Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Klimatizace ( A/C )
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=3772
Stránka 1 z 1

Autor:  Bednář Pavel [ 27.2.07, 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Klimatizace ( A/C )

[color=black][/color][size=18][/size]

Žádám o radu,
jsem student a potřeboval bych vědět jak funguje klimatizace a její konstrukce. Předem děkuji

Autor:  slovacek.milos [ 27.2.07, 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

klimatizacem v tom nejjednoduším provedení pracuje jako lednička, jedná se o uzavřený obvod kompresor a chladič, kompresor ti stlačuje médium, které při tlaku mrzne v chladiči, přes který přivádíš teplý venkovní vzduch a ochlazuješ ho, klimatizace je pak ještě obohacena elektronikou, chladičem, různe zásobníky, kondenzační nádoby atd. miloš

Autor:  Bednář Pavel [ 27.2.07, 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

dík a ještě vím, že tam sou pístky které se stlačují dle natáčen,zároveň ale konají takový dejme tomu ,,klopný pohyb´´, ale co jej způsobuje? :roll:

Autor:  Jarda S. [ 27.2.07, 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

-/ tohle tam je a na tom sou ty pístky :wink: a jak se to točí tak to hejbe pístkama

Autor:  Bednář Pavel [ 27.2.07, 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

co reguluje ten kompresor...je to vytlacnej tlak?

Autor:  Drak [ 28.2.07, 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

Klasická klima má chladič a výměník tepla, kde kompresor v uzavřeným okruhu stlačí kapalinu, ta se tlakem ohřeje, vede se do chladiče, tam se ochladí na nižší teplotu a potom se přivede do výměníku tepla, který má trubky o větším průměru, tudíž se kapalina raztáhne a při rozpínání se ochlazuje, zpátky do kompresoru a furt dokola. Reguluje se to přes vnitřní termostat, kterej ovládá elektromagnetickou spojku na řemenici kompresoru. Dneska už se montujou klimy se spoustou elektroniky, ale v principu sou všechny stejný. Ze začátku se zkoušela aj bezkompresorová klima na principu Peltierova článku, což sou dvě destičky (nevim z čeho) proti sobě, na jednu se přivede plus, na druhou kostra. Jedna strana se ohřívá a druhá ochlazuje, do aut se to přestalo montovat pro malou účinnost a velkej odběr proudu, ale pořád se to strká do autoledniček.

Autor:  Peter50kw [ 28.2.07, 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

Problem klimy je, ze to zerie vykon a zvysuje spotrebu. Moderna klima ma preto premenlivy zdvih piestov a jej vykon je potom regulovatelny.


Obrázek

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/