Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Na co si dát pozor při koupi .... Octavie
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=4084
Stránka 1 z 2

Autor:  Martin [ 22.3.07, 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Na co si dát pozor při koupi .... Octavie

Tak vás vítám u pokračování seriálu a nakupování aut. :lol:
Už jsme probrali vady Favoritů a Felicií a mě by zajímalo, co zkontrolovat při koupi Octavie. Možná to bude Octavia Combi 1.6 74kW LPG, 1999, klima atd., cizí země původu, 1. majitel. Kastli prohlídnu, ale co zbytek? Jde mi o to, na co se zaměřit při kontrole spodku a při zkušební jízdě, kde jsou slabá místa a potenciální skryté další náklady. Kde najít všechna identifikační čísla, jak nejlépe poznat, že něco není v pořádku (kradené) atd. Budu vděčný za každou radu.

Autor:  Bukaj [ 23.3.07, 00:21 ]
Předmět příspěvku: 

Vůle v přední nápravě a v řízení.
úniky oleje
Servisní knížka!!!
výfukové potrubí
tlumiče
ident. čísla v motoru - štítek, pod čelním sklem a na prahu (podlaze) u spolujezdce VIN
popř elektrika - stahovačky oken - chod a zvuk, topení - zvuk ofuku okna na nejvyšší rychlost, pyl. filtr, klima - funkce (teď v zimě moc nepoznáš)
kastle nehnije, jen nápravy.
Při jízdě hlavně tu přední nápravu - zvuky, mlácení,...

A pozor, aby na Tebe ze zrcátka nevypadl nový techničák :D

Autor:  Martin [ 23.3.07, 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za odpověď, už jsem se bál, že se nikdo neozve.

Vůle v přední nápravě a v řízení - to máme zvednout auto a zkusit vzít za kolo? Jaké by tam měly být vůle?
Servisní knížka!!! - Servisní knížku to má, dá se z ní něco poznat?
topení - zvuk ofuku okna na nejvyšší rychlost - no nevím, jestli to vůbec budu umět pustit :oops:
pyl. filtr - jako jestli je čistý?
klima - funkce - to taky nevím, jak vyzkoušet, obávám se, že to nebudu umět ani pustit.

A pozor, aby na Tebe ze zrcátka nevypadl nový techničák - to nějak nechápu :?:

Autor:  Bukaj [ 23.3.07, 09:20 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Díky za odpověď, už jsem se bál, že se nikdo neozve.

Vůle v přední nápravě a v řízení - to máme zvednout auto a zkusit vzít za kolo? Jaké by tam měly být vůle?
Servisní knížka!!! - Servisní knížku to má, dá se z ní něco poznat?
topení - zvuk ofuku okna na nejvyšší rychlost - no nevím, jestli to vůbec budu umět pustit :oops:
pyl. filtr - jako jestli je čistý?
klima - funkce - to taky nevím, jak vyzkoušet, obávám se, že to nebudu umět ani pustit.

A pozor, aby na Tebe ze zrcátka nevypadl nový techničák - to nějak nechápu :?:


1) - vůle - poznáš za jízdy - divný zvuky a mlácení zepředu (ale jestli to nejezdilo po českých silnicích, tak to bude OK ;)
2) - ze servisní knížky poznáš, co na tom kdy bylo dělaný a můžeš srovnat s tachometrem, kolik to má najeto, jestli to má origo servisní knížku, tak je vyšší pravděpodobnost, že to neni kradený...
3) - to pochopíš :)
4) - filtr - jestli při puštěné ventilaci něco nějak divně nesmrdí (zatuchlina, prach,...)
5) - klima - pouští se tlačítkem AC ;)
ještě si pořádně poslechni motor a všechny rotující věci (altík, vodní pumpa, zapnutá klima, ...)

P.S.: S tim techničákem v zrcátku to byl pokus o vtip - odkaz na starou kauzu, jak kdysi v Boleslavi nějaký zaměstnanci dávali do zrcátka oktávek ještě jeden velkej techničák a při převozu se některá auta "ztratila"... :roll:
Přišlo se na to, když si tady v čechách někdo koupil ojetou Octavii z Německa, při první jízdě někde urval zrcátko a z něj na něho vypadl druhej techničák... :shock: :lol:

Autor:  Martin [ 23.3.07, 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
P.S.: S tim techničákem v zrcátku to byl pokus o vtip - odkaz na starou kauzu, jak kdysi v Boleslavi nějaký zaměstnanci dávali do zrcátka oktávek ještě jeden velkej techničák a při převozu se některá auta "ztratila"... :roll:
Přišlo se na to, když si tady v čechách někdo koupil ojetou Octavii z Německa, při první jízdě někde urval zrcátko a z něj na něho vypadl druhej techničák... :shock: :lol:


Aha, to jsem nevěděl. :lol:

Díky za rady. Jestli někoho ještě něco napadne, tak to napište.

