Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Klimatizace ( A/C ) https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=3772 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Bednář Pavel [ 27.2.07, 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Klimatizace ( A/C ) |
[color=black][/color][size=18][/size] Žádám o radu, jsem student a potřeboval bych vědět jak funguje klimatizace a její konstrukce. Předem děkuji |
Autor: | slovacek.milos [ 27.2.07, 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
klimatizacem v tom nejjednoduším provedení pracuje jako lednička, jedná se o uzavřený obvod kompresor a chladič, kompresor ti stlačuje médium, které při tlaku mrzne v chladiči, přes který přivádíš teplý venkovní vzduch a ochlazuješ ho, klimatizace je pak ještě obohacena elektronikou, chladičem, různe zásobníky, kondenzační nádoby atd. miloš |
Autor: | Bednář Pavel [ 27.2.07, 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
dík a ještě vím, že tam sou pístky které se stlačují dle natáčen,zároveň ale konají takový dejme tomu ,,klopný pohyb´´, ale co jej způsobuje? |
Autor: | Jarda S. [ 27.2.07, 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
-/ tohle tam je a na tom sou ty pístky a jak se to točí tak to hejbe pístkama |
Autor: | Bednář Pavel [ 27.2.07, 21:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
co reguluje ten kompresor...je to vytlacnej tlak? |
Autor: | Drak [ 28.2.07, 20:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Klasická klima má chladič a výměník tepla, kde kompresor v uzavřeným okruhu stlačí kapalinu, ta se tlakem ohřeje, vede se do chladiče, tam se ochladí na nižší teplotu a potom se přivede do výměníku tepla, který má trubky o větším průměru, tudíž se kapalina raztáhne a při rozpínání se ochlazuje, zpátky do kompresoru a furt dokola. Reguluje se to přes vnitřní termostat, kterej ovládá elektromagnetickou spojku na řemenici kompresoru. Dneska už se montujou klimy se spoustou elektroniky, ale v principu sou všechny stejný. Ze začátku se zkoušela aj bezkompresorová klima na principu Peltierova článku, což sou dvě destičky (nevim z čeho) proti sobě, na jednu se přivede plus, na druhou kostra. Jedna strana se ohřívá a druhá ochlazuje, do aut se to přestalo montovat pro malou účinnost a velkej odběr proudu, ale pořád se to strká do autoledniček. |
Autor: | Peter50kw [ 28.2.07, 22:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Problem klimy je, ze to zerie vykon a zvysuje spotrebu. Moderna klima ma preto premenlivy zdvih piestov a jej vykon je potom regulovatelny. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |