Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Podvalnik za favorita???
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=3776
Stránka 1 z 2

Autor:  rakyroky [ 28.2.07, 11:39 ]
Předmět příspěvku:  Podvalnik za favorita???

Prosim o radu
Kdyz mam v papirech od favorita psano na zavesnym 960kg brzdenyho vleku, muzu zapojit za to podvalnik na prevoz aut kterej ma v papirech psanou celkovou hmotnost 2000kg?S tim ze nepresahnu oneh 960kg na zavesnym. Nebo tam jde o to co je v papirech? Musim privezt trabanta a nerad bych se dostal do krizku s policii.Dekuji za odpovedi

Autor:  Vašek Tábor [ 28.2.07, 11:59 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že nejde o to, kolik povezeš, ale na kolik je to stavěné. Takže za favorita to nepůjde. A aby to bylo úplně legálně, tak potřebuješ i řidičák E. Možná by bylo lepší trabiho dát na lano nebo na tyč, to se smí.
I když na druhou stranu, jednou jsme tenhle podval táhli za 120 a utáhla to, takže pokud tě nechytnou, tak si myslím, že to uvezeš.

Autor:  euromen [ 28.2.07, 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Podvalnik za favorita???

rakyroky píše:
Prosim o radu
Kdyz mam v papirech od favorita psano na zavesnym 960kg brzdenyho vleku, muzu zapojit za to podvalnik na prevoz aut kterej ma v papirech psanou celkovou hmotnost 2000kg?S tim ze nepresahnu oneh 960kg na zavesnym. Nebo tam jde o to co je v papirech? Musim privezt trabanta a nerad bych se dostal do krizku s policii.Dekuji za odpovedi

ano můžeš..ale podvál a auto nesmí přesáhnout 960kg... to že podvál unese dvě tuny neznamená že váží dvě tuny

Autor:  slovacek.milos [ 28.2.07, 12:15 ]
Předmět příspěvku: 

jedině kolem oběda a aby jel někdo před tebou a dal ti echo když budou na obzoru benga, kolik máš v techničáku na kouli brzděný, tolik můžeš připojit přívěs o celkové hmotnosti v techničáku a ještě musí souhlasit žehlička s koulí a to asi nebude na dvoutunáku je tak 200 a na fáčku 50, to už se taky benga naučili, zkus lano, tam ti musí trabík brzdit, svítil a řidič m,usí mít řp a tak na tebe nemají miloš

Autor:  Dusche [ 28.2.07, 14:08 ]
Předmět příspěvku: 

je to jak pise slovacek.milos a Vašek Tábor, a nebo trabiho hod na mensi vozejk kterej ma technicak do 960 kg. Ani to nemusi bejt podval, trabiho polozite na sajtny, ma asi 600 kg.

Autor:  Vašek Tábor [ 28.2.07, 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

Miloš: musí svítit? já mám pocit, že když dáš za okno trojúhelník, tak svítit nemusí. Na laně musí brzdit a zatáčet, na tyči jen zatáčet, ne? Možná že kecám, ale když už je porouchaný a nejde natočit, tak třeba ani nejde elektrika a nesvítí, proto ho odtahuje.
A co se žehličky týče, my jsme měli ten podval od zedníků, ti ho tahali za UAZem a měli klasiku ISO 50. A kára měla 4m na délku a 4 kola, prostě na auto.

Euromen: to by daleko nedojel, jenom ten favorit má 850kg, s řidičem 950, na valník už moc nezbývá. Vždycky se počítá to, co můžeš použít. To je jako kdybys tvrdil, že vyndáš jednu svíčku a budeš platit povinný jen za tříválec 900ccm. :D

Autor:  rakyroky [ 28.2.07, 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

Dusche píše:
je to jak pise slovacek.milos a Vašek Tábor, a nebo trabiho hod na mensi vozejk kterej ma technicak do 960 kg. Ani to nemusi bejt podval, trabiho polozite na sajtny, ma asi 600 kg.


No presne tak jak rikas jsme privezli jednoho trabanta vcera,ale cesta 140km rychlosti do 50km/h byla neunosna.(prumerna byla tak 25km/h) Kdyz se jelo rychlejc tak se to desne rozhoupalo a malem prevrhlo jak bylo vysoko teziste. Kdyz se to tahne,tak musi byz zaplaceny povinny ruceni a platna technicka.Oba trabanti jsou vsak odhlaseny a tudiz bez jakejchkoliv papiru.Tudy cesta nevede. Trabant co potrebuju privezt je jeste dal cca 150km.

Jinak diky za rady vsem

Autor:  slovacek.milos [ 28.2.07, 16:25 ]
Předmět příspěvku: 

Vašek Tábor píše:
Miloš: musí svítit? já mám pocit, že když dáš za okno trojúhelník, tak svítit nemusí. Na laně musí brzdit a zatáčet, na tyči jen zatáčet, ne? Možná že kecám, ale když už je porouchaný a nejde natočit, tak třeba ani nejde elektrika a nesvítí, proto ho odtahuje.
A co se žehličky týče, my jsme měli ten podval od zedníků, ti ho tahali za UAZem a měli klasiku ISO 50. A kára měla 4m na délku a 4 kola, prostě na auto.

