Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
konfigurace 120L 1980 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=35640 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | URU [ 22.6.20, 20:56 ] |
Předmět příspěvku: | konfigurace 120L 1980 |
lidi, dostala se ke mě Š120L 1980, a já přemejšlim co s ní... máme jí v rodině 35 let, a 34 let z toho sloužila jako spotřebák. za ty léta si jí taťka upravil k obrazu svému - nejbližší tomu je 120GLS 1983 (vnější vzhled), 135/136 podvozkově, interiér vpodstatě Rapid. pár fotek zde https://uru.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/ (je to už 14 let, ale moc se toho nezměnilo - kromě motoru) no a teď co s tim. Jedna z variant nad kterou přemejšlim je vrátit to do originálního stavu, ale pořádně nevim co tam patří - vim teda 2oko, vzadu žehličky, vepředu maticový řízení a 2písty, žádnej posilovač brzd, vzadu úzká kyvka, blok motoru s obtokovym filtrem oleje, ipur lišty ze dveří pryč... to co nevim nebo si nejsem jistej: zadní kapota - se spojlerem nebo bez karbec SEDR nebo EDSR jaká příčka motoru - viděl jsem 4 varianty - bez závaží, závaží na jedné straně, závaží na obou stranách a poslední vyplněná pískem (netušim jestli byla origo) altík 42A? nebo jinej? pásy vzadu (nebyly u 120L až od modelu 84 - "M"?) a mnoho dalšího... vpodstatě pak bude záležet kolik věcí z toho doma najdu a kolik bych musel kupovat ps. hledal jsem ale neumim dát googlu patřičnej příkaz aby mi našel co potřebuju ps2. když si vpomenu na něco co nevim, doplnim |
Autor: | Viky [ 22.6.20, 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
Zadni kapota se spojlerem ano, zadni pasy byly volitelny ale v CSSR se nedavaly, karbec podle mne EDSR, altik 42A (pokud to byla 120L), pricku motoru nevim. Edit: Zkusim se podivat do katalogu ND, treba poradi. |
Autor: | ventYl [ 23.6.20, 11:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
120L posilovac snad mala, nie? jedine co nemalo posilovac bola 105S/L aj to asi len do 84 |
Autor: | Viky [ 23.6.20, 11:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
V rocniku 79 brzdy s posilovacem nebyly urcite (tu jsme meli doma a v origo), podle mne to zavedl az pozvolny prechod na Mko (82/3/4). |
Autor: | URU [ 23.6.20, 14:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
jestli si pamatuju dobře, tak posilovač taťka dodělával (ale je to už dlouho, třeba se pletu) EDSR měl ovládání škrtící klapky stejně jako SEDR nebo tam byl nějakej pákovej mechanismus? |
Autor: | fatal [ 23.6.20, 21:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
120L "preface" posilovač neměla. EDSR měl přepákování. |
Autor: | Peter50kw [ 24.6.20, 08:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
Mal som rocnik 1979 - chromovane zrkadla, bez posilňovaca. A bez spoilera. Prve posilnovace - mali hbv priemer 22 a lisili sa aj brzdove valceky vzadu. Skončil s posilnovacom, hrebenovym riadenim, karbecom sedr - prepakovanie som menil za lanko zboku a dostal termostat nasavaneho vzduchu. Ja som svoju premenil na polovicne emko jednak kvoli lepsim vlastnostiam - napriklad posilnovac a hreben (vypredaj z vyroby garde) a jednak v case ked som to robil bola lepsia dostupnosť m-kovych dielov. Osobne by som upravy s pouzitim tovarenskych dielov z novsich modelov nechal - hodnotu veterana to neznizuje. Riešiť priečku motora a odstraňovanie posilňovača mi uz príde ako prehnané. |
Autor: | venda [ 24.6.20, 08:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
Pákový mechanismus na karburátoru skončil s modelem 80. A do nástupu modelu 81 byly lesklé kliky. Ještě behem roku 80 se začaly montovat 13 kola, před tím byly 14. Jo a příčka motoru byla bez závaží. |
Autor: | Šemik [ 24.6.20, 17:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
Karburátor EDSR, ovládání lankem - mechanismus byl jen u starších. Posilovač brzd standartně u 120L ne, ale za příplatek jistě nebyl problém. Nedávno se na internetech prodávala 105S 1977 s posilovačem za příplatek z výroby Spoiler už ano, alternátor 42A s mechanickým reglerem, pásy vzadu určitě ne. Je to určitě model 1980? Pokud ano, chtělo by to ještě plecháče 14 a plastové pokličky, dnes nesehnatelná záležitost.. |
Autor: | Viky [ 25.6.20, 06:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
14ky bych na to nedaval, je to prechodovej rok, zacinali davat 13ky snad i na Rka. |
Autor: | URU [ 25.6.20, 11:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
číslo karoserie začíná písmenem B, takže je to model 81... a já žil přes 15 let v tom že to je model 80 |
Autor: | Viky [ 25.6.20, 13:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
Bcka jsou od zari 80, takze to muze byt model 81 i rocnik 80, ale tim padem jednoznacne 13ky. |
Autor: | Šemik [ 25.6.20, 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
Tím lépe bych řekl, udělat rok 80 je už kvůli těm kolům docela problém. Rok 1981 už má klasický třináctky Nicméně si neodpustím poznámku, vzhledem k rozsahu úprav bych se myšlenkou původního stavu nezabýval. Odtuzil bych vzhled na něco, co by se s původním víceméně shodovalo a techniku nechal pokročilou.. auto pro radost. |
Autor: | URU [ 27.6.20, 16:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
auto pro radost - na to už mam Rapida (ten tuhle techniku má z fabriky ) a octu 4x4 (195hp na obou nápravách umí bavit ) asi tak co zvažuju 1) nechat tak jak je a používat jako záložní spotřebák, dokud STK dovolí (dokud bylo platný LPG byla tohle plánovaná varianta) 2) opravit kastli (trochu rezne) a zbytek nechat tak jak je, případně jít s úpravama ještě dál (vzor Žlutka co má Tuner2) 3) opravit kastli a vrátit do originál stavu (na to potřebuju vědět co tam patří, a až donedávna jsem užovky moc nezkoumal, měl jsem jenom Mka) 4) prodat, ale ekodaň + neoriginalita... 5) vrakoviště (ale to bych nerad) prozatim platí varianta 1, potom zvažuju jestli 2, 3 nebo 4... |
Autor: | Šemik [ 28.6.20, 04:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: konfigurace 120L 1980 |
Ať už spotřebák nebo pro radost, směřoval bych vše více či méně intenzivně k původnímu stavu, hlavně po vzhledové stránce. Myslím, že doba, kdy se každá 742/3 musela nějak upravit už byla Tahle škodovka nebude jistě špatná, ale na V už to není. Dovedu si živě představit, kolik úsilí dalo ji přestavět z origo stavu a snad si ani nechci představit, kolik úsilí by stálo vše vrátit.. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |