. Internal resistance goes up as batteries go bad. Citace: ESR = = vnútorný odpor batérie ------------------------------------------------------ (stav nabitia) umocnený na koeficient kapacity http://www.bth.se/fou/cuppsats.nsf/all/ ... obczak.pdf Toto vraví wikipedia: Citace: A meter such as an equivalent series resistance meter (ESR meter) normally used for measuring the ESR of electrolytic capacitors can be used to evaluate internal resistance.[1] ESR meters fitted with protective diodes cannot be used, a battery will simply destroy the diodes and damage itself. An ESR meter known not to have diode protection will give a reading of internal resistance for a rechargeable or non-rechargeable battery of any size down to the smallest button cells which gives an indication of the state of charge. To use it, measurements on fully charged and fully discharged batteries of the same type can be used to determine resistances associated with those states. Citace: The cost of an ESR meter makes it uneconomic for measuring battery voltages as its only function, but a meter used for cheeking capacitors can take on the additional duty. Prečo to neskúšam: Citace: An ESR meter may be damaged by connection to a capacitor with significant voltage across it, either because of residual stored charge or in a live circuit. Protective diodes across the input will minimise this risk, but then the meter can no longer be used to measure battery internal resistance. Citace: If I tried to measure the impedance of a battery with my esr meter it would be seen as a charged capacitor and the automatic discharge would swing into action with disastrous results as it would not be able to cope with such a current. The magic smoke would out. Ďalší múdry zdroj (http://amrita.vlab.co.in/?sub=77&brch=2 ... 1570&cnt=1): Citace: The current is a function of the rate of chemical reaction in the battery, which is characterized by the Equivalent Series Resistance (ESR). Then from Ohm’s law, we can see that for a fixed voltage, the current is controlled by the resistance. Current = Voltage / Resistance = V / ESR The capacity of the battery is defined as Capacity = (Voltage) * (Amp-hours). Toto je tiež dobrý článok o batériách a zisťovaní ich stavu: http://batteryuniversity.com/learn/arti ... resistance |
Autor: | slovacek.milos [ 27.12.14, 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog |
drát je drád blbý je akorát když je zrovna v oku já osobně mám komunistický MAB 001 dvě zátěže voltmetr a ampérmetr, k tomu refraktometr a jsem pánem situace http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=& ... GQ&cad=rja pokud ho někde uvidíte kupte, předělal jem si ho i na jiné měření třeba žhavek, |
Autor: | Jarda S. [ 27.12.14, 17:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog |
když bych vyráběl něco tak se zátěží aspon 1kw |
Autor: | michalkatka [ 31.12.14, 07:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog |
amatéri pravda že s tým meriame lúhové baterky, prípadne iba ako záťaž, ako vidieť nieje problém si to pozapájať podľa potreby... https://lh3.googleusercontent.com/-daWf ... C_0058.JPG prípadne by sa s tým dalo aj kúriť... |
Autor: | Jiri [ 17.5.15, 22:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog |
Jak tady to dopadlo, koupil ste si nekdo neco? Ja sem dneska vzal tady toto https://www.machinemart.co.uk/shop/prod ... ery-tester zatim sem testoval akorat baterku na sve fabii hned na silnici pred kramem a vypada to pouzitelne, mam myslim hodnotu 640EN a zmeril sem 585EN baterka OK, altik a napeti pri startovani sem zatim nezkousel, ale vyzkousim Jestli by byl zajem udelam nejaky video jak se s tim zachazi |
Autor: | fatal [ 17.5.15, 23:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog |
No nevím. Mě u baterky zajímají dva parametry: - startovací proud - poznám po otočení klíčkem do pozice start. - kapacita - poznám podle výdrže hraní autorádia s vyplým motorem. Mám dojem, že měřák, který zatěžuje 50A, neměří ani jedno. |
Autor: | slovacek.milos [ 18.5.15, 06:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog |
věř tomu že tomu tak vždy není, mám starý komunistický zátěžák který ukazuje volty i ampéry, baterka musí být venku a změřená testem a pokud to de refraktometrem máme ještě ten měřák z lídlu co měří baterku a dobíjení a tím to pak měříme taky přímo na autě tento způsob ti pak řekne o co de |
Autor: | varok [ 20.5.15, 09:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Meranie životnosti autobatérie - záťažový tester: analog |
Já jsem viděl kdysi v obchodě kde prodávají čistě jen autobaterie měřák, podobný nabíječce autobaterií. Vždycky to připojili krokosvorkami na akumulátor, buď venku z auta, nebo přímo v autě. Na měřáku jim to ukazovalo kapacitu akumulátoru v procentech. Na princip měření jsem se neptal, ale podle mě to měří nejvyšší proud který je baterie ochotná dát a podle toho to měří tu kapacitu. Nebo se mýlím? Podle mě je tam nějaký velký odpor, nebo něco jako dal v odkazu Michalkatka. Ten zatíží baterii na maximum co dokáže dát a měřák potom změří napětí. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |