Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Tuning
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=475
Stránka 1 z 1

Autor:  Tesi [ 26.3.06, 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Tuning

Zdravim skodovkari mam dotaz jak je to s tuningem co si muzu dovolit aby to proslo technickou?Myslim jako jinej vefuk,jinej filtr,ostra vačka,jde mi ale o ten vyfuk.

Autor:  vopaje [ 26.3.06, 22:17 ]
Předmět příspěvku: 

Základní věcí je ,že vše co dáš na auto musí mít homologaci /schválení pro danný stát,motorové vozidlo a silniční provoz/.

Autor:  michalkatka [ 27.3.06, 06:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Tuning

to čo dáš do motora a nie je vidieť nikomu vadiť nebude pokiaľ splníš emisie a približné parametre na emisnej... napr. ak dáš vačku zo Š110R ( vraj najostrejšia sériová ), ploché piesty ( 136 ), znížiš hlavu... to ti nikto kontrolovať na STK nebude... ten výfuk? ak by mal homologizáciu tak áno, alebo priečny ( ten pokiaľ viem schválený je )...

a filter? podľa mňa je to iba ťah obchodníkov, ak chceš zvýšiť výkon máš v zásade dve možnosti:
dostať viac zmesi do motora - buď zvýšiš obsah, to chce iné vložky, piesty ( iné vŕtanie ) , prípadne aj kľukovku..., turbo..., alebo nahnať do motora chladnejší vzduch - malý efekt ( kôli rozpínavosti plynov ), to čiastočne riešia športové filtre, ale najlepší efekt dosiahneš aj tepelným oddelením nasávaného vzduchu od motora ( ak privedieš studený vzduch priamo do karburátora cez akýkoľvek filter, prípadne vyradením vyhrievania sacieho potrubia u Favoritov, zároveň vyradenia termoregulácie nasávaného vzduchu a tepelného odizolovania karburátora od motora )

-ďaľšou možnosťou je zväčšiť kompresný pomer ( zvýšiš výkon, ale aj namáhanie motora a výkon ti rastie až s otáčkami ), dá sa docieliť znížením hlavy, prípadne plochými piestami...

Autor:  Oldřich Starý [ 28.3.06, 05:58 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že jakýmkoliv zásahem do sériového motoru nezlepšíš jeho výkon tak, aby to za tu námahu a peníze stálo. Když budeš snižovat hlavu, dávat ostrou vačku atd.. tak se motor časem někde vysype a vsaď se, že to bude tak 50 km od domova. :wink:

Autor:  michalkatka [ 28.3.06, 13:15 ]
Předmět příspěvku: 

Oldřich Starý píše:
Myslím, že jakýmkoliv zásahem do sériového motoru nezlepšíš jeho výkon tak, aby to za tu námahu a peníze stálo. Když budeš snižovat hlavu, dávat ostrou vačku atd.. tak se motor časem někde vysype a vsaď se, že to bude tak 50 km od domova. :wink:


Pán Oldřich, plne s vami súhlasím, ak sa niekto rozhodne pre razantnejší zásah do motora,mal by sa robiť komplexne a uvážene, čiže ak sa rozhodne zväčšiť pompresný pomer, tak aj z výbrusom kľukovky, výmenou ložísk, piesnuch čapov, aby si nové komponenty na nové zaťaženie zvykli/sadli, samozrejme neprekročiť únosné zaťaženie, čo jest pri motoroch škoda pre bežnú prevádzku max pomer cca 10/1... ostrá vačka zväčšuje plnenie, ale tým aj namáhanie, čiže tiež len z úvahou... akékoľvek úpravy sú vhodné pri generálke motora a potom samozrejmosťou dôkladný zábeh...

Autor:  Roman [ 28.3.06, 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

Oldřich Starý píše:
Myslím, že jakýmkoliv zásahem do sériového motoru nezlepšíš jeho výkon tak, aby to za tu námahu a peníze stálo. Když budeš snižovat hlavu, dávat ostrou vačku atd.. tak se motor časem někde vysype a vsaď se, že to bude tak 50 km od domova. :wink:


Naprostý nesmysl - možná že to nestojí za tu námahu a za ty prachy, ale rozhodně to stojí za ty zkušenosti, co tím člověk získá. A pokud se pohybuji v rozumých a né extrémních mezích, co se vačky a hlavy týče, nemá to na životnost motoru TÉMĚŘ žádný vliv. Takže tvrdit tady, že se motor za chvíli rozsype, je naprostá mystifikace lidí, kteří si to chtějí zkusit. (Co se asi tak změní na motoru fa 135 8,8:1 když to zvednu na 10:1??? Tepelný namáhaní - no to samozřejmě ano - ale fe 136 MPi ma tu samou kompresi, ten samy blok, ten samy chladici system........ a tu samou životnost....)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/