Euromen: to by daleko nedojel, jenom ten favorit má 850kg, s řidičem 950, na valník už moc nezbývá. Vždycky se počítá to, co můžeš použít. To je jako kdybys tvrdil, že vyndáš jednu svíčku a budeš platit povinný jen za tříválec 900ccm. :D


vašku já taky nevím jestli musí svítit papíry mám starého data a tam to bylo za snížené viditelnosti, tahání osobáku na tyči to bych moc neviděl, málo který osobák má napředu spojovací zařízení pro tyč jen oko pro lano, a na te kouli to ti nevím jak přesně vysvětlil to není iso, prostě svislé zatížení na kouli je na štítku a jsou různě asi od 50 do 200 kg, žehliška a koule musí mít stejné zatížení, na to benga už dávno přišli a umí to kontrolovat, ale ty štítky jsou odseknout nebo odlepit a byl klid, já když jsem tahal, tak jen vnoci po dálnici nikdy mě nikdo nezastavil, ale v tomto století se na to benga zaměřili, flastr a nechtějí tě pustit dál, v německu tě komplet naloží za 50 litrů přímo na dálnici a odvezou, byly doby kdy jsem odtáhl dvacet kilíků do lakovny VW transportéra na podválu s unem, nejelo mi volvo, tak jsem si nějak poradit musel, já se stím nijak nemazlím miloš

Autor:  Jarda S. [ 28.2.07, 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

:lol: já mam kouli na 400kg a táhla 1200 :wink: takže by to auto mělo zvládnout horší je to s bengama nejlepší je neděle v poledně :lol:

Autor:  euromen [ 28.2.07, 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Vašek Tábor píše:

Euromen: to by daleko nedojel, jenom ten favorit má 850kg, s řidičem 950, na valník už moc nezbývá. Vždycky se počítá to, co můžeš použít. To je jako kdybys tvrdil, že vyndáš jednu svíčku a budeš platit povinný jen za tříválec 900ccm. :D

myslel sem auto na podválu.. co do toho tatáš fáčko?? :lol: :wink:

Autor:  Kristensen [ 28.2.07, 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Je podstatná celková hmotnost zapsaná v techničáku, takže za fávo nepřipadá v úvahu dvoutunovej vlek ani kdyby jsi ho chtěl jen přeparkovat a když už by jsi to za to připojil tak ti STAČÍ ŘIDIČÁK B pokud celková hmotnost soupravy nepřesáhne 3500kg dále ti stačí řidičák skupiny B na auto které má celkovou 3500 a můžeš za něj zapřáhnout vlek s celkovou max 750kg, řidičák B+E je potřebný pouze v případě že máš celkovou váhu soupravy přes 3500 z čehož má vlek více jak 750kg např: auto 3000kg + vlek 2000kg a dále B+E s celkovou přes 3500 takto: Auto 3500 + vlek 3000, dále je dlouhé vyložení zákona a v praxi to znamená že s papírama B+E můžeš i ve vyjímečných případech mít soupravu těžší než 7500 kg a to z tohoto důvodu:

Je v zákoně vepsáno toto pravidlo: přípojné bržděné vozidlo může ve vyjímečných případech mít 1,5x vyšší celkovou hmotnost než je aktuální celková hmotnost tažného vozidla!!!! Takže když si to spočítáš tak je to 3500 auto + vlek AŽ 5250kg = 8750kg celková hmotnost soupravy!!!!!!!!!!

V tomto celém případě není potřeba skupina C a předchozí odstavec je použitelnej ve vyjímečných případech, které to jsou jsem už nezkoumal protože tohle se nejspíš přihodí jen málo komu a ještě aby ho do toho chytli poldové to už je sakra smůla (nebo štěstí?????) :lol:

Autor:  slovacek.milos [ 28.2.07, 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
:lol: já mam kouli na 400kg a táhla 1200 :wink: takže by to auto mělo zvládnout horší je to s bengama nejlepší je neděle v poledně :lol:


nejlepší řešení benga sice nemají mozek ale mají žaludek miloš

Autor:  Vašek Tábor [ 1.3.07, 09:12 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen: nás učili, že nezáleží na tom, kolik má auto (pokud na něj máš noty), ale kolik má kára. A pokud má kára víc než 750kg, tak musíš mít E. Hmotnost soupravy se nesčítala. A kromě toho je blbost zapřáhnout za auto těžší přívěs, to snad nemůže být ani legální.

euromen: omlouvám se, špatně jsem to pochopil. Já myslel, že počítáš hmotnost soupravy.

miloš: chápu, špatně jsem si to vyložil.

rakyroky: ta technická se mi jeví jako blbost a povinné tuplem, vždyť když na technické zadřu, tak mi nedají známku a budu to muset odtáhnout domů, to mi nikdo nemůže zakázat, ne? Nefunkční motor je důvod k sebrání TK, ale tahat se smí.

Navíc případ z praxe: odtahovali jsme vyřazenou sanitku (bez motoru a vnitřku) do šrotu, naprosto legálně, táhla jí jiná sanitka a já jsem jel za nima na furtblikách jako doprovodné vozidlo. A projeli jsem celé město bez problémů, policajti se nám ještě uhnuli.

Tolik k mému názoru, nechci se hádat, jen popisuju svoje zkušenosti s tím, co jsem odtáhl a porušil

Autor:  slovacek.milos [ 1.3.07, 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

vašku když trefíš na blba nepomůže nic pokud má auto techničák tak ho můžeš provozovat za určitých podmínek i když nemá motor, jeli jsme jednou na STK s neplatnou STK, benga na odpočivadle chtěli litr a že si to odtáhnem nechtěli ani slyšet, odtahovka, tak jsme museli čekat až odtáhnou benga, taky jsem jel jednou z lakovny bez předního nárazníku na fáčku 500 kč flastr , ostré hrany a další jízdu mi zakázal jen na odtahovce, tak jsem tam čekal skoro hodinu, pořád ten samý z dopravky, nakonec jsme se rafli i fyzicky a od té doby si dáváme pokoj je tomu skoro 7 let miloš

Autor:  Vašek Tábor [ 1.3.07, 14:34 ]
Předmět příspěvku: 

jojo, nejhorší havárka je srážka s blbcem

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/