Autor:  slovacek.milos [ 23.3.07, 18:02 ]
Předmět příspěvku: 

ještě přečíst závady v řídících jednotkách přístrojem VAG miloš

Autor:  Kristensen [ 23.3.07, 18:25 ]
Předmět příspěvku: 

jestli chceš tak ti můžo rozepsat co by jsi vyčetl z VIN a ještě je modelovej rok na kterým se dalo snad 60 procent dílů zrepasovat

Autor:  Martin [ 23.3.07, 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

Klidně to napiš, třeba se to bude hodit i někomu jinému.

Autor:  Kristensen [ 23.3.07, 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

hm tak teď jsem na to koukal a u Octavie se toho moc vyčíst nedá první tři znaky TMB T evropa, M Česká republika B Škoda auto, další tři jsou neobsazený, sedmej a osmej označuje třídu vozidla 1U-Škoda Octavia, devátej je interní, desátej označuje někdy podstatnou věc při koupi - rok výroby T-96' V-97' W-98' X-99' Y-00', jedenáctej je výrobní závod: 0-4 je MB, 5 Kvasiny, 7 Vrchlabí, posledních 6 znaků je pořadový číslo, u Fábií se dá určit výbava, počet airbagů a myslím že s ABS nebo bez. Jo a ty Octávi se spoustou opravnejch dílů jsou ty první s velkou palubkou co měly kapličku kolem budíků až nad středový výdechy topení.

Autor:  Kristensen [ 23.3.07, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější.

Autor:  Peter50kw [ 23.3.07, 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější.

Ten motor vykonovo je uplne v poho. Radsej ked mozes kup 75 kw, maju nizsiu spotrebu, po meste to sice dost zerie ale na dlhsie cesty pod 6 a ked ho po dilanici nezenies velmi cez 130, da sa jazdit za 7. Mne to mimo mesta berie menej ako 50 kw felcka. V meste na kratke trate je to okolo 11. Diesel sa oplati ked vela jazdis - okolo 15 a viac rocne. U diesla mas drahsie servisne prehliadky, vyssi hluk a vykonovo mne to pripada velmi podobne.

Autor:  Martin 007 [ 23.3.07, 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec,
kámošův otec má taky 1.9 TDi v plný palbě a jelikoz nalita tolik km ročně tak si kupuje vzdy matadory - ty sou u nej na jednu sezonu :lol: :lol: :lol: Rocne ma asi 50000 km. Má jí par let a myslim, ze tam je pres 300 000 km. Když se na to dupne, tak uz se sice zakouri z vyfuku, ale jinak naprostá pohoda. Motor porad v cajku akorath menili ridici jednotku a turbo u keryho nakonec zjistilze je vpoho... ale co se da delat - to se stava.

TAk to byla moje troska do mlyna...

Zatim čus...

Autor:  patrik-hp [ 23.3.07, 22:08 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější.



Není rozdíl mezi 55 a 74 KW ???? :shock: :D Myslím,že se to nedá srovnávat.Jestli mi chceš říct,že ta obyčejná má odšťuch,tak je to převodem,musíš se dívat na tachometr a né na pocit zaražení do sedaček...v tom je kolikrát háček :D :wink:

Autor:  Kristensen [ 24.3.07, 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

patrik-hp píše:
Kristensen píše:
Jo a podle toho co píšeš tak máš asi představu o motoru 1,6 s označením SR a to já bych moc nedoporučoval, jednak jsou na to drahý díly, za druhý to nijak moc výkonově (číselně ano ale na jízdních vlastnostech už moc ne) není rozdílný proti obyč 1,6 a ten motor je uplně jinej takže se nedají použít díly z obyč 1,6. Slušný tahouni s výdrží jsou 1,9 TDi obyč a snesou i skákání po městě. U těch silnějších s naklápěcíma lopatkama už musí bejt člověk přece jen víc opatrnější.



Není rozdíl mezi 55 a 74 KW ???? :shock: :D Myslím,že se to nedá srovnávat.Jestli mi chceš říct,že ta obyčejná má odšťuch,tak je to převodem,musíš se dívat na tachometr a né na pocit zaražení do sedaček...v tom je kolikrát háček :D :wink:


nejsem blbej neboj ale na obě 1,6 je prostě Octáva těžká.

Autor:  hans [ 25.3.07, 12:52 ]
Předmět příspěvku: 

Jenom eště k tý servisní knížce, ani tý se bohužel nedá věřit. Dělal jsem v tom... V autorizovanym servisu upraví ujetý km, vemou novou servisku (resp. starší, odpovídající roku výroby auta, ale čistou), pár propisek (každá s trochu jinou barvou), razítko a napíšou stav km jakej chtěj... Je to dost svinstvo, ale viděl jsem Octavii, která měla najeto přes 300 000 a prodávala se se serviskou a stavem km 130 000 .....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/