Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

konfigurace 120L 1980
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=35640
Stránka 1 z 2

Autor:  URU [ 22.6.20, 20:56 ]
Předmět příspěvku:  konfigurace 120L 1980

lidi, dostala se ke mě Š120L 1980, a já přemejšlim co s ní... máme jí v rodině 35 let, a 34 let z toho sloužila jako spotřebák. za ty léta si jí taťka upravil k obrazu svému - nejbližší tomu je 120GLS 1983 (vnější vzhled), 135/136 podvozkově, interiér vpodstatě Rapid. pár fotek zde https://uru.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/ (je to už 14 let, ale moc se toho nezměnilo - kromě motoru)

no a teď co s tim. Jedna z variant nad kterou přemejšlim je vrátit to do originálního stavu, ale pořádně nevim co tam patří - vim teda 2oko, vzadu žehličky, vepředu maticový řízení a 2písty, žádnej posilovač brzd, vzadu úzká kyvka, blok motoru s obtokovym filtrem oleje, ipur lišty ze dveří pryč...

to co nevim nebo si nejsem jistej:
zadní kapota - se spojlerem nebo bez
karbec SEDR nebo EDSR
jaká příčka motoru - viděl jsem 4 varianty - bez závaží, závaží na jedné straně, závaží na obou stranách a poslední vyplněná pískem (netušim jestli byla origo)
altík 42A? nebo jinej?
pásy vzadu (nebyly u 120L až od modelu 84 - "M"?)
a mnoho dalšího...

vpodstatě pak bude záležet kolik věcí z toho doma najdu a kolik bych musel kupovat

ps. hledal jsem ale neumim dát googlu patřičnej příkaz aby mi našel co potřebuju
ps2. když si vpomenu na něco co nevim, doplnim :)

Autor:  Viky [ 22.6.20, 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

Zadni kapota se spojlerem ano, zadni pasy byly volitelny ale v CSSR se nedavaly, karbec podle mne EDSR, altik 42A (pokud to byla 120L), pricku motoru nevim.

Edit: Zkusim se podivat do katalogu ND, treba poradi.

Autor:  ventYl [ 23.6.20, 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

120L posilovac snad mala, nie? jedine co nemalo posilovac bola 105S/L aj to asi len do 84

Autor:  Viky [ 23.6.20, 11:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

V rocniku 79 brzdy s posilovacem nebyly urcite (tu jsme meli doma a v origo), podle mne to zavedl az pozvolny prechod na Mko (82/3/4).

Autor:  URU [ 23.6.20, 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

jestli si pamatuju dobře, tak posilovač taťka dodělával (ale je to už dlouho, třeba se pletu)

EDSR měl ovládání škrtící klapky stejně jako SEDR nebo tam byl nějakej pákovej mechanismus?

Autor:  fatal [ 23.6.20, 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

120L "preface" posilovač neměla.
EDSR měl přepákování.

Autor:  Peter50kw [ 24.6.20, 08:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

Mal som rocnik 1979 - chromovane zrkadla, bez posilňovaca. A bez spoilera.
Prve posilnovace - mali hbv priemer 22 a lisili sa aj brzdove valceky vzadu.

Skončil s posilnovacom, hrebenovym riadenim, karbecom sedr - prepakovanie som menil za lanko zboku a dostal termostat nasavaneho vzduchu.

Ja som svoju premenil na polovicne emko jednak kvoli lepsim vlastnostiam - napriklad posilnovac a hreben (vypredaj z vyroby garde) a jednak v case ked som to robil bola lepsia dostupnosť m-kovych dielov.

Osobne by som upravy s pouzitim tovarenskych dielov z novsich modelov nechal - hodnotu veterana to neznizuje.
Riešiť priečku motora a odstraňovanie posilňovača mi uz príde ako prehnané.

Autor:  venda [ 24.6.20, 08:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

Pákový mechanismus na karburátoru skončil s modelem 80. A do nástupu modelu 81 byly lesklé kliky. Ještě behem roku 80 se začaly montovat 13 kola, před tím byly 14. Jo a příčka motoru byla bez závaží.

Autor:  Šemik [ 24.6.20, 17:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

Karburátor EDSR, ovládání lankem - mechanismus byl jen u starších. Posilovač brzd standartně u 120L ne, ale za příplatek jistě nebyl problém. Nedávno se na internetech prodávala 105S 1977 s posilovačem za příplatek z výroby :D Spoiler už ano, alternátor 42A s mechanickým reglerem, pásy vzadu určitě ne.

Je to určitě model 1980? Pokud ano, chtělo by to ještě plecháče 14 a plastové pokličky, dnes nesehnatelná záležitost..

Autor:  Viky [ 25.6.20, 06:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

14ky bych na to nedaval, je to prechodovej rok, zacinali davat 13ky snad i na Rka.

Autor:  URU [ 25.6.20, 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

číslo karoserie začíná písmenem B, takže je to model 81...
a já žil přes 15 let v tom že to je model 80 :|

Autor:  Viky [ 25.6.20, 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

Bcka jsou od zari 80, takze to muze byt model 81 i rocnik 80, ale tim padem jednoznacne 13ky.

Autor:  Šemik [ 25.6.20, 18:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

Tím lépe bych řekl, udělat rok 80 je už kvůli těm kolům docela problém. Rok 1981 už má klasický třináctky :)

Nicméně si neodpustím poznámku, vzhledem k rozsahu úprav bych se myšlenkou původního stavu nezabýval. Odtuzil bych vzhled na něco, co by se s původním víceméně shodovalo a techniku nechal pokročilou.. auto pro radost.

Autor:  URU [ 27.6.20, 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

auto pro radost - na to už mam Rapida (ten tuhle techniku má z fabriky :)) a octu 4x4 (195hp na obou nápravách umí bavit :))

asi tak co zvažuju
1) nechat tak jak je a používat jako záložní spotřebák, dokud STK dovolí (dokud bylo platný LPG byla tohle plánovaná varianta)
2) opravit kastli (trochu rezne) a zbytek nechat tak jak je, případně jít s úpravama ještě dál (vzor Žlutka co má Tuner2)
3) opravit kastli a vrátit do originál stavu (na to potřebuju vědět co tam patří, a až donedávna jsem užovky moc nezkoumal, měl jsem jenom Mka)
4) prodat, ale ekodaň + neoriginalita...
5) vrakoviště (ale to bych nerad)


prozatim platí varianta 1, potom zvažuju jestli 2, 3 nebo 4...

Autor:  Šemik [ 28.6.20, 04:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: konfigurace 120L 1980

Ať už spotřebák nebo pro radost, směřoval bych vše více či méně intenzivně k původnímu stavu, hlavně po vzhledové stránce. Myslím, že doba, kdy se každá 742/3 musela nějak upravit už byla :) Tahle škodovka nebude jistě špatná, ale na V už to není. Dovedu si živě představit, kolik úsilí dalo ji přestavět z origo stavu a snad si ani nechci představit, kolik úsilí by stálo vše vrátit..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/