Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Benzin 95UNI https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=34 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | skodovkar [ 18.1.06, 17:00 ] |
Předmět příspěvku: | Benzin 95UNI |
Zdravim vsetkych Skodovkarov ) Neviete mi niekto poradit ci uz v rovine teoretickej,alebo praktickej co sa tyka paliva 95UNI? Mam Skodu 125L a cerpacia siet Jurki u nas zaviedla benzin 95UNI vlastnej produkcie a chcel by som vediet ci tie 4 oktany + prinesu aspon drobne zlepsenia,alebo zbytocne priplacam za 95-ku,popripade ci to motoru s oktanovym poziadavkom 90 skor neskodi.Dakujem za radu... |
Autor: | kdoasi [ 18.1.06, 18:36 ] |
Předmět příspěvku: | re:Benzin 95UNI |
Podle toho, co se rika, je to pro motor S120 s malou kompresi 8,5 nezadouci, palivo hori pomaleji, dohoriva ve vyfukovem potrubi, proto se likviduji vyfukove ventily a sedla. V pripade pouziti tohoto paliva by bylo vhodne zvednout predstih (kdyz uz nic jineho, napr kompresi). |
Autor: | kdoasi [ 18.1.06, 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | doplneni k benzinum |
Vubec, ma nejaky smysl lit do 100/105/120 vice-oktanovy benzin nez Special 91? |
Autor: | skodovkar [ 19.1.06, 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | Pre ktoasi |
ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu |
Autor: | Peter50kw [ 20.1.06, 15:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pre ktoasi |
skodovkar píše: ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu |
Autor: | Jiří Čech [ 20.1.06, 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pre ktoasi |
Peter50kw píše: skodovkar píše: ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu Jo, všichni, kdo to kdy měřili, jsou banda tupounů, co? A proč máš o 4 stupně větší předstih, než je základ? Abys eliminoval pomalejší rychlost hoření... Takovéjako ty, mám teda strašně rád, doslova je miluji... |
Autor: | Peter50kw [ 23.1.06, 13:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pre ktoasi |
Jiří Čech píše: Peter50kw píše: skodovkar píše: ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu Jo, všichni, kdo to kdy měřili, jsou banda tupounů, co? A proč máš o 4 stupně větší předstih, než je základ? Abys eliminoval pomalejší rychlost hoření... Takovéjako ty, mám teda strašně rád, doslova je miluji... |
Autor: | kdoasi [ 23.1.06, 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Pre ktoasi |
Citace: Citace: Jo, všichni, kdo to kdy měřili, jsou banda tupounů, co? A proč máš o 4 stupně větší předstih, než je základ? Abys eliminoval pomalejší rychlost hoření... Takovéjako ty, mám teda strašně rád, doslova je miluji... Nema nahodou "detonacni odolnost" primou souvislost s rychlosti horeni? Special shori rychleji, proto v motoru na N95 detonuje. Vyssi predstih muzes dat prave proto, ze N95 hori pomaleji, kdybys to udelal se specialem 91, tak to bude detonovat. |
Autor: | Jiří Čech [ 23.1.06, 16:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Peter50kW: rychlost hoření a detonační odolnost jsou trochu rozdílné pojmy. Jakmile použiješ více oktanů bez změny komprese, musíš zvýšit předstih, to ví každý automechanik. Tyto věci jsem snad už ve svých článcích vysvětloval, nebo ne? |
Autor: | Peter50kw [ 24.1.06, 09:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Čech píše: Peter50kW: rychlost hoření a detonační odolnost jsou trochu rozdílné pojmy. Jakmile použiješ více oktanů bez změny komprese, musíš zvýšit předstih, to ví každý automechanik. Tyto věci jsem snad už ve svých článcích vysvětloval, nebo ne? |
Autor: | Jiří Čech [ 24.1.06, 18:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ujel jsi na 98 okt. pár kilometrů a děláš chytrého. Jezdi na něj delší dobu a uvidíš. Průběh hoření a poloha bodu nejvyššího tlaku a teploty je jasně viditelná při měření osciloskopem zatíženého motoru (na brzdě), takže to není žádná pověra. |
Autor: | Peter50kw [ 25.1.06, 08:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Čech píše: Ujel jsi na 98 okt. pár kilometrů a děláš chytrého. Jezdi na něj delší dobu a uvidíš. Průběh hoření a poloha bodu nejvyššího tlaku a teploty je jasně viditelná při měření osciloskopem zatíženého motoru (na brzdě), takže to není žádná pověra. of octane rating, but the flame speed is affected by stoichiometry. Note that the flame speeds in this FAQ are not the actual engine flame speeds. A 12:1 CR gasoline engine at 1500 rpm would have a flame speed of about 16.5 m/s - toto si preloz sam. |
Autor: | Jiří Čech [ 25.1.06, 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Neumím anglicky... Z které je to publikace? A to 12:1 je co? Není to náhodou kompresní poměr? Když stlačíš víceoktanové palivo více, změní se rychlost hoření, tak jak se změní při změně bohatosti atd. Ale jak vidět, nemáš o tom ponětí, nikdy jsi to na vlastní oči neviděl, nic jsi neměřil, tak bych radši na tvém místě mlčel. |
Autor: | Peter50kw [ 25.1.06, 10:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Čech píše: Neumím anglicky... Z které je to publikace? A to 12:1 je co? Není to náhodou kompresní poměr? Když stlačíš víceoktanové palivo více, změní se rychlost hoření, tak jak se změní při změně bohatosti atd. Ale jak vidět, nemáš o tom ponětí, nikdy jsi to na vlastní oči neviděl, nic jsi neměřil, tak bych radši na tvém místě mlčel. |
Autor: | Jiří Čech [ 25.1.06, 15:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
12:1 je bohatá směs jako svině, tam je rychlost hoření obecně větší. Stará vozidla se právě upravují na předstihu, aby vyšší oktanová čísla snášela. Měli jsme Moskviče 408, který měl kompresní poměr 7,6:1 a přidávaly se automaticky 4 stupně, aby neměl problémy se Speciálem. Dokud se jezdilo na Normal a předepsaný předstih, bylo vše OK. Potom začal otec jezdit na speciál, protože Normal se přestal vyrábět, předstih se neupravil a skončilo to třemi podpálenými ventily tak, že měly talířek doslova rozšklebený. Oktanové číslo vyšší není, je přesně takové, jaké má být, protože jeho hodnota nemá podle normy toleranci (spíš díky nedbalosti při stáčení a vlivem obsluhy, která švindluje, je spíš nižší). Platí pro VM, kterou předepisuje norma. Při měření MM je možné, že se díky přidaným aditivům může chovat lépe, než odpovídá VM a po "přepočtu" na VM to vypadá, jako by měl vyšší oktanové číslo. U motorů se nechává určitá tolerance na předstihu, aby motor neklepal, když se udělá horko. Ale vše je to v limitu rozpětí tolerance polohy maxima spalovacího tlaku za HÚ. Hele, tyto věci máme dávno za sebou, o tom se nebudu bavit. Těch podpálených výf. ventilů jsem viděl mraky. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |